Permalänk

Tips på prao

Går i 9:an och ska prao snart, undrar om ni har lite tips på var man skulle kunna prao i Malmö/Lund regionen?
Då jag tycker datorer, programmering, spel m.m är intressant hade det varit kul att prao på ett ställe där man jobbar med det.
Så är det någon som har några bra tips?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem

Se till att få en praktisk Prao, det finns ingenting "vettigt" du kan göra på en arbetsplats där man bara gör "teoretiskt" arbete, allt är för komplicerat för att sätta sig in i på en prao, eller så enkelt att en apa kan lära sig det på 5 minuter.

Möjligen att ett IT-kaffe kan vara ett vettigt ställe, men då får du ju typ stå i kassan.

Mina bästa prao har varit som vaktmästare och motsvarande då kan man hjälpa till, sitta och häcka på nån datoravdelning ger som inget.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Är nog ganska svårt och få prao på någon webbyro/utvecklarfirma och om du får det så kommer du förmodligen inte få göra något.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lideri:

Se till att få en praktisk Prao, det finns ingenting "vettigt" du kan göra på en arbetsplats där man bara gör "teoretiskt" arbete, allt är för komplicerat för att sätta sig in i på en prao, eller så enkelt att en apa kan lära sig det på 5 minuter.

Möjligen att ett IT-kaffe kan vara ett vettigt ställe, men då får du ju typ stå i kassan.

Mina bästa prao har varit som vaktmästare och motsvarande då kan man hjälpa till, sitta och häcka på nån datoravdelning ger som inget.

Håller verkligen inte med. Vad ger det att killen praoar på som vaktmästare om han nu är intresserad av programmering osv.? Även om man inte kommer få göra så mycket praktiskt så kan man få en inblick över hur branschen fungerar, prata med folk som jobbar där om dom har några tips, m.m.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att söka PRAO där det finns stor chans att du får sommarjobb.

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av lideri:

Se till att få en praktisk Prao, det finns ingenting "vettigt" du kan göra på en arbetsplats där man bara gör "teoretiskt" arbete, allt är för komplicerat för att sätta sig in i på en prao, eller så enkelt att en apa kan lära sig det på 5 minuter.

Möjligen att ett IT-kaffe kan vara ett vettigt ställe, men då får du ju typ stå i kassan.

Mina bästa prao har varit som vaktmästare och motsvarande då kan man hjälpa till, sitta och häcka på nån datoravdelning ger som inget.

Skrivet av KRQKAN:

Är nog ganska svårt och få prao på någon webbyro/utvecklarfirma och om du får det så kommer du förmodligen inte få göra något.

Kanske blir lite att göra på något it-företag.

Skrivet av edman:

Mitt tips är att söka PRAO där det finns stor chans att du får sommarjobb.

Sommarjobb har jag redan så det behövs inte.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem

PRAO:ade på IMG när jag gick i åttonde klass. Fick skriva artiklar om fotboll och hockey som postades på bland annat fotbollskanalen.se

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

PRAO:ade på IMG när jag gick i åttonde klass. Fick skriva artiklar om fotboll och hockey som postades på bland annat fotbollskanalen.se

Men skulle väl tipsa om typ Restauranger, Mat- och diverse andra affärer.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Gå till sjös och bli en man!

Ne men jag hade faktiskt praktik på ett företag som gjort ett program för att beräkna bla bränsleförbrukning för fartyg.
Hade uppgifter och buggsöka, dvs klicka på alla knappar tills jag fick ett error Riktigt roligt! Men det är inget som de igentligen ger ut till praktikanter, hade bara tur att pappa delade kontor med dem och fick det genom det

Men om du ska söka något innom IT sektorn se till så att du får göra något konstruktivt, typ som bugg sökning eller betatesting osv:D

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Fixa prao på en stor mattbutik. Då kanske kan du få sommarjobb där nästa sommar.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Har fixat prao nu, det blev i en fiskaffär;)

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Har fixat prao nu, det blev i en fiskaffär;)

Kul! Det blir säkert jätteroligt och du kommer nog få göra en del.

Det gäller bara att stå ut med stanken

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Har fixat prao nu, det blev i en fiskaffär;)

Kul! Alltid positivt för dig personligen om du fixade det själv

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90