Förvirring ang PCI-E 6+2 kabel vid 8 hål

Permalänk
Medlem

Förvirring ang PCI-E 6+2 kabel vid 8 hål

Tja

Har köpt mig ett GTX 580 och ska till att koppla in det nu, det har en ingång för PCI-E 6 pins och en för 8.

Jag har 2x 6+2 kablar så en kabel sitter i 6 pins hålet men är osäker på hur jag ska koppla den andra, +2 är båda svarta (ström?) och går till en pin upp & en nere. Samtidigt är alla nere i 6 pins kontakten gula (jord?).

Spelar det någon roll om jag kopplar +2 på höger eller vänster sida om 6 pins kontakten?

Visa signatur

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoru:

Tja

Har köpt mig ett GTX 580 och ska till att koppla in det nu, det har en ingång för PCI-E 6 pins och en för 8.

Jag har 2x 6+2 kablar så en kabel sitter i 6 pins hålet men är osäker på hur jag ska koppla den andra, +2 är båda svarta (ström?) och går till en pin upp & en nere. Samtidigt är alla nere i 6 pins kontakten gula (jord?).

Spelar det någon roll om jag kopplar +2 på höger eller vänster sida om 6 pins kontakten?

Hejsan,
"2-pins kontakten" kan bara sitta på antingen höger eller vänster sida om jag inte missminner mig
Alltså passar den bara på ena sidan, du kan ju sätta i 6pin's kontakten så ser du vart du ska sätta 2-pinnarn då 6pin's kontakten bara kan sitta på ett sätt

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Du har så rätt, tydligen fanns det en liten ås på ena hörnet av +2 som jag hade missat som mkt riktigt passade i en skåra i 8 pin'are,

Stort tack!

Visa signatur

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoru:

Du har så rätt, tydligen fanns det en liten ås på ena hörnet av +2 som jag hade missat som mkt riktigt passade i en skåra i 8 pin'are,

Stort tack!

Inga problem bara kul att hjälpa till
Fick för mig att jag sett detta när jag sleevade mina kablar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w