Bra videospelare(app) till Ipad 3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Apr 2011

Bra videospelare(app) till Ipad 3?

Hej!
Har just köpt en Ipad 3 och undrar om någon vet vilken eller vilka de bästa app-videospelarna är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra norrland
Registrerad
Jul 2003

Vad för sorts video? Kör just nu AirVideo för strömmande media i hemmet och goodplayer för filer som jag tar med mig. Dog hanterar goodplayer inte HD material men tydligen ska powerplayer klara det, har dock inte prövat den.

Stationär: i5 750@3.8GHz kylt av H80 P'n'P| Asus DC2 7970 | 8GB RAM | 750GB SSD + 2.5TB HDD | FD Define R2 | beQuiet Dark Power 850W |
Bärbar: 13" rMBP | i5 2.4GHz | 8GB RAM | 256GB SSD | Intel Iris |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nefarian's Lair
Registrerad
Apr 2004

Som Willhelm sa är AirVideo utmärkt för att strömma filmer om du har möjlighet att lägga upp server delen på någon dator där du då även har materialet. Funkar mycket bra och smidigt och klarar av HD material.

Vad gäller att se filmer som ligger på paddan rekomenderar jag AVPlayerHD. Klarar av det mesta inklusive HD, Även lätt att ansluta till en FTP och dra ner filer till paddan utan att behöva ansluta till itunes och behöva krångla. Vad gäller HD material så flyter 720 galant medans 1080 kan hacka lite ibland beroende på vad det är. En bra lösning är att konvertera det med ett program som handbrake till .mp4 för att få det att flyta smidigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Mar 2008

It's Playing är riktigt grym. Spelar alla format/contents jag provat på. Inga problem med 720p filmer.

Här kan du se mer om programmet: http://itsplayingapp.com/details.html

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Apr 2011

Tack för svaren
Fixade Goodplayer, hittade inte AVplayerHD, verkar som om den har tagits bort från Itunes.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av AdamGarand:

Tack för svaren
Fixade Goodplayer, hittade inte AVplayerHD, verkar som om den har tagits bort från Itunes.

Utvecklarna har valt att tillfälligt ta bort den från AppStore då det tydligen var en allvarlig bugg i senaste versionen. De har redan skickat in en ny version men den har inte dykt upp på AppStore än dock. Men den lär gå att ladda ner igen om några dagar antar jag.

Källa: http://www.eplayworks.com/2011/06/avplayerhd-temporary-remove...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Är "jail break" uteslutet? Om det inte är det så skulle jag nog föreslå XBMC.
I mitt fall var just XBMC den enda anledningen för mig att "jail breaka" iPad 3.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060