Logitech smyger ut G710 – mekaniskt tangentbord med MX Brown

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nikkop:

Haha, verkar nog mer vara att de vill illustrera bakgrundsbelysningen och därför ser det suddigt ut ^^

Förhoppningsvis men det är ju sällsynt korkat att bara lägga ut såna bilder. Tittar man på priduktbilderna på till exempel Logitech Illuminated så är det lite bättre gjort. En bild ser lite suddig ut, resten är skarpa och sedan har den en bild specifikt för att illustrera att knapparna lyser. Nu ser det ju bara dåligt ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

För helvete Logitech. -.-

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Varför ska Logitech göra så fula t-bord ? tex G11,G15 osv..

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett medföljande tangentbordet till den här datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

En renässans av Logitech UltraX skulle inte skada. Varför ska tillverkarna alltid sluta producera deras populäraste produkter? Detsamma gällde IE 3.0.

Precis vad jag tänkte. En dag kommer mitt gå sönder och det verkar inte finnas en vettig ersättare till det. Känslan i knapparna är oslagbar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är det ingen av er som tänker på det faktumet att det på bilden har liten ENTER tangent?
Alltså, är det någon som borde få nackskott, så är det de som gör tangentbord med liten ENTER tangent

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

fantasi summor alltid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av godspeed:

Är det ingen av er som tänker på det faktumet att det på bilden har liten ENTER tangent?
Alltså, är det någon som borde få nackskott, så är det de som gör tangentbord med liten ENTER tangent

Bilden visar ju dock ett amerikanskt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Bilden visar ju dock ett amerikanskt tangentbord.

-----------------------
Jodå, det är förvisso sant, men de har gjort den där tabben förr med andra tangentbord, inte bara logitech ^^
Vi får verkligen hoppas på annorlunda layout på nordiska

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Har aldrig förstått mig på hypen med mekaniska tangentbord, de låter bara illa, som om man sitter och skriver på en gammal skrivmaskin sen tillför de ju inte direkt något funktionsmässigt...detta verkar dock vara tystare, men kommer nog inte klå det jag har i tysthet i alla fall och funktionellt är det trots allt bara ett tangentbord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Fult, dyrt, men framförallt är ju enterknappen åt skogen, klarar inte av sådana små. Gillar mitt MK50, mekaniska knappar <3, saknar bara bakgrundsbelysning

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad var det för stolpskott som kom på att alla tangenter ska vara suddiga?

Motion blur - det är ju ett gamingtangentbord

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

ser stabilt och robust ut. GIEF!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Vad är meningen med det här? Om man vill ha ett riktigt tangentbord köper man Filco, Leopold, Ducky, Das Keyboard eller liknande. Om man gillar Star Trek-inspirerat kan man köpa CM Storm, QPAD, Tesoro, Corsair och Razer för betydligt mindre pengasummor. Logitech placerar sig i den senare gruppen med ett pris från den första.

Permalänk
Medlem

Nej usch! Jag gillar Logitech men det här var fanken inte bra. Kommer absolut inte att köpa det.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Visst, trevligt att Logitech kliver in i mekaniska tangentbords världen!

Men det finns bättre mekaniska till ett billigare pris som QPAD MK-85.

På tok för dyrt, det var så mycket min G19 kostade. :/

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Oggelito:

Fult, dyrt, men framförallt är ju enterknappen åt skogen, klarar inte av sådana små. Gillar mitt MK50, mekaniska knappar <3, saknar bara bakgrundsbelysning

Det kan ju dock se annorlunda ut med svensk layout. Vet en del tangentbord där enterknappen är så liten på engelsk layout, men svenska är det en stor enterknapp på.

Men hur som helst så brukar jag gilla Logitechs tangentbord, kör faktiskt med ett just nu, men tror jag skulle föredra en MK-80/85 i dagsläget.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk

Någon som kan uppdatera en vad som är speciellt med de bruna? Har röda hemma nu, tänkte köpa något bra (och gärna lite tystare) till kontoret.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem

Men vad är det Logitech? Ett tangentbord med mekaniska brytare.. och bara 5 år efter alla andra? Synd bara att det var något av den fulaste skapelse de har gjort. Hade fått till något i still med gamla goda UltraX så det kanske varit intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Någon som kan uppdatera en vad som är speciellt med de bruna? Har röda hemma nu, tänkte köpa något bra (och gärna lite tystare) till kontoret.

Där har du en bra guide http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Citat:

Cherry MX Brown switches are considered a middle ground between typing and "gaming" switches. They have a light, tactile feel half way through the key press that lets you know the switch has activated. This gives you an indication of what you can release the switch. The switch is considered a middle ground because the reset point & actuation point are close enough together than you can "float" at that point, enabling you to double tap faster.

Permalänk
Skrivet av Mineralvatten:

Någon som kan uppdatera en vad som är speciellt med de bruna? Har röda hemma nu, tänkte köpa något bra (och gärna lite tystare) till kontoret.

Jag har haft både röda och bruna. De bruna är som röda fast med en bump (inte ett klick) i mitten ungefär där knapptrycket registreras. Personligen gillade jag inte känslan, de kändes som röda fast med "grus i maskineriet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Herregud vad fult.

Eller kanske bara jag som är kär i stilrent?

Hur hade du tänkt göra ett stilrent tangentbord med macro funktioner med volym upp/ner, mute etc?

Gillar skarpt utseendet, ser nästan ut som en uppgradering av SideWinder X4 i Logitech form.
(eller dom äldre Logitech tangentborden, bara maffigare)

För 1500kr går det dock fetbort, kommer avvakta tills det kommer till 1100kr så jag äntligen kan gå över till mekaniska brytare.

Bruna switchar
Bakgrundsbelysning
macro funktion och knappar
Volym, ljus knappar
handlovsstöd som inte är 1m högt

Dold text
Permalänk

Äntligen

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av milo_:

Ser ut som ett medföljande tangentbordet till den här datorn

http://images.pricerunner.com/product/image/336453204/Acer-Pr...

Glöm inte nätagg och fläktar från Cougar:

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Precis vad jag tänkte. En dag kommer mitt gå sönder och det verkar inte finnas en vettig ersättare till det. Känslan i knapparna är oslagbar.

Köpte på mig 2-3st som jag har liggande som reserv här hemma

Permalänk
Medlem

lite dyrt, men tycker det ser helt klart snyggt ut.

Permalänk
Medlem

Det fulaste tangentbordet på länge.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Gillar inte utseendet :/ Vill ha G510/G110 med ett bättre armstöd och röda switchar

Permalänk
Medlem

Fyfan vad dyrt. Då köper man ju hellre ett tesoro durandal g1nl.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av alexbriss:

Jag har haft både röda och bruna. De bruna är som röda fast med en bump (inte ett klick) i mitten ungefär där knapptrycket registreras. Personligen gillade jag inte känslan, de kändes som röda fast med "grus i maskineriet".

Låter ju inte som det jag letar efter då, finns det inga tysta mekaniska tangentbord man kan ha på kontoret? Älskar mitt röda hemma, men det går inte att ha på jobbet.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12