Ipad 3, jag har ingen "Dictation" alternativ??

Permalänk

Ipad 3, jag har ingen "Dictation" alternativ??

Hej!
Har just köpt en Ipad 3 från CDON.COM och har märkt att min Ipad inte har någon Dictation alternativ när man ska använda tangentbordet.
Varför har jag inte Dictation?

Permalänk
Medlem

Har använt IOS i 4.5 år och aldrig hört talas om dictation. Vad är det?

Permalänk

Dictation är ett röststyrt hjälpmedel, alltså om man vill söka på t ex palmer på internet så trycker man på en ikon på tangentbordet som liknar en mikrofon, och säger (på engelska) "palms" eftersom det inte finns stöd för det svenska språket.

Permalänk
Medlem

Du måste lägga till ett tangentbord vars språk har stöd för dictation, t. ex engelska.

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk
Medlem

Du måste antingen ha iPaden inställt på ett språk som stöder funktionen (exempelvis engelska) eller så måste du in i Inställningar > Allmänt > Internationellt > Tangentbord och lägga till ett tangentbord för ett språk som har stöd för funktion (ex engelska igen) som du sedan växlar till när du ska skriva.

Sen behöver du även internetuppkoppling på ipaden.

*edit Var för långsam där.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Har testat att göra det men mikrofonen visar sig fortfarande inte.
Jag vet att jag har en Ipad 3 eftersom jag har kollat ID:numret samt modell: numret, plus att jag har jämfört min Ipad med en Ipad 2, men bara kamerastorleken.

Vad kan jag annars göra?
Dra till en Apple butik och fråga personalen?

Permalänk

Fixat det!!
Dum som jag e hade jag inte satt på SIRI. Nu fungerar det!!