Rita kopplingsscheman liknande de som brukar finnas på tentor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Rita kopplingsscheman liknande de som brukar finnas på tentor?

Hej,

håller på att skriva en labrapport inom analog elektronik och skulle vilja rita en bild med min krets på ett enkelt men tydligt sätt. Det är bara ett bandstopp filter så det är inget avancerat som skall göras.
Just nu har jag tagit en skärmdump på filtret i LTSPice vilket inte är vidars snyggt. Så om någon vet något program där man kan sätta upp kondensatorer, spolar och resistanser på vit bakgrund så får ni gärna säga till. Palla rinte göra det i paint. Gärna så det ser ut som på t.ex tentor.

Hoppas ni förstår.
MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Tror vi hade EasyEL i gymnasiet, det var väldigt simpelt men det klarar av det du eftersöker.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

KiCad är ett tips. Öppen källkod är det också!

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

CircuiTikz verkar annars kunna ge något man kan se på tentor (om man gillar latex, det vill säga):

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

CircuiTikz verkar vara exakt det jag letar efter. Fast de andra verkar också funka. Skriver rapporten i latex så prövar CircuiTikz. Ganska ny på latex men det kanske är roligt att jävlas lite.

Tack alla