Nu vet jag inte exakt hur du argumenterade för 6mån regeln inför handlaren, men troligen vill handlaren bara sälja bilen till någon som begriper att ett gammalt härke för dessa pengar är ett risktagande men anser att priset gör det värt, inte till någon som kommer ställa till ett elände för honom om massa skitsaker ?`
Förstå mig nu rätt, detta är inget illa mot dig som person, jag tror bara handlaren letar efter någon som köper bilen medveten om hur det faktiskt är med gamla bilar och kan ta smällen..
Bilar i den prisklassen är tyvärr ofta långt ifrån felfria..
EDIT: exempel från verkliga livet:
Jag kollar på en bil, finner vissa skavanker, pratar med handlaren, han beskriver i allmänhet del fel som finns och säger "men det återspeglas också på priset", vilket det absolut gjorde, bilen var ett kap prismässigt trotts de brister som fanns, handlaren var dock inte intresserad av att lägga energi på denna bil utan ville sälja den till förmån för andra objekt till någon som förstod sig på gamla bilar..
Detta är stor skillnad mot en annan handlare som hade ute en bil till ett ganska högt pris, dock var lacken repig runtom, bromsar sönderrostade, avgassystemet slut och bilen i allmänhet totalt kass, då är det lurendrejeri, jag valde att vända på klacken utan att ens kommentera bilen.