Viewsonic släpper TD2220 med optisk multi-touch för Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Viewsonic släpper TD2220 med optisk multi-touch för Windows 8

Microsofts nya operativsystem Windows 8 bereder väg för pekskärmar även på skrivbordet. Viewsonic är med på noterna och lanserar modellen TD2220 med optisk multi-touch teknik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Viewsonic tar rygg, axel och nackskador till nya nivåer!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Måste vara jobbigt att hålla på med fingrarna när man sitter 30-50cm ifrån. Påminner mig väldigt mycket om:

Permalänk
Medlem

Ohh tack tack. Precis vad jag behöver till dotterns rum Dock komme rjag köra den med en såndär billig android sticka.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Snusfri

Skumt att folk tror att man måste använda touchfunktionern konstant.
Vissa tänker nog inte längre än deras organ är långt...

Detta är givetvis sett som ett komplement till mus och tangentbord där det underlättar till exempel scrollning i Modern UI samt att starta program.

Det är ju inte så att de tänk att man skall sitta och skriva uppsatser eller liknande.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Skumt att folk tror att man måste använda touchfunktionern konstant.
Vissa tänker nog inte längre än deras organ är långt...

Detta är givetvis sett som ett komplement till mus och tangentbord där det underlättar till exempel scrollning i Modern UI samt att starta program.

Det är ju inte så att de tänk att man skall sitta och skriva uppsatser eller liknande.

Folk tänkte precis så långt som det räckte. Det räcker med "komplementet" ett par veckor sen kommer värken krypande tyvärr.

För övrigt ganska ospännande skärm förutom tryckkänsligheten. Nästa skärm blir utan tvekan någon 2560x1440 variant för min del.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ser ingen möjlig väg att göra en desktop setup bekväm med touch!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Sötast

Nice, skulle jag behöva en sjukskrivning så är det bara att köpa en sån här och ha den på en meters avstånd... gött!

Permalänk
Medlem

Jag tycker den såg bra ut, har länge tänkt på en stådator i vardagsrummet som spelar musik och film eller nått får se om det blir något sånt i framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vem vill ha fingerfettkludd över hela skärmen? Det funkar på en mobil och sisådär på en surfplatta, men en stationär stor skärm vill man ju inte vara tvungen att torka av var 5:e minut?

Begriper inte riktigt varför Microsoft och andra dårar fått för sig att one-interface-fits-all? En stationär skärm är inte något man naturligt håller i eller hanterar med händerna, till skillnad från en mobil eller en platta.

Mitt betyg: en död bäver.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vem säger att skärmen måste stå upp? Montera in den i bordet bakom/brevid tangentbordet och ha som andra/tredje/X:e skärm med lite touch.. mycket roligt sätt att bli av med muspekaren när man kommer åt sin nya skärm.

Permalänk
Inaktiv

Precis...fettfläckar på skärmen och en garanterad värk i kroppen efter normalt användande - briljant!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bu eller bä, återstår att se vad konsumenterna säger när win 8 faktiskt blivit vida spritt. Jag tvivlar. Tablets är en sak men på stationära, inte särskilt lockande. Både sett till ergonomi samt flottiga fingrar.

Permalänk
Medlem

kommer detta bli populärt att ha hemma vid skrivborden tror ni ? undrar om det inte skulle vara enklare för vissa tex äldre eller är det kanske svårare ? :S men som han skriver ovanför här så skulle det ju vara perfekt ha en liten nätt dator som man kan ha att spela upp musik osv med slipper mus och tangentbord ju

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

För desktop skull ejag vilja se nåågot i stil med en optisk touch platta som sedan kan procesera en transparant overlay av din han på din faktiskta skärm. Då slipper man sträcka sig till skärmen, men får ändå bra koll på var och hur man petar.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte meningen med det här. Ska man sitta hemma och peta på skärmen. Låter ergonomiskt!

Permalänk
Medlem

har faktiskt funderat på att ha en riktig skärm och sedan en touch som sekundär skärm,så detta är mycket bra. Dock måste jag köpa en bra skärm först då min nuvarande är skitdålig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klos_:

Människor klagar på fettfläckar och dyligt, är ni helt korkade eller levt under en sten de senaste 5 åren? Vi har "touch"-mobiler, vi har tablets och mycket mer - Ni låter enbart bakåtsträvande, W8 är uppbyggt på ett sätt där touchscreens GÅR att använda, det betyder inte att ni måste köpa en touchskärm. Men att man har möjligheten att köpa en sån skärm är knappast något man som konsument ska klaga på, korkade jävlar.

Snart kommer det väl inte finnas något annat. Precis som alla tillverkare trycker idiot 16:9 upplösningen. Dessutom är win8 uppbyggt så att det kräver idiot rörelser med musen då den är mest anpassad för touch. Det hela är korkat som få saker på senare tiden.

Men folk kanske är dumma och kommer köpa skiten efter massa reklam men de kommer fatta väldigt snart att det är skit och inte användbart, precis som netbooks och mycket annat. Ända positiva med denna skärm är att den kan användas för att smygträna nazister.

PS: bara väntar på någon idiot som kommer på "ha aceton i en bägare för att avfetta fingrarna innan du rör skärmen" typ av lösning på att man inte ser ett piss efter lite användning (bra att skärmen är inte blank i för sig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Människor klagar på fettfläckar och dyligt, är ni helt korkade eller levt under en sten de senaste 5 åren? Vi har "touch"-mobiler, vi har tablets och mycket mer - Ni låter enbart bakåtsträvande, W8 är uppbyggt på ett sätt där touchscreens GÅR att använda, det betyder inte att ni måste köpa en touchskärm. Men att man har möjligheten att köpa en sån skärm är knappast något man som konsument ska klaga på, korkade jävlar.

Skillnaden är ju att en fläckig telefon blir någorlunda "ren" av ett snabbt svep med handloven eller i värsta fall att den gnuggas mot tröjan. En så här stor skärmyta är inte alls lika enkel att rengöra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Viewsonic tar rygg, axel och nackskador till nya nivåer!

Skrivet av Allexz:

Nice, skulle jag behöva en sjukskrivning så är det bara att köpa en sån här och ha den på en meters avstånd... gött!

Skrivet av Segas:

Precis...fettfläckar på skärmen och en garanterad värk i kroppen efter normalt användande - briljant!

Skickades från m.sweclockers.com

Finns flera men jag tog bara dessa kommentarer angående värk och liknande.

Bero det inte på vad man tänker använda datorn till? Själv har jag en liknande i köket som köks-TV men även inköpslistor och komihåglistor för hela familjen ligger på den datorn. Vi har även 3 sådana står i entrén på jobbet där besökare får skriva in sitt namn så blir de inloggade och namn skylt skrivs ut. Det går även att få mer info om företaget.

Gemensamt för dessa är att man i samtliga tillfällen står upp och tittar ner, de använda endast i korta stunder så jag ser inga andningar till att man skulle få någon belastnings skada.

Generellt här på forumet (alltså inte endast menat till de som jag citerade) så är det många som är lite väl trångsynta till användbarheten hos vissa produkter. Om ni inte kan se användningsområden för en produkt så kanske den inte har er som målgrupp, kan finnas andra grupper som har stor användning för den typen av produkt.

Permalänk
Medlem

touch på skrivbordet, fattar inte ändamålet med det, omständligt, obekvämt och allmänt idiotiskt.

EDIT: Undantag Morkul inlägg ovan där man använder dom på ett helt annan sätt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu.
Först kom väl Resistiv touch som kunde känna av alla former av tryck. Sedan kom kapasistiv, som skulle vara bättre och bara känna av fingrar. Och så nu, optisk, som går tillbaks till att känna av alla former av tryck?!
Vad är det jag missat i utvecklingen nu?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

vill ha på väggen i biorummet så man kan välja vilken film man vill ha i tex xmbc dra igång lite musik utan att starta projektorn för att se vad man sa välja osv vill ha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

EDIT: Undantag Morkul inlägg ovan där man använder dom på ett helt annan sätt.

Yepp, använder man dem så är de ju klockrena. Men som ren kontorsdator/workstation/speldator är funktionaliteten minst sagt meningslös.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Sötast
Skrivet av hag.com:

Vänta lite nu.
Först kom väl Resistiv touch som kunde känna av alla former av tryck. Sedan kom kapasistiv, som skulle vara bättre och bara känna av fingrar. Och så nu, optisk, som går tillbaks till att känna av alla former av tryck?!
Vad är det jag missat i utvecklingen nu?

Antagligen faktumet att resistiv var riktigt dålig?

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Vem vill ha fingerfettkludd över hela skärmen? Det funkar på en mobil och sisådär på en surfplatta, men en stationär stor skärm vill man ju inte vara tvungen att torka av var 5:e minut?

Begriper inte riktigt varför Microsoft och andra dårar fått för sig att one-interface-fits-all? En stationär skärm är inte något man naturligt håller i eller hanterar med händerna, till skillnad från en mobil eller en platta.

Mitt betyg: en död bäver.

Tänkte precis detsamma. Jag tycker det är drygt nog med fingeravtryck på mobilen, att pilla på en stor stationär skärm känns som ett bra alternativ om man har aktier i Ajax Fönsterputs, men annars njaaa. Med det sagt, kan säkert finnas tillämpningar, till exempel datorer för bokningar/kundinfo i lobbys etc...men för hemmabruk tror jag inte det kommer slå

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

ALLT SOM ÄR NYTT SUGER! Varför är detta mentaliteten på SweC nuförtiden? Kommer antagligen med tiden komma anpassade skrivbord till dessa datorer. Precis som dagens dator skrivbord är anpassande till dagens datorer [chassi hållare, platt yta för skärm]. Detta är ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk

Andriod sticka + uppladdningsbar UPS + Viewsonic TD2220 med borttagen fot = ny surfplatta...

Permalänk
Musikälskare

Haha nej... rygg/axel-problem och en jobbigare miljö att arbeta i

Epic win!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Andriod sticka + uppladdningsbar UPS + Viewsonic TD2220 med borttagen fot = ny surfplatta...

Kommer nog bli lite tung:P

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D