Problem med Virtu MVP "The program has Expired!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Problem med Virtu MVP "The program has Expired!"

Hej alla!

Jag har efter ett par veckor efter att ha satt ihop min nya dator fått problem med Virtu MVP.
När jag försöker starta ett spel (provat WOW, BL2, D3 bla.) så poppar det upp en ruta där det står "The program has Expired!" och sedan inget mer.

Jag har felsökt mig till att det är Virtu MVP som krånglar och har provat att uppdatera bios + alla drivrutiner men
inget hjälper så nu är jag tvingad att köra utan Virtu MVP vilket känns trist.
Har även felanmält detta till Lucidlogix men inte fått något svar på över en vecka.

Min setup ser ut enligt följande. i5 3570K, ASRock Z77 Extreme4, XFX HD6870, Win7 64-bit.

Är tacksam för all hjälp/info jag kan få.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010

Stäng av det bara... det skedde samma sak för mej och kunde inte fixa det

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jun 2008

Jag hade också samma problem med mitt moderkort från ASUS.

Jag provade först med att ladda ner programmet från Lucidlogix hemsida men då blev det efter ett tag problem med licensen och liknande problem som du har.

Jag googlade runt lite och kom fram till att jag bara kunde installera programmet då jag laddat ned det från ASUS hemsida.
Jag kan inte heller uppgradera programmet för då försvinner licensen.

Har du laddat ner programmet från Asrocks hemsida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Nov 2010

har också detta program på mitt Pro4 Z77, och det har också "expired", det står också att man ska uppdatera o hämta från sidan, men hittar inget att uppdatera med :s ingen som vet hur man gör?

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av jollestroger:

Jag hade också samma problem med mitt moderkort från ASUS.

Jag provade först med att ladda ner programmet från Lucidlogix hemsida men då blev det efter ett tag problem med licensen och liknande problem som du har.

Jag googlade runt lite och kom fram till att jag bara kunde installera programmet då jag laddat ned det från ASUS hemsida.
Jag kan inte heller uppgradera programmet för då försvinner licensen.

Har du laddat ner programmet från Asrocks hemsida?

Jag körde med versionen från Asrocks hemsida först men fick massor med grafikfel i WOW så jag laddade hem den senaste versionen från Lucidlogix hemsida direkt efteråt (2-3v sedan). Jag har även provat att ladda hem och installera Asrocks version igen men får samma felmeddelande.

Nåja jag får vänta med Virtu MVP tillsvidare ser det ut som.
Jag är iaf inte ensam om att ha problemet så det borde jobbas på en lösning någonstans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Har nu även mailat Asrock angående problemet. Känns inte som att felet ligger hos dom men ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Jag fick svar från Asrocks support som föreslog att jag skulle ladda default-inställningarna i bios och då fungerade det igen.

Jag kör på versionen från ASRocks sida nu och inte den på nyaste från Lucidlogix.