Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Min sida i WordPress 3.4.2 underbar på Localhost, hemsk på klient?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Maj 2011

Min sida i WordPress 3.4.2 underbar på Localhost, hemsk på klient?

Hej kära vänner,

Windows server 2012, Senaste XAMPP..

Wordpress i htdocs mappen, mitt egna tema i /htdocs/wp-content/themes mappen

Jag är 100% helt ny i wordpress. van vid att göra saker "den jobbiga vägen" men det skulle tydligen vara wordpress i detta projekt..

temat ser spektakulärt ut på webserver maskinen men när jag connectar utifrån så ser man bara "text", altså bara knapparna / länkarna samt lite content text.. Inga bakrundsbilder inget flash inget finfina grejjor?

Sitter detta i min konfig på wordpress eller är detta ett Xampp problem?
Hur ska jag gå till väga? Någon som har nån ide?

Tack på förhand <3
Mvh Kevin Pope

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Du måste ange vilken adress det är till sidan i wordpress configurationen. Om du connectar med ip måste du ange den som websidans adress.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2010

Jag hade ett liknande problem, dock fick jag hjälp med detta av en mer kunnig vän. Mitt problem låg någonstans i PHP i alla fall. Eftersom du förmodligen lagt över det direkt på webbservern letar den nog efter dina filer på din dator, det var i alla fall så jag förstod det när min vän berättade hur det låg till! Kanske någon annan kan fylla på och komplettera som har bättre koll? Hoppas det hjälpte någonting i alla fall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Maj 2011

Det är ett par mycket informativa och snabba svar!

Jag bör kolla in på att alla filer och dylikt finns med i källkoden eller wordpress så att de senare kan "visas upp" för den som laddar sidan

Jag bör kolla mer på vad du menar med att wordpress vill manuellt ha min ipaddress, konstigt att den inte kan hitta ip´n själv..

tacktack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Maj 2011

Av någon anledning så började det fungera när jag bytte WordPress Address (URL) till serverns lokala ip

Ännu ett "WTF moment" i dator världen

Tack för hjälpen, simma lungt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Kevzoor:

Av någon anledning så började det fungera när jag bytte WordPress Address (URL) till serverns lokala ip

Ännu ett "WTF moment" i dator världen

Tack för hjälpen, simma lungt

Det var ju det jag menade