Permalänk
Medlem

"Gammal" läsk?

Jag har en Jolt Cola stående sedan mars månad i år. Den är oöppnad men har varit både kall (kylskåp) och har stått i mitt rum större delen av tiden.

Går det bra att dricka?

//emilgf

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Inga problem.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Jag har en Jolt Cola stående sedan mars månad i år. Den är oöppnad men har varit både kall (kylskåp) och har stått i mitt rum större delen av tiden.

Går det bra att dricka?

//emilgf

Skrivet av P-NILZ:

Inga problem.

Nä, jag tror inte heller att det ska vara någon större fara att dricka den. Läsken i dag är så full med kemikalier, socker och annat jox så jag har svårt att tänka mig att Colan ska ha tagit någon skada oöppnad. Men är du osäker, "korka upp den" och ta en liten slurk. Smakar det okej, ja...då är det bara att dricka.

Annars så är det bara att hälla ur den. Men då vet du ändå, det du undrade över.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Borde ju stå något bästföre datum på burken.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Nä, jag tror inte heller att det ska vara någon större fara att dricka den. Läsken i dag är så full med kemikalier, socker och annat jox så jag har svårt att tänka mig att Colan ska ha tagit någon skada oöppnad. Men är du osäker, "korka upp den" och ta en liten slurk. Smakar det okej, ja...då är det bara att dricka.

Annars så är det bara att hälla ur den. Men då vet du ändå, det du undrade över.

Jadu, hur smakar dålig jolt cola då?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Borde ju stå något bästföre datum på burken.

Den går ut i januari 2013.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Litar du inte på det då? De brukar dessutom ha rätt bra marginaler så den går nog dricka ett bra tag efter det.
Jag har fått gammal läsk en gång (dock inte joltcola) det smakade unket eller vad man ska säga, du vet ju hur jolt ska smaka smakar det inte som vanligt drick inte men den lär vara okej.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Litar du inte på det då? De brukar dessutom ha rätt bra marginaler så den går nog dricka ett bra tag efter det.
Jag har fått gammal läsk en gång (dock inte joltcola) det smakade unket eller vad man ska säga, du vet ju hur jolt ska smaka smakar det inte som vanligt drick inte men den lär vara okej.

Tänkte på alla temperatur förändringar. , Men jag har endast druckit jolt en gång men vet på ett ungefär , tackar för snabba svar, förväntar mig inget annat från swec's hjälpande hand!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har inte vissa läsksorter väldigt lång tom datum?
Finns ju massa videos på Youtube av folk som dricker New Coke från 80-talet

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Titta, lukta, smaka, i den ordningen för att kolla om produkten går att använda

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"