Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kävlinge
Registrerad
Feb 2002

Socket FM2 Mini-ITX var?

Någon som hittat ett Mini-ITX FM2 moderkort hoss någon svensk webshop ?

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

mITX på FM2 verkar vara lite segstartat. Det första jag sett som poppat upp internationellt är http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MB-102-A... (pre-order)

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Daemon:

mITX på FM2 verkar vara lite segstartat. Det första jag sett som poppat upp internationellt är http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MB-102-A... (pre-order)

Verkar vara ett bra kort, men jag är skeptisk till att ha minnesplatserna i toppen, då får man vrida på kylare om man har en torn-variant (för de som har plats för lite större kylare, men ändå är m-ITX, som t.ex. Bitfenix Prodigy och liknande lådor).

Jag har iofs redan ett u-ATX chassi till HTPCn, så om jag hittar ett bra sånt moderkort, så kanske jag tar det, men det vore ju inte fel att ha möjlighet att gå ner i chassistorlek i framtiden
Särskilt som kylningen på mitt Sugo SG02 blir lidande av att PSUn sitter rakt ovanför CPUn. Big Shuriken var enda vettiga kylaren som passade.

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kävlinge
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Daemon:

Såg det med. Men 75 pund och desutom inte i lager =/.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Okt 2008

MSI ska också ha ett mITX kort vad jag vet. Men jag har ej kunnat hitta det hos någon distributör ännu :

http://www.msi.com/product/mb/FM2-A75IA-E53.html#/?div=Overvi...

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Ja, det var ju det kortet vi skrev om..

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Daemon:

Ja, det var ju det kortet vi skrev om..

Sorry, skummade bara tråden!
Men helt klart blir det en ny FM2 htpc till jul!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åland,fi
Registrerad
Jan 2004

vad kommer priserna ligga på? tror ni man kan få okej kort för under 1000lappen ?
blir fan perfekt med mini itx 5800k och node 304 till min htpc burk !

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Sep 2012

75£ + 15£ i frakt från overklockers.uk men ja tycker inte det är så farligt, dessutom är det ingen skillnad på leverans tiden ifrån England till Sverige

MSI GeForce GTX 1080 Ti SEA HAWK EK X, Intel I5 4670k 4.6GHZ, Gigabyte G1.Sniper 5, Corsair 24GB DDR3 CL9 1866MHz, Corsair 900D, Corsair AX 850

Vattenkylning. Rad: 480, 480, 360, 240 & 120mm. Pump: 2x Alphacool VPP655

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kävlinge
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Smetig:

75£ + 15£ i frakt från overklockers.uk men ja tycker inte det är så farligt, dessutom är det ingen skillnad på leverans tiden ifrån England till Sverige

Dom har den inte i lager ens...