Fyra reklamfilmer för Windows 8 läcker ut på Youtube

Permalänk
Melding Plague

Fyra reklamfilmer för Windows 8 läcker ut på Youtube

Än så länge har Microsofts pr-maskineri inte dragit igång kampanjen för Windows 8, men nu dyker fyra nya reklamfilmer upp på Youtube. Inte helt oväntat handlar det mesta om Modern UI.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nu är det onsdagsmys och det är det Microsoft gör.

Permalänk
Medlem

Vad less jag blir på att Microsoft ger alla desktop-användare fingret genom att lägga allt krut på touch och morden UI. Windows 8 verkar hyffsat under huven, men på grund av den osmidiga lösningen som är just nu med att man hoppar fram och tillbaka mellan Modern UI och desktop så blir jag tvungen att hålla mig kvar vid Win7 :(. Varför kan de inte bara göra en "desktop"-version eller varför lägga till en funktion som gör att man kan "avinstallera" eller välja att inte använda Modern UI?

Edit: Typo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mempatch:

Vad less jag blir på att Microsoft ger alla destop-användare fingret genom att lägga allt krut på touch och morden UI. Windows 8 verkar hyffsat under huven, men på grund av den osmidiga lösningen som är just nu med att man hoppar fram och tillbaka mellan Modern UI och desktop så blir jag tvungen att hålla mig kvar vid Win7 :(. Varför kan de inte bara göra en "desktop"-version eller varför lägga till en funktion som gör att man kan "avinstallera" eller välja att inte använda Modern UI?

Då är det väl bara att behålla Windows 7? Och avinstallerar man modern ui så blir nog många av de nya framtida funktionerna lidande.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mempatch:

Vad less jag blir på att Microsoft ger alla destop-användare fingret genom att lägga allt krut på touch och morden UI. Windows 8 verkar hyffsat under huven, men på grund av den osmidiga lösningen som är just nu med att man hoppar fram och tillbaka mellan Modern UI och desktop så blir jag tvungen att hålla mig kvar vid Win7 :(. Varför kan de inte bara göra en "desktop"-version eller varför lägga till en funktion som gör att man kan "avinstallera" eller välja att inte använda Modern UI?

jag håller med, man vill verkligen åt allt utanför "metrot" för allt annat är faktist nice.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mempatch:

Vad less jag blir på att Microsoft ger alla destop-användare fingret genom att lägga allt krut på touch och morden UI. Windows 8 verkar hyffsat under huven, men på grund av den osmidiga lösningen som är just nu med att man hoppar fram och tillbaka mellan Modern UI och desktop så blir jag tvungen att hålla mig kvar vid Win7 :(. Varför kan de inte bara göra en "desktop"-version eller varför lägga till en funktion som gör att man kan "avinstallera" eller välja att inte använda Modern UI?

Det enda man kan göra är att ha tålamod. Ingen kan veta hur det slutar när väl release-datumet har nåtts men troligen så är många även utanför sweclockers forum tveksamma till upplägget. Microsoft kommer nog revidera sitt gränssnittsarbete i framtiden om det visar sig gå dåligt för Win 8 försäljningsmässigt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

lol, "Apple Spice Cake" heter receptet som visas i två av filmerna. Det var inte "Äppelmos" som i Samsungs reklam för SII iaf.

Permalänk
Medlem

skönt att ingen av dem funkar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

lol, "Apple Spice Cake" heter receptet som visas i två av filmerna. Det var inte "Äppelmos" som i Samsungs reklam för SII iaf.

Sen hette appen iCookbook tror jag xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

ModernUI i mobilen, fine. I surfplattan, fine. Men inte på en dator.. det överensstämmer ingenstans

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

Ser med ändå mer ogillande till windows 8 nu efter dom här. Mår verkligen illa av metro och hela det upplägget. (personlig åsikt så ingen behöver läxa upp mig över att jag bör ge det tid då jag redan har gjort det)

Ser förutspår jag en pandemi med utslitna axlar om 10 år.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

De borde verkligen göra så att om man har 2 skärmar så kan man ha "metro" på en av skärmarna och skrivbordet på den andra. Det skulle jag uppskatta iaf, och windows knappen ska finnas.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur det här med pekskärm till stationära ska gå ihop - man har blivit tillsagd i åratal att man skall sitta 60-100cm ifrån skärmen när man använder än dator, men nu ska man peta på den hela tiden? Ögon, axlar eller båda två lär bli lidande och ingen kommer bli glad.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nej, som sagts (otaliga gånger, av en enorm massa med folk) . Radera "Modern UI" och "Metro" från desktop-versionen och byt ut de mot något som faktiskt lämpar sig för "normala" datorer. Sen skulle det, rent personligen, enbart vara glädjande om allt som har med "appar" och "app-stores" och "certification requrements" förpassades till dom sälla jaktmarkerna också.

Om åtminstone ModernUI/Metro skrotas, så kan det eventuellt bli aktuellt med windows-uppgradering någon gång i framtiden. Som det ser ut i nuläget, så verkar det dock vara så att mitt förhållande med Microsoft, som inleddes när MS-DOS 5.0 var herre på täppan, drar sig mot sitt slut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joshoa:

jag håller med, man vill verkligen åt allt utanför "metrot" för allt annat är faktist nice.

Jag håller med dig om att en del av sakerna förutom Metro är trevliga men glöm inte den värsta synden av dem alla; "secure" boot - som inte alls är säker utan tvärt om samt hindrar dig från att installera vilket operativsystem du vill.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska tro om dessa reklamfilmer, särskilt bra eller påhittiga var de inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ser förutspår jag en pandemi med utslitna axlar om 10 år.

Skrivet av Arzei:

Jag förstår inte hur det här med pekskärm till stationära ska gå ihop - man har blivit tillsagd i åratal att man skall sitta 60-100cm ifrån skärmen när man använder än dator, men nu ska man peta på den hela tiden? Ögon, axlar eller båda två lär bli lidande och ingen kommer bli glad.

Tillåt mig att presentera: https://leapmotion.com/

Permalänk
Medlem

Förutom att musiken är vidrig!

Det som är 100% uppenbart när man tittar på dem att Modern UI är "All about Touch"!
Till 98% så visas Modern UI med finger och Microsoft visar stillbilder mer eller mindre på Win8 på Laptop/desktops.

Ska dock bli kul att se hur marknanden reagerar på MS plattor med Modern UI, ser ut att vara en riktigt bra lösning.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Avstängd

Men Modern UI (aka Metro) suger!
Funkar säkert bra på en smartphone, platta och TV, men på laptop och desktop suger det!

Jobbigt och otympligt som fan är det.
Tur att det finns Classic Shell som gör Windows 8 lite mer outhärdligt.

Man kan lika gärna stanna kvar på Windows 7, för Windows 8 är inte så mycket att hänga i granen.

Permalänk
Medlem

Känns som att antingen ska man använda fingrarna eller någon form av handkontroll. Till en konsoll hade detta gränssnittet passat utmärkt.

Om man ska ta upp någon intressant funktion i windows 8 är ju att man kan dela upp skärmen och ha en liten spalt vid sidan. Kan ju vara smidigt när man är inne på facebook/msn/twitter

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Tillåt mig att presentera: https://leapmotion.com/

haha
Minns jag såg videos på det när det var i utvecklingsstadiet. Riktigt trevlig ide men tyvärr ser jag fortfarande en framtid med utslitna axlar då du ändå måste veva med armarna i luften.
Fördelen med leapmotion är klart att du slipper touch på skärmen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Windows 8 med Start8 låter faktiskt som en bra idé till datorn!

Visa signatur

C>++

Permalänk

Mmmm... mycket bilder, sociala media, kakrecept och swisch-swosch. Ska bli intressant att se filmen där de ska övertyga folk som faktiskt arbetar och genererar värde att 8an förbättrar produktiviteten.

Permalänk
Inaktiv

Tack, då var dem nedladdade och arkiverade!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YeZirko:

De borde verkligen göra så att om man har 2 skärmar så kan man ha "metro" på en av skärmarna och skrivbordet på den andra. Det skulle jag uppskatta iaf, och windows knappen ska finnas.

Jag kör W8 på två skärmar och det är precis så det fungerar

Folk beter sig som om man bara kommer att använda "metro" i Windows 8. Jag som provat Windows 8 under en lång tid är otroligt nöjd med det och använder nästan bara skrivbordet. Det som skiljer är att jag får plats med mer under startmenyn . Notera att detta är min åsikt.

//MrEmme

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ser ut att bli det överlägset bästa tablet-OSet. Men på en 24" desktop med mus och tangentbord föredrar jag helt klart ett traditionellt gränssnitt.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att stänga av desktop-delen och köra modern-ui för widgets MEN LÅT MIG HA KVAR AKTIVITETSFÄLTET SAMTIDIGT !
Skulle säga att 99.998% av tiden jag använder datorn är inte skrivbordet i fokus, skulle vara en bättre lösning för mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såhär ser jag på det :

  • Startknappen("Metro") ska endast starta desktop versioner av program

  • Man ska inte mötas av Startknappen när man loggar in, istället ska man komma direkt till desktopen

Dessa är de enda problemen jag ser med Windows 8 MEN det är Windows och därför går det att införa åtgärder för dessa två punkter (relativt enkelt).

Jag håller med om att det borde finnas två lägen från början men i dagsläget är det helt klart värt det extrra besväret(5 min) att anpassa Windows 8 efter som det innehållar så mycket annat fint .

Sen är ju folk rent allmänt extremt dåliga på anpassa sig, äldre är så gott som alltid bättre när större förändringar görs, men det är en annan historia.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blupparen:

Sen hette appen iCookbook tror jag xD

iCookbook är en app för iOS & Android som även kommer till WP8
http://icookbook.com/
"Named by Apple as the best of the iPad Lifestyle category in App Store Rewind 2011"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Att dem inte ens laddar upp i hd talar ju om hur bra windows 8 kommer bli!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an