Asus GTX 670 4GB istället för 2GB?

Permalänk
Medlem

Asus GTX 670 4GB istället för 2GB?

Hej alla glada!

Läste nyss om detta: http://www.sweclockers.com/nyhet/15962-asus-lanserar-geforce-...

Jag köpte nyligen ett gtx 670 2GB kort. Monterade, spelade bf3 2 timmar, och kortet kraschade. Fick såklart byta kortet, och nu vid en närmare titt så står det "Total available graphics memory: 4096 MB" i nvidia panelen. "Dedicated videomemory 2048 MB" och "Shared system memory: 2048 MB"Vet inte vad som stod innan, eller om de kan ha bytt till nya 4GB modellen och placerat i gamla 2GB lådan och skickat tillbaka efter felsökningen.

Då det är just ett Asus GTX 670 dc2 jag har, kan jag ha fått ett 4GB kort i lådan istället för ett 2GB? Det står 2GB på lådan och allt. Men dxdiagen visar "Aprox 4GB video memory" och nvidia panelen 4096MB i total available graphics memory, och så vidare. Någon som vet fler skillnader så man kan kolla vilket man verkligen har?

Mvh // Bunte

Permalänk

Nej, det är ett 2GB kort. Shared system memory är typ grafikkortets pagefil i WDDM.

Permalänk
Skrivet av Bunte:

Hej alla glada!

Läste nyss om detta: http://www.sweclockers.com/nyhet/15962-asus-lanserar-geforce-...

Jag köpte nyligen ett gtx 670 2GB kort. Monterade, spelade bf3 2 timmar, och kortet kraschade. Fick såklart byta kortet, och nu vid en närmare titt så står det "Total available graphics memory: 4096 MB" i nvidia panelen. "Dedicated videomemory 2048 MB" och "Shared system memory: 2048 MB"Vet inte vad som stod innan, eller om de kan ha bytt till nya 4GB modellen och placerat i gamla 2GB lådan och skickat tillbaka efter felsökningen.

Då det är just ett Asus GTX 670 dc2 jag har, kan jag ha fått ett 4GB kort i lådan istället för ett 2GB? Det står 2GB på lådan och allt. Men dxdiagen visar "Aprox 4GB video memory" och nvidia panelen 4096MB i total available graphics memory, och så vidare. Någon som vet fler skillnader så man kan kolla vilket man verkligen har?

Mvh // Bunte

alla grafikkort gör det,

Dedicated är vad som fysiskt sitter på kortet, s.k. VRAM.
Shared är vad den deler med systemet i vanliga RAM minnet om jag inte minns fel.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Bunte:

Hej alla glada!

Läste nyss om detta: http://www.sweclockers.com/nyhet/15962-asus-lanserar-geforce-...

Jag köpte nyligen ett gtx 670 2GB kort. Monterade, spelade bf3 2 timmar, och kortet kraschade. Fick såklart byta kortet, och nu vid en närmare titt så står det "Total available graphics memory: 4096 MB" i nvidia panelen. "Dedicated videomemory 2048 MB" och "Shared system memory: 2048 MB"Vet inte vad som stod innan, eller om de kan ha bytt till nya 4GB modellen och placerat i gamla 2GB lådan och skickat tillbaka efter felsökningen.

Då det är just ett Asus GTX 670 dc2 jag har, kan jag ha fått ett 4GB kort i lådan istället för ett 2GB? Det står 2GB på lådan och allt. Men dxdiagen visar "Aprox 4GB video memory" och nvidia panelen 4096MB i total available graphics memory, och så vidare. Någon som vet fler skillnader så man kan kolla vilket man verkligen har?

Mvh // Bunte

nej om du kollar på en annan dator kommer det med stå så med inte lika dant om det är ett annat grafikkort