Corsair IV AM3+ Bios upgrade how to?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Corsair IV AM3+ Bios upgrade how to?

Första gången jag ska uppgradera Bios nu, och skulle behöva lite hjälp. Jag tror jag förstår exakt hur ajg ska göra, men vart man än läser står det, gör du fel kan helvetet braka lös.

Om någon kan vara snäll och ge mig en liten How To, för dom jag hittar på internet verkar vara lite kluddiga. Vill man vara mer specefik i sin how to: http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula...
Detta är moderkortet, ska använda bios beten för att byta upp till AM3+.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Ladda ner BIOS. packa upp det om det ligger nedpackat.
Lägg över filen på ett USB-minne, FAT16/32
Starta om datorn med minnet i.
Hoppa direkt in i EZ-flash, eller gå in i BIOS, gå tll Tools och starta EZ-flash.
Bläddra till usb-minnet och filen, tryck enter.
Svara yes på om du vill fortsätta.
...
Win?

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Blev lite konfunderad när det stod CORSAIR som ju vad jag vet inte gör moderkort utan minnen m. m, men insåg ju då att det var ASUS Crosshair som var på tapeten.
Men gör som SirMacke skriver så ska det gå bra.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Det är precis som SirMacke beskrev, mycket enkel procedur och det är nice att köra senaste BIOS (:

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|