Hjälp med val av processor kylare till Z77!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Hjälp med val av processor kylare till Z77!

Tja!

Jag hade tänkt att uppgradera min dator nu till vinterhalvåret men jag har ett problem..
Hade tänkt införskaffa ASUS Sabertooth Z77, men som jag har förstått går det inte att sätta in vilken kylare som helst..
Så nu är min fråga är det någon som vet vad för LUFT kylare som passar till det?

Tack på förhand!
// Sporvel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Sporvel:

Tja!

Jag hade tänkt att uppgradera min dator nu till vinterhalvåret men jag har ett problem..
Hade tänkt införskaffa ASUS Sabertooth Z77, men som jag har förstått går det inte att sätta in vilken kylare som helst..
Så nu är min fråga är det någon som vet vad för LUFT kylare som passar till det?

Tack på förhand!
// Sporvel

Z77 hör till intels 1155 så det är den beteckningen du ska leta efter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Golvmopp:

Z77 hör till intels 1155 så det är den beteckningen du ska leta efter.

Jag vet vilken socket det är.

Kanske inte förklarade så bra men det jag behöver hjälp med är att välja en som får plats eller får alla kylare plats i denna?
För jag läste på recensioner av mobo:t att det var flera som köpt kylare men att de sedan inte fick plats på kortet pga thermal armorn..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Sporvel:

Jag vet vilken socket det är.

Kanske inte förklarade så bra men det jag behöver hjälp med är att välja en som får plats eller får alla kylare plats i denna?
För jag läste på recensioner av mobo:t att det var flera som köpt kylare men att de sedan inte fick plats på kortet pga thermal armorn..

Jag säljer min be quiet! Dark Rock ADVANCED C1 den vet jag passar. Du kan få den för 200kr, orginalkartong, kylpasta och alla tillbehör medföljer!

Mvh. Mansion

Corsair Carbide 330R Blackout
CPU i7 6700k CPU-kyl Corsair Hydro H100i GTX MB MSI Z170A GAMING M7
GPU Colorful IGAME GTX1080Ti Vulcan AD M.2 500GB Samsung 960 EVO
RAM Corsair DDR4 16GB 3000Mhz PSU NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär
LJUD ATH-AD1000X @ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Mansion:

Jag säljer min be quiet! Dark Rock ADVANCED C1 den vet jag passar. Du kan få den för 200kr, orginalkartong, kylpasta och alla tillbehör medföljer!

Mvh. Mansion

Hör av mig i PM!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010

Slutna vatten kylare, så som Corsairs H-serie och Antecs Kuhler, passar utan några som helst problem.

CPU: i7-2700K @ 4.6GHz, Corsair H110 MB: Sabertooth Z77 Mem: Corsair Vengeance 4x4GB DDR3 @ 1600 MHz CL9 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Samsung 850 Pro 256GB Case: CM Storm Stryker PSU: Corsair RM 750W Audio: Sound Blaster Omni, Logitech Z-5500 Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro