Hjälp med val av processor kylare till Z77!

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av processor kylare till Z77!

Tja!

Jag hade tänkt att uppgradera min dator nu till vinterhalvåret men jag har ett problem..
Hade tänkt införskaffa ASUS Sabertooth Z77, men som jag har förstått går det inte att sätta in vilken kylare som helst..
Så nu är min fråga är det någon som vet vad för LUFT kylare som passar till det?

Tack på förhand!
// Sporvel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sporvel:

Tja!

Jag hade tänkt att uppgradera min dator nu till vinterhalvåret men jag har ett problem..
Hade tänkt införskaffa ASUS Sabertooth Z77, men som jag har förstått går det inte att sätta in vilken kylare som helst..
Så nu är min fråga är det någon som vet vad för LUFT kylare som passar till det?

Tack på förhand!
// Sporvel

Z77 hör till intels 1155 så det är den beteckningen du ska leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvmopp:

Z77 hör till intels 1155 så det är den beteckningen du ska leta efter.

Jag vet vilken socket det är.

Kanske inte förklarade så bra men det jag behöver hjälp med är att välja en som får plats eller får alla kylare plats i denna?
För jag läste på recensioner av mobo:t att det var flera som köpt kylare men att de sedan inte fick plats på kortet pga thermal armorn..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sporvel:

Jag vet vilken socket det är.

Kanske inte förklarade så bra men det jag behöver hjälp med är att välja en som får plats eller får alla kylare plats i denna?
För jag läste på recensioner av mobo:t att det var flera som köpt kylare men att de sedan inte fick plats på kortet pga thermal armorn..

Jag säljer min be quiet! Dark Rock ADVANCED C1 den vet jag passar. Du kan få den för 200kr, orginalkartong, kylpasta och alla tillbehör medföljer!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jag säljer min be quiet! Dark Rock ADVANCED C1 den vet jag passar. Du kan få den för 200kr, orginalkartong, kylpasta och alla tillbehör medföljer!

Mvh. Mansion

Hör av mig i PM!

Permalänk
Medlem

Slutna vatten kylare, så som Corsairs H-serie och Antecs Kuhler, passar utan några som helst problem.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro