Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

i5 3570 temps?

Tjo! Precis byggt ihop en ny HTPC med i5 3570k i, och jag undrar lite över mina temps.
Idle ligger på ca 37 grader, load på ca 70. Är det ok temps för den processorn? Det är stockkylare på. Verkar för övrigt ha råkat sätta på någon sorts auto-overclock i BIOS, den går nämligen upp i 4.2 ghz enlight CPU-z. Bör jag stänga av det? Är riktigt nöjd med prestandan så inte så sugen på det, men vad tycker ni?

MVH Joseph

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kållby
Registrerad
Okt 2010

nöjd med prestandan? oc eller ej så är prestandaskillnaden minimal enligt mig. köp ett nytt kyl och klocka själv ist för ngn slags auto funktion? mvh:)

bärbar från 98

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Stäng av det så du kan minska strömförbrukningen.
Så blir den ju lite svalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
K-d
Registrerad
Maj 2011

varför stänga av Prestandan när han bara har maxload på 70 grader...finns ingen anledning, så kör på ...70 grader är inte mycket !!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2004

Jag ligger på liknande temperaturer med en OC till 4,2GHz förutom vid IntelBurnTest och dyl. då tempen kan stiga ytterligare. Vid vardagsbruk som spel osv stiger tempen inte över 70, så det är bara att tuta och köra!