Tips: Ni med Spotify kan testa Netflix gratis fram till årsskiftet

Permalänk
Medlem

Tips: Ni med Spotify kan testa Netflix gratis fram till årsskiftet

Spotify la nyss upp detta erbjudandet på Facebook:

Som Spotify-användare får du Netflix Sverige gratis under resten av året.

Registrera dig före 21 oktober för att ta del av erbjudandet - http://bit.ly/Netflix_SE

Enda nackdelen är väl att man måste skriva in sina VISA-uppgifter även om de inte drar några pengar förrän den 1 januari 2013.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Synd att jag missade och registrerade mig vanligt först!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Synd att jag missade och registrerade mig vanligt först!

Slå bara en pling till deras helpdesk så löser dom det.
Jag missade också detta erbjudande först, men dom hjälpte gärna till så jag fick året ut i efterhand

Netflix 020-79-0637

lägga till info
Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Slå bara en pling till deras helpdesk så löser dom det.
Jag missade också detta erbjudande först, men dom hjälpte gärna till så jag fick året ut i efterhand

Netflix 020-79-0637

Skönt att höra, tänkte dock ta det via chatten men den verkar inte direkt tillgänglig.
Väntar tills imorrn iaf innan jag ringar.

Permalänk
Medlem

Får se hur det fungerar på svenska sidan

Permalänk
Medlem

Tack för tipset funkar riktigt fint med WD live spelaren

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte också nappa på erbjudandet enbart för att testa tjänsten, men drog öronen åt mig när dom vill ha mina kontouppgifter för en gratis tjänst (då kan man hellre bli ombedd att fylla i det när testperioden är över).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag tänkte också nappa på erbjudandet enbart för att testa tjänsten, men drog öronen åt mig när dom vill ha mina kontouppgifter för en gratis tjänst (då kan man hellre bli ombedd att fylla i det när testperioden är över).

Skickades från m.sweclockers.com

Likt de flesta gratiserbjudandena så behöver du manuellt avregistera dig från tjänsten är testperioder är slut. Din tanke skulle då förstöra syftet lite grand.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Likt de flesta gratiserbjudandena så behöver du manuellt avregistera dig från tjänsten är testperioder är slut. Din tanke skulle då förstöra syftet lite grand.

"Gratis" blir då inte längre gratis, eller hur? Det kunde lika bra finnas en variant att få skriva in uppgifterna efter "gratis"-perioden, då är det verkligen gratis och inget glömmer-du-bort-detta-får-du-betala...vilket det är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Länken fungerar även för er utan spotify. Jag skapade precis ett konto till mig och en till mina föräldrar och båda fick till årsskiftet gratis. Man behöver inte koppla kontot till spotify på något sätt.

Permalänk
Medlem

Jag skapade ett "e-Visa" i swedbanks ebank, med saldo 1kr.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Skrivet av Segas:

"Gratis" blir då inte längre gratis, eller hur? Det kunde lika bra finnas en variant att få skriva in uppgifterna efter "gratis"-perioden, då är det verkligen gratis och inget glömmer-du-bort-detta-får-du-betala...vilket det är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Netflix är ett företag.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Ni med Linux kan glömma netflix.

Permalänk
Skrivet av Segas:

"Gratis" blir då inte längre gratis, eller hur? Det kunde lika bra finnas en variant att få skriva in uppgifterna efter "gratis"-perioden, då är det verkligen gratis och inget glömmer-du-bort-detta-får-du-betala...vilket det är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Så svårt är det väl ändå inte att minnas, man får säkerligen även en påminnelse. Jag tror iofs jag kommer börja betala för tjänsten när min gratisperiod tar slut, det verkar väldigt najs.

Edit: Fast serier verkar inte komma ut samtidigt som i USA vilket suger.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Netflix är ett företag.

Vad har det med saken att göra? Erbjuder dom något gratis, anser jag inte att ett kontokort ska vara nödvändigt.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Vad har det med saken att göra? Erbjuder dom något gratis, anser jag inte att ett kontokort ska vara nödvändigt.

Eftersom de är ett företag erbjuds ingenting gratis. Företag sysslar i regel inte med välgörenhet, utan är någonting till synes gratis kan du vara säker på att företaget på ett eller annat sätt vill ha dina pengar i slutändan.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Vad har det med saken att göra? Erbjuder dom något gratis, anser jag inte att ett kontokort ska vara nödvändigt.

Om du vill vara hundra på att få det gratis även om du glömmer att säga upp tjänsten är det ju bara att registrera ett ekort med 10 kr laddning.

Det finns säkert flertalet anledningar till varför kreditkort används. Exempelvis för att försäkra sig om att de som registrerar sig till tjänsten har uppnått en viss ålder de kräver, för att kontrollera så att region stämmer och självklart för att det antagligen är fler som fortsätter att använda sig av tjänsten om de inte behöver agera aktivt efter periodens slut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Eftersom de är ett företag erbjuds ingenting gratis. Företag sysslar i regel inte med välgörenhet, utan är någonting till synes gratis kan du vara säker på att företaget på ett eller annat sätt vill ha dina pengar i slutändan.

"Gratis" som det påstås vara just nu är ett perfekt sätt att visa vad dom har, men att kräva kontokort är avskräckande för många. Kan man inte visa en produkt, blir det svårare att få sålt den.

Permalänk
Skrivet av Segas:

"Gratis" som det påstås vara just nu är ett perfekt sätt att visa vad dom har, men att kräva kontokort är avskräckande för många. Kan man inte visa en produkt, blir det svårare att få sålt den.

Det är bra att du finns här för att ge marknadsföringsråd till ett företag med miljarder i avkastning.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av Segas:

"Gratis" som det påstås vara just nu är ett perfekt sätt att visa vad dom har, men att kräva kontokort är avskräckande för många. Kan man inte visa en produkt, blir det svårare att få sålt den.

Men kan du bara sluta. Netflix vill tjäna pengar, och de gör det genom dig. Om du ska svara igen så citera mig inte så jag slipper se dig.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Men kan du bara sluta. Netflix vill tjäna pengar, och de gör det genom dig. Om du ska svara igen så citera mig inte så jag slipper se dig.

Bra där, du missade hela poängen med vad jag skrev - det säger en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flugfarfar:

Det är bra att du finns här för att ge marknadsföringsråd till ett företag med miljarder i avkastning.

Herregud, vad är det för fel på det här forumets medlemmar? Tänk dig en samling människor som inte vill använda kontokortet på nätet, vilket står för en stor skara människor. Dessa människor kan inte ta del i erbjudandet om inte kontokort delges.

Personen i fråga tar inte del av erbjudandet, Netflix förlorar en potentiell kund. Hade Netflix låtit ett erbjudande vara gratis för att därefter locka kunden...då har man en potentiell kund.

Ja, med den inställningen hade man gjort en större vinst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segas:

Herregud, vad är det för fel på det här forumets medlemmar? Tänk dig en samling människor som inte vill använda kontokortet på nätet, vilket står för en stor skara människor. Dessa människor kan inte ta del i erbjudandet om inte kontokort delges.

Personen i fråga tar inte del av erbjudandet, Netflix förlorar en potentiell kund. Hade Netflix låtit ett erbjudande vara gratis för att därefter locka kunden...då har man en potentiell kund.

Ja, med den inställningen hade man gjort en större vinst.

Skickades från m.sweclockers.com

En person som inte vill använda kontokort på nätet är per definition inte en potentiell kund. Du är en pajas och Netflix kan vara glada om de slipper dig.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Skrivet av NiklasN:

Spotify la nyss upp detta erbjudandet på Facebook:

Som Spotify-användare får du Netflix Sverige gratis under resten av året.

Registrera dig före 21 oktober för att ta del av erbjudandet - http://bit.ly/Netflix_SE

Enda nackdelen är väl att man måste skriva in sina VISA-uppgifter även om de inte drar några pengar förrän den 1 januari 2013.

angående visa så är det lätt att komma ifrån.
Ekort löser det enkelt bara gör ett kort med 1kr på och expire date i december de kommer aldrig kunna dra mer än 1 kr från det kortet hur de än gör.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Något omdöme kring Netflix i jämförelse med andra online film butiker, Viaplay och headweb?

Permalänk
Medlem

Jag fick viaplay 1 månad gratis på posten.
Men har använt Netflix(amerikanska) länge, genom min kusin och en VPN
Nu har jag inte tittat på viaplay alls sen netflix kom igång här, helt såld på tjänsten.

Har netflix på xbox, android telefon, läsplatta och datorn. Vart jag än tittar så kan jag ju utan problem fortsätta titta på en valfri annan enhet.
Och att man kan kolla flera saker samtidigt är underbart, imorse på tåget var jag dokumentär sugen och inte sugen på skräck som jag såg igår, men inga problem, den sparar båda som recent och kan välja att se dem från där jag sluta när som helst, var som helst!

Och för att dryga på diskussionen om att använda sitt kort så är Netflix inte ensamna om det, välkommen till internet.
Viaplay har samma, hulu har samma, MMO's har samma osv. osv.
De är fortfarande en premunation då anmäler dig för, där de erbjuder dig första månaden/månderna gratis.
Men visst finns det dem som inte vill använda deras kort, men då är det som nån nämnt, inte Netflixs potentiella kund.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

En person som inte vill använda kontokort på nätet är per definition inte en potentiell kund. Du är en pajas och Netflix kan vara glada om de slipper dig.

Det är tämligen uppenbart att du varken sysslar med sälj eller marknadsföring. Att ange sina kontonummer är en återkommande tröskel där man i studier om och om igen visar på att kunder väljer att droppa ur ett potentiellt köp - här är ytterligare ett sådant tillfälle.

Varför NetFlix gör detta är helt enkelt för att de inte vill att folk ska missbruka erbjudandet och registerar flera månader på olika email adresser (jag ringde och frågade) vilket ur ett marknadsföringsperspektiv är TOTALT FEL. Hade man varit smart i detta hade givit erbjudandet till alla som hade registrerat sig och skapat ett konto, till senaste 31 dec 2012. Efter det går det inte att registrera sig på gratis erbjudandet, endast betalande tjänster tillåts använda NetFlix. När månaden är slut erbjuder man ett 6 mån abonemang till rabatterat pris förutsatt att kunden "agerar NU".

På detta sätt bygger man upp en STOR kundstock med potentiella kunder. När testperioden är slut har man en enorm lista mailadresser som anmält potentiellt intresse - bara maila ut erbjudanden till dessa. De som då inte svarar är antingen inte intresserade eller "dubbletter", vilket i det stora hela inte spelar någon roll då man inte förlorar potentiella kunder ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Synd att jag missade och registrerade mig vanligt först!

Jag registrerade mig också innan jag hann få reda på att man kunde få gratis fram till årsskiftet. Men pratade just med Netflix via chatten (på engelska) och några minuter senare hade jag fått ett bekräftelsemail på att de lagt till 3mån gratis