Den stora tråden om Black Ops 2

Permalänk
Medlem

Får man mail av Webhallen när de har skickat spelet?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Börja bli rätt less på webhallen sen dom bytte ägare har allt bara blivit skit. Förut skickade dom sina AAA tittlar så man fick spelet innan releasedagen nu får man de samma dag som de släpps. Sure att dom inte får sälja de hit och dit tidigare än datumet men när posten är så jävla seg så borde man ta hänsyn.

Ska nog hedan efter beställa från el giganten, mitt bo2 har inte ens skickats från webhallen än.

Posten är i allmänhet rätt snabb. Det är mycket ovanligt att jag inte får saker dagen efter jag beställt. Problemet är att webhallen kanske inte får sälja spelen sen om de skickar så att folk har dem i förväg. Det suger att inte få spelen på releasedagen men ibland blir det problem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Såhär skriver Webhallen i en tråd på forumet angående tidigt utskick av blizzards spel.

"Har man fått ett spel dagen före release har vi begått ett misstag.
På grund av avtal med spelleverantörerna kan vi inte sälja / skeppa spelet så att några kunder har det före releasedagen.

Vi förstår att många tycker det är orättvist att de inte kan börja spela 00:01 på releasenatten men det är inte vi själva som valt att det ska vara så. Det är 100% upp till Blizzard.
Vi kan såklart välja att strunta i våra avtal med Blizzard men då står vi med risk för digra böter (hundratusentals kronor) samt risken att de inte levererar några spel alls till oss nästa gång. Det är det inte värt."

#12709311

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Har bokat på webhallen solna och ska hämta spelet där men hur funkar det om det släpps 00.00? eller har jag missat nått lite trött idag:P

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt varför det är spelbart redan, men hade de velat att det INTE var det så hade de ju med lätthet lagt in en begränsning? Spelat några timmar, jag är mycket nöjd med det

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Har bokat på webhallen solna och ska hämta spelet där men hur funkar det om det släpps 00.00? eller har jag missat nått lite trött idag:P

Dom har ju nattöppet så du kan ju hämta ut det då.

EDIT: Eller om de är sveavägen som har..

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Vart är det billigast att köpa PC-versionen? Gärna som digital download men fysisk kopia funkar om det är en butik i Stockholm.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Enligt Webhallens sida så skickades min kopia i torsdags "Skickad/Hämtad 2012-11-08" så jag bör få spelet imorrn, men man kan ju endå inte spela för än det släpps för att det är ju på steam.

Permalänk
Medlem

Förbokning o förladdning via Steam...Check!

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Livesteam från treyarch länk

Permalänk
Medlem

Någon som beställt ifrån spelbutiken och fått det idag?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Proffsmoddare

jag köpte från komplett och mitt ligger på posten nu och väntar på mig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Köpte digital kopia och fysisk från webhallen.

Dom skickar inte ut den digitala före 00:01 så kan inte pre-loada ????????? Och den fysiska kopian kommer dyka upp imorgon.

Vilket jävla skämt webhallen först mw3 som man fick spelet 3 dagar senare förvissa var de tydligen posten men för mig är webhallen slut.

Domflesta andra återförsäljare skickar så man får sitt spel dagen innan villket givetvis är poängen med förhandsbokning i min bok.

Va får man om man förbokar på webhallen ingenting.... kan lika gärna punga ut 550kr på steam så man kan preloada.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Någon som beställt ifrån spelbutiken och fått det idag?

jag fick från spelbutiken.se idag ända upp till norra norrland uti skog och mark!

sen vad är det för prat att de inte kan skicka spelen före realese? menar Alla andra butiker i världen skickar black ops2 så att folk "kan" få det dagen före PGA att spelet GÅR ej spela INNAN realse på steam :S ingen kommer ju kunna spela det före realese.. en polare fick det i fredags från en europeisk butik ...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Har inte fått mitt bo2 från webhallen heller, enligt sidan så skickades det i torsdags och jag bor i Stockholm... Samma med dishonored, fick det 3 dagar senare från webhallen. Dom kommer säkert packa ner spelet i för stort paket så jag måste gå enda till posten och hämta det också *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Har inte fått mitt bo2 från webhallen heller, enligt sidan så skickades det i torsdags och jag bor i Stockholm... Samma med dishonored, fick det 3 dagar senare från webhallen. Dom kommer säkert packa ner spelet i för stort paket så jag måste gå enda till posten och hämta det också *suck*

Kommer ihåg för ett par år sen när man beställde fick man alltid de dagen innan vare sig de var skyddat med aktivering eller inte.

Nu med den nya ägaren eller chefen för webhallen har de bara blivit skit.

Det som förvånade mig mest var ju just den digitala kopian som inte ens släpps före 00:01 ?

Rätt sjukt har dom ingen koll alls på steam ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

kan ni diskutera spelet också tack inte leveranstider

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MVP:

kan ni diskutera spelet också tack inte leveranstider

Skickades från m.sweclockers.com

går ju inte att spela än?

har fått mina skiva från spelbutiken iaf, går ju dock inte att instalera för det, någon som vet om det funkar med ngn proxy? till bf3 kunde man ta typ koreansk ip å få tillgång till både mp och sp typ 3 dagar innan

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Fick min skiva nu! håller på att installera!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Köpte mitt spel från G2play för 150 kronor då jag nyttjade lite rabatt jag fått då man köpt flertalet spel där, får se när man får nyckeln då jag beställde rätt så sent, i lördags för att vara exakt.

Spelet blir nog ett helt OK spel att spela vid sidan om BF3 när man vill ha lite mer hjärndöd action och bara spraya ner folk, den spelstilen fungerar ju inte riktigt lika bra i BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Fick min skiva nu! håller på att installera!

det gick ju inte så bra, bara att ladda upp med muncheis å vänta tills klockslaget!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

Vilken tid kan man börja spela? Är det 00.00 eller är öppningen anpassad efter usas tider?

Permalänk
Medlem

Så där ja LVL 26....

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Vilken tid kan man börja spela? Är det 00.00 eller är öppningen anpassad efter usas tider?

00.00 alt 01.00 för oss. Inte säker på hur det funkar med vintertid. Hur som så släpps spelet vid midnatt i de olika tidzonerna, så ingen anpassning efter USA.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Så där ja LVL 26....

Pic or it didnt happen brooooo ;);)

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Uj uj uj. Nu känns det precis som dagen innan julafton. Pirrigt! Här är en kille som spelat spelet på PC redan och det verkar rätt lovande måste jag säga!
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=300160...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fan, tänkte förboka spelet på Webhallen, men det verkar inte som att man får med Nuketown 2025 längre :(, får bli att köpa spelet senare då...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av grollish:

Inte fått min från webhallen och en polare har inte fått sin från spelbutiken digital ofc.... rätt kul att folk får hem fysiska kopian före den digitala.

Fuck logic right

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Jag sitter och installerar mitt just nu. Kommer jag att kunna lira det efter 00.00?