Gpu-Bios problem gtx 660ti

Permalänk

Gpu-Bios problem gtx 660ti

1Hejsan för ett tag sedan laddade jag ner asus gtx 660ti biosen som skulle ge extra prestanda men den har orsakat så jag får inte bild när jag startar datorn ibland och undrar då om man kan resetta eller nåt,jag är inte direkt så bra på flasha om och sånt men om nån kan hjälpa mig få tillbaka gamla biosen så skulle det vara jättebra!:) har oc versionen om det förändrar något,2 En sak till har sett att grafikkortet går i 1176mhz när jag spelar och standard fabriköverklockningen ligger på 1046mhz som jag kör på,ska det vara så?
Tack på förhand!

Visa signatur

i5 3570k 3,4ghz, asus gtx 660ti oc ,8gb ram,630w pure power l8,1tb,asrock z77 extreme4

Permalänk
Medlem

Du laddar in ett firmware som ska ge bättre prestanda och frågar om om klockfrekvenserna ska vara högre!
Ja, det är hela poängen med ett prestandafirmware. Du slipper manuellt öka klockfrekvensen. Klockningen finns där hela tiden, oavsett uppdaterade drivrutiner, ominstallation, byte av moderkort eller hårddisk osv.

Vill du bli av med klockningen så är det flashning med originalfirmware som gäller.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

aha okej, men blir det original om installerar om win7?

Visa signatur

ASUS GTX 660Ti 2gb Fabrik oc, i5 3570k 3,40ghz, be quiet pure power 630w l8,corsair 500r, seagate barracuda 1tb 7200rpm, 8gb ram,asrock z77 extreme4

Permalänk
Medlem

undrar också hur man får bort det?

Visa signatur

ASUS GTX 660Ti 2gb Fabrik oc, i5 3570k 3,40ghz, be quiet pure power 630w l8,corsair 500r, seagate barracuda 1tb 7200rpm, 8gb ram,asrock z77 extreme4

Permalänk
Medlem

Nej det blir inte orginal om du installerar om Windows. Firmware ligger ju i själva kortet, spelar ingen roll om du så tar kortet till en helt annan dator. Det är fortfarande samma firmware.

Har förövrigt ingen som helst förståelse för att man ska börja trixa med firmware osv om man inte först har klart för sig hur man återställer det hela om det går åt helvete.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit