Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Jaså? Du har ju knappt känt på några.

har kompisar som har deathadder O naga

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Jaså? Du har ju knappt känt på några.

Har kompisar som har DA o Nagan

Permalänk

Har kompisar som har DA o Naga

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har kompisar som har Miniox

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Ok, men jag har hört att DA kan ha ganska mycket problem o då undrar jag om mamba e bättre. Den e ju ganska lik DA i formen

Permalänk
Medlem

Jag har två stycken Razer Mamba som jag köpte för några månader sen med några månaders mellanrum men jag slutade använda dem för sisådär en månad sen för att kvalitén helt enkelt är skräp. Använder för tillfället istället en Logitech G400 och är bra mycket mer nöjd med den, som är en mus som kostar 249 kr, över en annan mus som kostar 800+ kr.

Köp inte Razer.

Permalänk

finns det ingen razer som e lite bättre då

Permalänk

En Microsoft 3.0 Intelimouse slår aldrig fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Men varför ber du om svar när du redan fått det? Folk rekommenderar en massa bra möss men du fortsätter bara tjata om att du måste ha en razer! Själv rekommenderar jag en X7a.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Men varför ber du om svar när du redan fått det? Folk rekommenderar en massa bra möss men du fortsätter bara tjata om att du måste ha en razer! Själv rekommenderar jag en X7a.

Men jag vill ha en razer och jag undrar vilken som är bäst av DA o Mamban

Permalänk
Medlem

Om inte ens en av de mer exklusivare mössen (Mamba) kan anses som bra så har du nog själv svaret på den frågan.

Hade jag behövt välja mellan en DA och Mamba idag så hade jag nog valt DA dock, men det finns fortfarande betydligt bättre möss till billigare pris och du borde seriöst tänka över ditt köp innan du bestämmer dig för en Razermus bara för att dina polare har en och du vill vara med i gänget.

Permalänk
Medlem

Jag har ägt en Microsoft Sidewinder(hemsk), en logitech g500 och Steelseries Sensei.

Steelseries Sensei passar mig perfekt.
Bra spårning på de flesta unerlag.
Allting lagras i musen, så allt funkar oberoende av dator.
Du kan ställa in det mesta o växla mellan profiler direkt på musen.
Clean och smidig att ta med.

Vissa kan nog tycka att den är lite "hal" då det är någon typ av aluminiumhölje på den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av weezy:

Microsoft intellimouse 3.0, bästa musen någonsin!

Pfft, MX500 var bättre redan back then. Sen kom MX510, MX518, och nu är det G400 som är kungen av möss!

Jag har G400 till min stationära datorer, och jag kommer inte att köpa någon annan.

Permalänk

Jag har Razer Imperator och den är jag förbannat nöjd med.
Priser är lämpligare nu än när jag köpte den för 750:-.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Pfft, MX500 var bättre redan back then. Sen kom MX510, MX518, och nu är det G400 som är kungen av möss!

Jag har G400 till min stationära datorer, och jag kommer inte att köpa någon annan.

Nej för sjutton gubbar! Intelimouse är bästa musen någonsin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Vad hade du innan? Vad är skillnaden mellan g9 och g9x? Vad prösjar du?

Sitter med en G9 nu men har haft den i några år så nu fick det bli uppföljaren. G9X har bland annat förbättrad lasersensor med högre DPI. 490:- kostar den på Webhallen.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk

Logitech G700 är grym. Lite dyr dock.

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Master of Overkill

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/139001-steelseries_se...

Hade jag köpt, då jag har den själv och har alldrig haft strul med den och drivaren är 1000 gånger bättre en razers.

Jag har haft 4 deathadders och sladden lägger av efter typ 6-12 månader och nej jag är inte våldsam jag slår inte på mina saker eller dunkar dom i bordet.

Jag tycker att sensai är sjukt mycket bättre en death addern.

Edit: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648062&reviewPage=2#revi... lite kunder som tycker den är bra, kan du kolla vad andra tycker om den

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Nej för sjutton gubbar! Intelimouse är bästa musen någonsin!

Hädelse! Intellimouse är inte ens en mus, det är en tjock råtta! G400 åt folket!

Edit: Och allt makt åt Tengil!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför du vill ha ett speciellt märke, det är väl bättre att ha en bra mus.

Jag rekommenderar logitech g400.

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Skrivet av jokklo:

Förstår inte varför du vill ha ett speciellt märke, det är väl bättre att ha en bra mus.

Jag rekommenderar logitech g400.

Logitech's möss är skit fula !

Permalänk
Skrivet av formerself:

Qpad 5k brukar vara en av de som rekommenderas varje gång. Det är min rekommendation om du ska köpa en mus utan att prova först.

Sitter oxå med en Qpad 5k, min favorit sedan jag fick hem den i lådan, den sitter som en smäck i handen RazerDeathadder är oxå en riktigt bra men som sagt prova först handla sen.

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Medlem

Den verkar bra men e den verkligen så sjön

Den ser ut att inte vara så skön i handen men har aldrig vart med om bättre! De ställen där det är öppet vilar inte handen på dvs att du har fortfarande samma kontakt yta med handen som på vilken mus som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Mx500 kom väl efter första versionen av MS IE 3.0? (Så att den hade bättre dpi och allt vad det nu heter är väl inte så konstigt isf.)

Men nu är det känslan i handen man är ute efter och då är, och kommer alltid 3.0 vara i särklass bäst!

Permalänk
Medlem

Köp en DeathAdder då. Det är en tveklöst bra mus. Switchar mellan den och G400 själv nu. Tanka de tidigare drivrutinerna (före synapse) sätt musen på 500Hz och önskad DPI, sedan är det bara att köra.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Vill du bara köpa möss som är snygga framför bra, så köp en razer mus.
Cyber 3 r.a.t ska tydligen vara väldigt bra, och väldigt snygg i min mening

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Vill du bara köpa möss som är snygga framför bra, så köp en razer mus.
Cyber 3 r.a.t ska tydligen vara väldigt bra, och väldigt snygg i min mening

Så fu*king sant, nagan ser ju brutal ut. Jag tänkte först: Åh, vilken najs mus. När man ser den: Va fan ere här?? Typ gjord för babyhänder och den plastigaste skit jag någonsin sett.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Prioriterar du verkligen överhuvudtaget hur snygga mössen är framför hur bra de verkligen presterar och sköna de är för handen så är väl ändå denna tråd fullständigt meningslös. Bara att gå kolla vilken mus du tycker är snyggast och välj den. Ingen annan kan veta vad du tycker är snyggt ändå.
Själv tycker jag att det inte är någon större tröst om musen ser fin ut om jag blir ägd i spelen bara för att musen presterar kasst.

G400 är kanske den mus med bäst sensor överhuvudtaget på marknaden. Vill du hellre ha Razer så är också Deathaddern en av de möss som presterar bäst.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.