Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Speltorka!

Hej Sweclockers!

Jag har börjat fått speltorka, aldrig känt mig så trött på spel i hela mitt liv.

Jag har spelat BF3 sedan release och det känns endå inte som ett helt färdigt spel då det finns buggar kvar tex hit detectionen suger ju helt allmänt.
Spelat GW2 sedan release och har börjat tröttna på det också, jävligt tråkigt att spela ensam.
Spelar minecraft lite då och då med mina 2 vänner, vi kör då modden "tekkit".

Så vad jag är ute efter är ett kul first person shooter spel med härlig grafik.

Jag har funderat på att vänta till releasen av MoH: Warfighter och se ifall det är något.

Tips på kul spel som man inte tröttnar på så snabbt?

Chassi: Antec P280 Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD, 2TB WD Black CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W Brännare: Samsung 22X Surfplatta: iPad 16gb Wifi Mobil: Samsung Galaxy S6 Edge
P280 Crossfire Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Du blir trött ganska snabbt om du bara spelar fps, men Dishonored är kul ett annat spel jag kan starkt rekommendera är x-com enemy unknown. Om du vill ha lite annorlunda fps så finns det war of the roses och chivalry medieval warfare men förbered dig på att bli frustrerad rätt så ofta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2012

Har du någon kompis att spela med så rekomenderar jag Syndicate. Doom 3 BFG edition släpps på fredag 19:e.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Far Cry 3 har ju release snart, verkar bli väldigt bra grafik på det spelet.

GTX 1080Ti i5 8400 16GB DDR4 3000Mhz

AOC 35" AG352UCG6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Killeberg, Skåne
Registrerad
Jun 2002

Kanske skulle köra lite annat än bara FPS?

Faster Than Light ( http://www.ftlgame.com/ )
XCOM Enemy Unknown ( http://www.xcom.com/ )

ett par exempel du kan leka med.

[ASUS 27" PB278Q][i7 4930k][Sabertooth X79][24GB Vengeance LP][MSi GTX1080 Gaming X][BeQuiet PowerZone 750W][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][2x500GB WD RE3][Logitech G710+][NI Komplete Audio 6 w/Sennheiser Momentum Over-Ear][Propellerheads Reason 10.1][Roland A-500 Pro][OMNITRONIC FAD-9][FD Define R5][Windows 10 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av juckeyy:

Hej Sweclockers!

Jag har börjat fått speltorka, aldrig känt mig så trött på spel i hela mitt liv.

Jag har spelat BF3 sedan release och det känns endå inte som ett helt färdigt spel då det finns buggar kvar tex hit detectionen suger ju helt allmänt.
Spelat GW2 sedan release och har börjat tröttna på det också, jävligt tråkigt att spela ensam.
Spelar minecraft lite då och då med mina 2 vänner, vi kör då modden "tekkit".

Så vad jag är ute efter är ett kul first person shooter spel med härlig grafik.

Jag har funderat på att vänta till releasen av MoH: Warfighter och se ifall det är något.

Tips på kul spel som man inte tröttnar på så snabbt?

the sims 3? galet många expansioner hehehe

Citera! Gaming: Chassi: FD R4| CPU: 7700K | Kylare: Noctua NH-D14 | MB: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | Grafikkort: GTX1080 | RAM: Corsair LPX 16GB 3333MHz CL16 | OS:Disk: Intel 600p 512GB | PSU: EVGA Supernova 850 G2 |
Servrar: x2 DL380 G7 x2 X5660 - 294/240GB Ram (VM Pfsense + annat)
Desktop i7 2600K - 8GB + HP DL360 G7 2xE5620 -16GB Ram (ej i drift)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Sep 2012

1. Call Of Duty: Modern Warfare 2 är ett riktigt kul spel, dock är ju inte grafiken så jättebra om du jämnför med t.ex BF3 o.s.v.
2. Att vänta till releasen av Medal Of Honor Warfighter är nog ett bra val, den kör ju "Frostbite 2" som BF3, och ska ha riktigt bra grafik också, funderar också på att köpa det.
3. Counter Strike 1.6 xD (Bra grafik o.s.v, 14 år gammalt)

AMD FX-8350 @ 4,3GHz | MSi GTX 780 3GB OC |
Sysslar med Webbprogrammering, ägare av trayspec.com
Citera gärna för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Sep 2010

DAY-Z <3
Mycket roligt spel som omväxling. Är sjävl rätt fast i det. Trots att jag var tveksam i början. Du får gärna spela med oss isåfall:)

Laptop: Surface Book 2 15" (Windows 10)
WS: RYZEN 1700, 32GiB, 756GB SSD, 5TB HDD, RX480, GTX 670 (Ubuntu LTS + GPU Passthrough (GTX670) Windows 10)
Övrigt: HP 1910 24G, SOPHOS XG, Unifi AP-AC PRO, Note 8
Server cluster: 3x R710 (Proxmox)
Cluster resurser: 144GB ram, CPU 72trådar, Storage tiers [T1 1,9TB (SSD), T2 13TiB (HDD)]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010

børja spela cod..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

För att motivera dig lite:

http://www.maths.lth.se/matematiklth/vitahyllan/kursprogram/a...

Lagom kul kurs, kommer göra att du uppskattar de där timmarna du spelar ;).

Kompletta kursanteckningar mm.
http://www.maths.lth.se/matematiklth/personal/jonasm/analys1V...

Dold text

Men annars finns alltid Civilization V och valfritt spel i Total War serien, ex. Shogun 2, borde kunna bli många timmar som du kan spendera där...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011

MoH ska du tyvärr nog inte hoppas allt för mycket utav senaste spelet floppade ju rejält, och det gör nog även detta...

-Borderlands 2 är sjukt skoj, speciallt med några vänner!
-Skyrim har en sjuk moddingcomunity, började dra ner moddar till det för någon månad sen och spelet känns verkligen "omspelbart" tack vare alla nya saker! (skyrimnexus.org eller steam workshop)
-Assassinscreed 3 kommer ut om inte allt för lång tid, om du inte kört igenom de föregående spelen så finns de säkert att hitta för en femtiolapp styck på spelbutiken eller så, sjukt bra story och ett sånt där spel som man bara måste ha spelat.
-Om du inte spelat igenom Mass Effect serien så är det bara till att beställa alla tre spelen ikväll, sjukt bra story där med, och hyfsat budget medans du väntar på titlar som släpps senare i år...
-Halo 4 om du äger ett xbox, nästan ett must-buy då de verkar gå "back to the roots", nostalgi känslor all the way!
-Slutligen så ser blackops2 faktiskt förvånansvärt bra ut, singleplayern ser ju kanske inte så kul ut men det känns som om de verkligen försökt balansera multiplayer riktigt bra och zombies ser bättre ut än någonsin innan, efter att ha varit sjukt besviken på både cod:waw, Blops och MW3 så får man hoppas på att detta är spelet som räddar COD serien!

Riggen: NZXT Phantom Svart, Asrock Extreme 4, Intel i5 3570k, Gainward GTX680 Phantom 4gb-edition, 16gb (4x4gb) Corsair Vengeance (1666MHz) LP Ram, Corsair AX Gold 750w, A-Data Premier Pro SP900 256gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Dec 2010

Börja köra PCW i cod4, det e rätt skoj.

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012

coh (company of heroes) finns mycket folk som spelar modden blitsgrieg till det, sitter på mumble

Kom in och häng med oss på Geeks Discord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Tack för alla tips! Blir nog att vänta på Warfighter och Planetside 2!

Chassi: Antec P280 Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD, 2TB WD Black CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W Brännare: Samsung 22X Surfplatta: iPad 16gb Wifi Mobil: Samsung Galaxy S6 Edge
P280 Crossfire Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jul 2010

Jag skulle rekommendera Mount & Blade serien, det är sjuuukt beroendeframkallande men framför allt väldigt roligt :).

Strategi, RPG, 3rd person action spel i medeltidstema

Playstation 4 - o_O

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Skyrim?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jun 2011

Spela lite gamla spel? Doom, Transport Tycoon Deluxe (Vidareutvecklat med namnet OpenTTD), Quake?

När det inte är grafiken som får xxxxx att stå. (Transport Tycoon-grafiken är fortfarande riktigt snyggt för att vara 19 år gammalt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

transport tycoon! wow det var tider har det inte gjorts nån uppföljare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av chrono:

transport tycoon! wow det var tider har det inte gjorts nån uppföljare?

Transport Tycoon är orginalet.
Transport Tycoon 95 kom sedan.
Transport Tycoon Deluxe är den stora versionen. Uppdateras fortfarande via OpenTTD.
Chris Sawyer's Locomotion heter uppföljaren, släpptes 2004.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Sawyer%27s_Locomotion

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Jul 2012

Det finns inget översiktsregister över vilka spel innom resp kategori som finns?
Minns att detta fanns i PC hemma tidningen för 15 år sedan :-)=
Själv är jag också i något form av vaccum innan Farcry 3 släpps.

GA-Z97P-D3 | i5 4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GF 760GTX | Samsung 850EVO 120Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | CPU: Arctic TwinTurbo II | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus 3T | NAS: Synology 211j + XPEnology Hemmabygge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Hittade en bra lista med RPG spel på reddit för någon vecka sedan. Kanske finns någon som är intresserad.
http://www.reddit.com/r/ShouldIbuythisgame/comments/10z59d/ws...

i5 2500K | 12GB Corsair Vengence @ 1600Mhz | GTX 970 @ 1516Mhz / 7612Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmdö
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av jsf:

förbered dig på att bli frustrerad rätt så ofta

Omg yes
man blir faan mer arg en för i tiden då man lirade CS men sjukt kul spel iallafall.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2013

Skyrim har jag spelat om flera gånger, de e grymt om du inte kört det!