Permalänk
Medlem

Speltorka!

Hej Sweclockers!

Jag har börjat fått speltorka, aldrig känt mig så trött på spel i hela mitt liv.

Jag har spelat BF3 sedan release och det känns endå inte som ett helt färdigt spel då det finns buggar kvar tex hit detectionen suger ju helt allmänt.
Spelat GW2 sedan release och har börjat tröttna på det också, jävligt tråkigt att spela ensam.
Spelar minecraft lite då och då med mina 2 vänner, vi kör då modden "tekkit".

Så vad jag är ute efter är ett kul first person shooter spel med härlig grafik.

Jag har funderat på att vänta till releasen av MoH: Warfighter och se ifall det är något.

Tips på kul spel som man inte tröttnar på så snabbt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Du blir trött ganska snabbt om du bara spelar fps, men Dishonored är kul ett annat spel jag kan starkt rekommendera är x-com enemy unknown. Om du vill ha lite annorlunda fps så finns det war of the roses och chivalry medieval warfare men förbered dig på att bli frustrerad rätt så ofta

Permalänk
Medlem

Har du någon kompis att spela med så rekomenderar jag Syndicate. Doom 3 BFG edition släpps på fredag 19:e.

Permalänk

Far Cry 3 har ju release snart, verkar bli väldigt bra grafik på det spelet.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle köra lite annat än bara FPS?

Faster Than Light ( http://www.ftlgame.com/ )
XCOM Enemy Unknown ( http://www.xcom.com/ )

ett par exempel du kan leka med.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Hej Sweclockers!

Jag har börjat fått speltorka, aldrig känt mig så trött på spel i hela mitt liv.

Jag har spelat BF3 sedan release och det känns endå inte som ett helt färdigt spel då det finns buggar kvar tex hit detectionen suger ju helt allmänt.
Spelat GW2 sedan release och har börjat tröttna på det också, jävligt tråkigt att spela ensam.
Spelar minecraft lite då och då med mina 2 vänner, vi kör då modden "tekkit".

Så vad jag är ute efter är ett kul first person shooter spel med härlig grafik.

Jag har funderat på att vänta till releasen av MoH: Warfighter och se ifall det är något.

Tips på kul spel som man inte tröttnar på så snabbt?

the sims 3? galet många expansioner hehehe

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

1. Call Of Duty: Modern Warfare 2 är ett riktigt kul spel, dock är ju inte grafiken så jättebra om du jämnför med t.ex BF3 o.s.v.
2. Att vänta till releasen av Medal Of Honor Warfighter är nog ett bra val, den kör ju "Frostbite 2" som BF3, och ska ha riktigt bra grafik också, funderar också på att köpa det.
3. Counter Strike 1.6 xD (Bra grafik o.s.v, 14 år gammalt)

Permalänk
Medlem

DAY-Z <3
Mycket roligt spel som omväxling. Är sjävl rätt fast i det. Trots att jag var tveksam i början. Du får gärna spela med oss isåfall:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

børja spela cod..

Permalänk
Medlem

För att motivera dig lite:

http://www.maths.lth.se/matematiklth/vitahyllan/kursprogram/a...

Lagom kul kurs, kommer göra att du uppskattar de där timmarna du spelar ;).

Kompletta kursanteckningar mm.
http://www.maths.lth.se/matematiklth/personal/jonasm/analys1V...

Dold text

Men annars finns alltid Civilization V och valfritt spel i Total War serien, ex. Shogun 2, borde kunna bli många timmar som du kan spendera där...

Permalänk
Medlem

MoH ska du tyvärr nog inte hoppas allt för mycket utav senaste spelet floppade ju rejält, och det gör nog även detta...

-Borderlands 2 är sjukt skoj, speciallt med några vänner!
-Skyrim har en sjuk moddingcomunity, började dra ner moddar till det för någon månad sen och spelet känns verkligen "omspelbart" tack vare alla nya saker! (skyrimnexus.org eller steam workshop)
-Assassinscreed 3 kommer ut om inte allt för lång tid, om du inte kört igenom de föregående spelen så finns de säkert att hitta för en femtiolapp styck på spelbutiken eller så, sjukt bra story och ett sånt där spel som man bara måste ha spelat.
-Om du inte spelat igenom Mass Effect serien så är det bara till att beställa alla tre spelen ikväll, sjukt bra story där med, och hyfsat budget medans du väntar på titlar som släpps senare i år...
-Halo 4 om du äger ett xbox, nästan ett must-buy då de verkar gå "back to the roots", nostalgi känslor all the way!
-Slutligen så ser blackops2 faktiskt förvånansvärt bra ut, singleplayern ser ju kanske inte så kul ut men det känns som om de verkligen försökt balansera multiplayer riktigt bra och zombies ser bättre ut än någonsin innan, efter att ha varit sjukt besviken på både cod:waw, Blops och MW3 så får man hoppas på att detta är spelet som räddar COD serien!

Permalänk
Medlem

Börja köra PCW i cod4, det e rätt skoj.

Permalänk
Hedersmedlem

coh (company of heroes) finns mycket folk som spelar modden blitsgrieg till det, sitter på mumble

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Blir nog att vänta på Warfighter och Planetside 2!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Mount & Blade serien, det är sjuuukt beroendeframkallande men framför allt väldigt roligt :).

Strategi, RPG, 3rd person action spel i medeltidstema

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Spela lite gamla spel? Doom, Transport Tycoon Deluxe (Vidareutvecklat med namnet OpenTTD), Quake?

När det inte är grafiken som får xxxxx att stå. (Transport Tycoon-grafiken är fortfarande riktigt snyggt för att vara 19 år gammalt.)

Permalänk
Medlem

transport tycoon! wow det var tider har det inte gjorts nån uppföljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

transport tycoon! wow det var tider har det inte gjorts nån uppföljare?

Transport Tycoon är orginalet.
Transport Tycoon 95 kom sedan.
Transport Tycoon Deluxe är den stora versionen. Uppdateras fortfarande via OpenTTD.
Chris Sawyer's Locomotion heter uppföljaren, släpptes 2004.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Sawyer%27s_Locomotion

Permalänk
Medlem

Det finns inget översiktsregister över vilka spel innom resp kategori som finns?
Minns att detta fanns i PC hemma tidningen för 15 år sedan :-)=
Själv är jag också i något form av vaccum innan Farcry 3 släpps.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Hittade en bra lista med RPG spel på reddit för någon vecka sedan. Kanske finns någon som är intresserad.
http://www.reddit.com/r/ShouldIbuythisgame/comments/10z59d/ws...

Visa signatur

i5 2500K | 12GB Corsair Vengence @ 1600Mhz | GTX 970 @ 1516Mhz / 7612Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

förbered dig på att bli frustrerad rätt så ofta

Omg yes
man blir faan mer arg en för i tiden då man lirade CS men sjukt kul spel iallafall.

Permalänk
Inaktiv

Skyrim har jag spelat om flera gånger, de e grymt om du inte kört det!