Defekt komponent, men vilken eller vilka eller vad?

Permalänk

Defekt komponent, men vilken eller vilka eller vad?

Ursäkta för all text men

Till saken: Någon som vet vad som händer när man kan rulla på Unigine Heaven flera rundor utan problem, men då jag kör igång Benchmark så körs alla testsekvenser med en snittfps på 70 och när testet ska sammanställas så blir hela fönstret rödrutigt i någon sekund sen kommer detta meddelande. http://i49.tinypic.com/30towap.png Nytt moderkort(Z68X-UD4-B3), cpu och minnen(ripjaws) förra året men sparade mitt gamla gtx460 oc som först fungerade problemfritt fram tills BF3 kom då alla grafikproblem uppstod och till slut löste det sig med att klocka ner till grundhastighet och höja volten lite(flöt på riktigt bra på medium i BF3), kunde även köra Unigine Heaven på lite lägre inställningar. När jag nu köpt ett Asus gtx670top kort blev det värre problem. Dåliga betyg på bla newegg.com resulterade i att jag direkt trodde det var dåligt kort. Detta meddelande tillsammans med mina Ripjaws minnen D3D11AppWindow::swap_window(): device removed efter varje benchmark i Heaven. Har nyaste nvidia drivarna. BF3 med high settings funkar tills det blir ny bana då blir det "grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts". Wow fick dessutom datorn att hänga sig helt. Jag har dock aldrig fått BSOD, utan bara grafiska fel i 3D prestanda och krasch till skrivbordet. Förutom wow 2 ggr(omstart). Alice Madness funkar att spela men den låser fps'en till 30 och efter en timme laggar det till ibland med jämna mellanrum men det går att spela utan grafikfel. I helgen var jag och testade både mitt gamla kort och nya hos en kompis, som då körde furmark och Unigine Heaven samtidigt utan några som helst problem, hur segt det än gick. Kommer hem och drar igång Prime95 Blend(default inställningar) då första workern går ner på 3 minuter, och sista efter 3 timmar med dessa minnen G.Skill (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X http://i46.tinypic.com/2jcgdgx.png Måndag: Byter till nya Crucial Ballistix sport 8GB (2 x 4GB) 240-Pin DDR3 Minnen och kör Prime95 utan problem i 3 timmar, inga fel alls. Testar då köra igång Heaven med full belastning på Prime95. Går segt och sen börjar det flyta lite bättre sen krasch med felmeddelandet som finns i första bilden. Kort därefter stannar worker #7, alla andra fortsätter i 3 timmar till då jag stänger ner datorn. Idag: Efter att ha misslyckats med att köra Heaven (första bilden) så kör jag nu Prime95 med belastning på 4000 mb minne, då det borde belasta mer än ett minne då jag nu ligger på 70%. Flyter på hur bra som helst efter 2 timmar och 30 minuter, tempen under 60grader och inget lagg alls i windows. ----- Körde igång wow 64-bit och fick detta meddelande efter ca 5 min http://i48.tinypic.com/wbz05v.png Såg att även andra fått liknande när jag googlade (men fick som inget svar). Testade sen med 32-bit och då flöt det på bättre och börjar fundera på om det kan ha blivit något fel på os'et då dom gamla minnena inte fungerade så bra i prime95. Men att installera om os och allt annat för att sen kanske få samma problem känns jobbigt. En annan sjuk sak är att för få dvdsläden att komma ut och stanna ute måste jag trycka upp till åtta gånger på knappen då den åker in nästan direkt, strömfel eller moderkort? Gammal dvdrom som fungerat bra förut.

Dold text

Efter att ha tagit bort dvdrom och sen stängt av HT så kunde jag köra Heaven några rundor sen blev det som vanligt, och sen att wow klagar på minnesfel (med minne som klarar prime95 länge) så fort jag alt+tab'ar ut ur spelet säger att det är dags att byta till ett fungerande moderkort.
Så efter ett råd är siktet inställt på ett Asus Maximus V GENE, inte för att jag behöver sli men jag behöver något nytt, och förhoppninsgvis stabilt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!