Apple håller presskonferens den 23 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Egentligen är det ju samma sak. Individuella områden per tum.

Känns onekligen som det ja, så undra varför det finns så många termer för samma sak men antar att gamla termer lever kvar.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

dmg mannen dmg

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Var säger jag att jag vill att alla skall jobba med kartproblemet? Nej, just det... Ingenstans.

Men jag tycker de spottar sina fans i ansiktet när de kommer med nylanseringar för då framstår det som de skiter i problemen med kartorna.

Du bor inte i Göteborg va? hur kan det faktum att en hel stad fattas åtgärdas av en "småfix".

Sedan är det skrattretande att DU kallar MIG insnöad... Du kramar ju apple så hårt att du tycker att det faktum att GÖTEBORG FATTAS är ett småproblem.

Kolla andra tillverkare och vad man får för pengarna... Om du fortfarande tycker att apples plattor är "billiga" så, ja... Vi har olika uppfattning. Jag skulle aldrig i livet betala mer än 2K för en surfplatta.

En seriös fråga. Vad med Göteborg är det som saknas? Jag kan söka eller välja navigering till Göteborg utan problem. Och staden ligger ju uppenbarligen där när jag zoomar in. Vad är det som saknas?

Har personligen inte sprungit på några kartbuggar själv även om jag inte tvekar på att de finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

En seriös fråga. Vad med Göteborg är det som saknas? Jag kan söka eller välja navigering till Göteborg utan problem. Och staden ligger ju uppenbarligen där när jag zoomar in. Vad är det som saknas?

Har personligen inte sprungit på några kartbuggar själv även om jag inte tvekar på att de finns.

Enligt http://www.svt.se/nyheter/sverige/vart-tog-goteborg-vagen så saknas Göteborg, men de kanske har fixat det i så fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas på en 13" Retina med dedikerad grafikkrets :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Undra vad dom har uppfunnit den här gången?

Har dom uppfunnit något överhuvudtaget eller var du bara ironisk?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag tror att de kommer visa upp en av Foxconns "juniora"/"miniora" medarbetare som plockat ihop en iPad.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Enligt http://www.svt.se/nyheter/sverige/vart-tog-goteborg-vagen så saknas Göteborg, men de kanske har fixat det i så fall.

Göteborg har aldrig varit borta. Däremot har namnet på ort fallit bort eller förskjutits... en hel del i vissa fall. Detta verkar numera vara ordnat, i alla fall för Göteborg. Något som ännu inte fungerar för mig är gatunummer. Det är nog en fix som kräver uppdatering.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Göteborg har aldrig varit borta. Däremot har namnet på ort fallit bort eller förskjutits... en hel del i vissa fall. Detta verkar numera vara ordnat, i alla fall för Göteborg. Något som ännu inte fungerar för mig är gatunummer. Det är nog en fix som kräver uppdatering.

On topic på Off topic http://www.tomshardware.com/picturestory/607-ios-maps-fail.ht...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Låt mig citera mig själv: "Däremot har namnet på ort fallit bort eller förskjutits... en hel del i vissa fall".

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Låt mig citera mig själv: "Däremot har namnet på ort fallit bort eller förskjutits... en hel del i vissa fall".

Ja, jag motsäger inte det. Råkade av en slump titta in på THG och såg då deras sammanställning av de största missarna och tänkte att det är ju relevant för sidospåret vi kom in på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det här kommer att bli ett roligt event

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Var säger jag att jag vill att alla skall jobba med kartproblemet? Nej, just det... Ingenstans.

Men jag tycker de spottar sina fans i ansiktet när de kommer med nylanseringar för då framstår det som de skiter i problemen med kartorna.

Du bor inte i Göteborg va? hur kan det faktum att en hel stad fattas åtgärdas av en "småfix".

Sedan är det skrattretande att DU kallar MIG insnöad... Du kramar ju apple så hårt att du tycker att det faktum att GÖTEBORG FATTAS är ett småproblem.

Kolla andra tillverkare och vad man får för pengarna... Om du fortfarande tycker att apples plattor är "billiga" så, ja... Vi har olika uppfattning. Jag skulle aldrig i livet betala mer än 2K för en surfplatta.

Jag vet inte vilket Göteborg du menar, men ja..

Jag ser det som ett ganska litet problem att Göteborg "fattas", och nej, dom har inte fixat det, Göteborg har alltid funnits, jag hittade till Cross och Enduro Kompaniet genom iOS 6 betan i somras. så ja, dom har blåst upp problemet.

En iPad är billig om man jämför med liknande produkter i samma storlek osv! och iPad mini kommer krossa dom mindre plattorna.

Sen om du inte vill betala mer än 2000:- för en platta är inte någon annans problem jag kan tänka mig betala 10:- för en Koenigsegg, därför borde Christian von Koenigsegg börja sälja sina bilar för 10:-, eller?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Undra vad dom har uppfunnit den här gången?

Den här gången har de nog uppfunnit 7-tums surfplattor. Nu kommer alla andra tillverkare av plattor i den storleken bli stämda för att ha "kopierat" iPad Mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har dom uppfunnit något överhuvudtaget eller var du bara ironisk?

För några veckor sen uppfann dom större skärm på mobiltelefoner.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag är väl måttligt intresserad...
Men det jag väntar på är en MBA med Haswell...

Jag har bara lyckats återskapa ett fåtal av de där buggarna...
Kartorna är onekligen ett steg sämre än Google maps, men de är inte så dåliga som folk på internet säger. Sen är jag rätt säker på att theamazingios6maps.tumblr.com mfl innehåller massvis med photoshops...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, jag motsäger inte det. Råkade av en slump titta in på THG och såg då deras sammanställning av de största missarna och tänkte att det är ju relevant för sidospåret vi kom in på.

Aha, då är jag med på vad du menar. Ja, det var ju ett jävla ställa att placera Berlin på

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_W:

Jag misstänker att du menar ppi och inte dpi ?

Skrivet av Ozzed:

Ser man på. Man lär sig något nytt varje dag. Det är PPI jag menar. Jag visste inte att DPI bara används om skrivare... Så Microsoft menar alltså PPI när de skriver ut DPI till inställningen för bildskärmen, eller har jag tolkat fel?

Skrivet av Don_W:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dots_per_inch

Det verkar som man på monitorer använder sig av dots per inch. Men de flesta specs på mobiler verkar köra ppi . Fråga mig inte varför .

Skrivet av Ozzed:

Egentligen är det ju samma sak. Individuella områden per tum.

Skrivet av Don_W:

Känns onekligen som det ja, så undra varför det finns så många termer för samma sak men antar att gamla termer lever kvar.

I praktiken är det ingen skillnad på enheterna: en "pixel" är ekvivalent med en "dot"="punkt"="en odelbar minsta enhet för ändamålet" (begreppet "bildpunkt" används fortfarande på svenska), så när man pratar om pixeldensitet på olika skärmar så finns det inget egentligt problem att mixa termerna.

Microsoft använder termen "DPI" för en viss skärminställning ända sedan Windows begynnelse. Dock: vad är en "inch" i Microsofts sammanhang? Är det en fysisk tum vi kan mäta på skärmen? Njae, om du renderar en bild med en viss upplösning i "skärmupplösningen" 800x600 respektive 1024x768 på samma skärm, och jag tar en linjal och mäter på skärmen så kommer bilden vara mindre på 1024x768, trots att det är lika många pixlar (och den kommer högst troligen inte vara varken 72/96/120 pixlar per fysisk tum i något av fallen). What? Men samtidigt är ett sätt att få "större text" att höja "DPI". What!? .

Längre utläggning om historik i ämnet (spoilertagg iom att jag redan släntrat bort från nyheten i sig:

Vad är "skärmupplösning" i sammanhanget?
En första del av problemet är att begreppet "skärmupplösning" (800x600, 1024x768, etc.) som jag satte i citationstecken av en anledning egentligen inte anger en "upplösning" i dess egentliga mening, utan pixelmängder, dvs helt enkelt hur många pixlar det finns att spela med, utan hänsyn till fysisk storlek. Det är bara en upplösning om det finns en referensstorlek någonstans, men som vi alla vet så finns det datorskärmar i olika storlekar (idag finns EDID-värden inskrivna i skärmarna för OS att plocka denna info från, men det är inget som har gått att förlita sig på absolut historiskt).

Vad är "DPI" i Windows inställningar?
Dock finns det än värre problem med "DPI" här. Det är kul att skylla på någon, så steg 1 är att skylla på Apple, som med sin datorserie från tidigt 80-tal hade en bestämd skärmstorlek, och för "enkelhets skull" benämnde upplösningen som 72 "PPI" ("pixels per inch") med koppling till tryckstandarden 72 "points per inch" (en "point" är 1/72 tum). En "pixel" på skärmen skulle alltså motsvara en "point" på ett papper, och deras skärm var ungefär lika bred som ett standardpapper + lite marginal, så man såg exakt vad som skulle skrivas ut. Smart!

Eller? Nja, ett papper håller man ofta närmre ansiktet än en datorskärm vid läsning, så om man redigerade ett dokument i vanlig upplösning så var det svårt att läsa på skärmen iom att den var långt bort, och med den låga pixeldensitet skärmarna hade så blev det än värre (inte många pixlar att rendera en 10 pt-font med). Man kunde alltså egentligen inte nyttja denna "point=pixel"-likhet, utan behövde ändå visa saker i "onaturlig" storlek eller inte se vad man gjorde. Men det fanns ändå någon sorts bastanke.

Hur kan man göra en soppa värre? Vi välkomnar Microsoft in på banan. Genom att kompensera rapporterad "DPI" med en faktor 1.33 jämfört med en fysisk "point" så skulle det bli lättare att läsa på skärmen jfr m Apples datorer, eftersom skärmen, enligt en uppskattning, "står typ 33% längre bort än du håller ett papper som du läser". Briljant. 72 blev 96 för de program som undrade, och iom att programmen "trodde" att upplösningen var högre så renderades ett 12 pt-typsnitt som 16 px, så för användaren realiserades detta som ett 16 pt-typsnitt om de mätte på skärmen iom att pixeldensiteten i praktiken inte var annorlunda jfr m Apple-datorn. Detta gjorde att det var lättare att på skärmen läsa typsnitt i de storlekar som användes vid utskrift.

Hoppas nu att ingen någonsin kommer börja göra skärmar i andra fysiska storlekar…

Åh nej! Någon gjorde en skärm i en annan fysisk storlek och till råga på allt möjlighet till högre upplösning. Microsoft lade därför till ett API för att använda den alternativa 120 "DPI"-upplösningen som kompenserade för detta.

Hoppas nu att ingen någonsin kommer börja göra skärmar i andra fysiska storlekar…

Men tyvärr fortsatte utvecklingen. Istf att fortsätta lägga till godtyckliga nya "DPI"-värden att använda så sa Microsoft "skitsamma" och släppte hela tanken på att försöka hålla sin 133%-koppling till utskriftsstorlek. Men iom att deras stora marknadsfördel är deras bakåtkompatibilitet så lever deras 96- och 120-"DPI"-benämningar kvar, trots att de på sin höjd har en sorts inverterad koppling till "upplösning", med en "fudge factor" på 1.33, samt att de clashar med all annan användning av begreppet i andra datorsammanhang.

Varför blir texten större med högre "DPI" i Windows? Högre upplösning borde ju per definition bara betyda "mer detaljerad".
Sätt er ner innan ni läser anledningen från http://blogs.msdn.com/b/fontblog/archive/2005/11/08/490490.as...:

Skrivet av Greg:

When the resolution of a screen goes from 96 PPI to 120 PPI, the size of the pixels gets smaller; therefore everything on the display is smaller. When the Windows setting is used to increase the resolution from 96 DPI to 120 DPI, it is compensating for the smaller pixels, and therefore everything is larger.

Artikeln tillhörande ovanstående kommentar kan även i stort ses som källa till historiken ovan.

Numera tillhandahåller Windows API både ett "logiskt" PPI-värde (för legacystöd) och ett "fysiskt" PPI-värde. Notera också att hela diskussionen om "logisk" PPI är irrelevant när det handlar om vektorrendering.

Vidare om enheter
När DPI i kontexten utskriftsupplösning används om skärmupplösning och slarviga jämförelser görs så kan det bli fel, men det är kontexten och inte enheten som är problemet. Fysisk utskriftsstorlek lagras som metadata i bildfiler och tas hänsyn till av nogräknade grafikprogram som förbereder material för tryck. Att, som t ex många tryckare gör, hävda att "DPI" har med skrivare att göra och att "PPI" har med skärmar att göra är i sig ofullständigt. Det är som att säga att "km/h" har med bilar att göra och "m/s" har med ljud att göra, eller att "kalorier" har med mat att göra och "Wh" med elektricitet att göra — båda mäter egentligen samma storhet. Det är applikationen som är annorlunda.

Dold text

tldr; Se inte "72/96/120 DPI"-inställningen på skärmar som kopplat till faktisk pixeldensitet. DPI och PPI är dock två namn på samma enhet, och används i folkmun utbytbart, och även bland andra om det är klart av sammanhanget och man "vet vad man menar". Men på samma sätt som energienheterna "kalorier" och "wattimme" kan ge indikation om vad man menar så kan DPI och PPI göra detsamma (dock inte konsekvent, beroende på om man är i dator- eller tryckbranschen, och i kamerabranschen räknar de ibland en pixel som tre "dots" (R/G/B) — kort sagt en röra).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

...jag hittade till Cross och Enduro Kompaniet genom iOS 6 betan i somras. så ja, dom har blåst upp problemet.

I en värld där alla använder betan och endast är intresserade av att färdas till Cross och Enduro Kompaniet så är det kanske ett uppblåst problem?
I min värld däremot är det ofta intressant att kunna ange gatunummer, något som nästan aldrig fungerar i min telefon, vilket är problematiskt när gatorna är kilometerlånga. Och när ett gatunummer trots allt hittas så flyttas nålen till närmaste företag vilket inte alls nödvändigtvis representerar den geografiska positionen (eller jag kanske jobbar på Indian Food?) Så är det ett uppblåst problem? Ja, i relation till världssvälten och miljöförstöringen möjligen men som ett I-landsproblem har den sannerligen ett berättigande... telefonen är ju inte direkt gratis och man vill ju ha valuta för slantarna eller hur?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ja det är minst sagt rörigt när dom inte avslutar gamla termer när dom kommer på nya som ändå betyder samma sak. Hur kommer det sig att alla mobiltelefons tillverkare använder ppi om termen dpi redans fanns och betyder samma? Är det för att verkligen ta dö på missuppfattningen angående skrivare upplösningar?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Borde väl bli dags att fräscha upp Mac Pro snart med? inte att förväxla med MacBook pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Ja det är minst sagt rörigt när dom inte avslutar gamla termer när dom kommer på nya som ändå betyder samma sak. Hur kommer det sig att alla mobiltelefons tillverkare använder ppi om termen dpi redans fanns och betyder samma? Är det för att verkligen ta dö på missuppfattningen angående skrivare upplösningar?

Jag sticker ut huvudet och hävdar att DPI kommer från en tid då måttet var en indikation på utskriftskvalitet eftersom många skärmar i stort delade densitet. PPI syftar enbart på skärmens fysiska yta. De olika beteckningarna kommer alltså av olika tillämpningsområden.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rawet:

Jag ser det som ett ganska litet problem att Göteborg "fattas", och nej, dom har inte fixat det, Göteborg har alltid funnits, jag hittade till Cross och Enduro Kompaniet genom iOS 6 betan i somras. så ja, dom har blåst upp problemet.

Det som inte finns är en prick med texten "Göteborg" (ungefär som Partille i den där bilden), men sökningen fungerar som den skall (så att det skulle vara ett problem i praktiken är väl tveksamt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Kan ju hoppas på en 13" Retina med dedikerad grafikkrets :).

Ja, ett maffigt HD 3450 hade ju inte varit fel! Sen kan de ju ta patent på dedikerade grafikkretsar när de ändå är igång o uppfinner och har sig!

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

För några veckor sen uppfann dom större skärm på mobiltelefoner.

Ja, skärmstorleken gick från att vara perfekt till perfekt

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

I en värld där alla använder betan och endast är intresserade av att färdas till Cross och Enduro Kompaniet så är det kanske ett uppblåst problem?
I min värld däremot är det ofta intressant att kunna ange gatunummer, något som nästan aldrig fungerar i min telefon, vilket är problematiskt när gatorna är kilometerlånga. Och när ett gatunummer trots allt hittas så flyttas nålen till närmaste företag vilket inte alls nödvändigtvis representerar den geografiska positionen (eller jag kanske jobbar på Indian Food?) Så är det ett uppblåst problem? Ja, i relation till världssvälten och miljöförstöringen möjligen men som ett I-landsproblem har den sannerligen ett berättigande... telefonen är ju inte direkt gratis och man vill ju ha valuta för slantarna eller hur?

Grejen är den att vi sökte på adress och den tog oss till rätt ställe, och jag vet ditt problem, ALLA kartor har det problemet att dom inte visar exakt gatuadress, men lite vett i skallen har man och tittar på husnumrerna och inte GPS'n..

Nu var jag såklart otydlig och skrev namnet på företaget och inte namnet på gatan, hade tänkt att företagsnamnet sa mer än adressen

Hur som helst hittade även betan till Sveg som knappast är någon metropol

så du tycker Apple borde sänka priset på mobilen bara för att deras karttjänst har bebisfeber? isf borde en Android praktiskt taget vara gratis! med tanke på dom kassa launcherna dom skickar med osv! (jag vet att dom går och byta, men går och använda en annan karttjänst också iOS)

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det som inte finns är en prick med texten "Göteborg" (ungefär som Partille i den där bilden), men sökningen fungerar som den skall (så att det skulle vara ett problem i praktiken är väl tveksamt).

Försök med gatunummer. Det går inte på min i alla fall så att säga att sökningen fungerar stämmer bara för de med lägre krav

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Försök med gatunummer. Det går inte på min i alla fall så att säga att sökningen fungerar stämmer bara för de med lägre krav

Nu hittar jag förvisso dåligt i Göteborg men när jag slumpmässigt testade med "Ånäsvägen 15" samt "Ånäsvägen 42" verkade resultatet stämma med eniro. Motexempel?

Permalänk
Medlem

Jag får väl skriva detta igen:

Det ryktas om Apple Tv 4 på vissa forum, chansen är väl inte så stor eller vad tror ni?

En sak, varför tog ni bort mitt förra inlägg Sweclockers? bara för jag sa att ni var sena på nyheten? klarar ni inte av kritik? Svara mig gärna i PM.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Grejen är den att vi sökte på adress och den tog oss till rätt ställe, och jag vet ditt problem, ALLA kartor har det problemet att dom inte visar exakt gatuadress, men lite vett i skallen har man och tittar på husnumrerna och inte GPS'n..
:
så du tycker Apple borde sänka priset på mobilen bara för att deras karttjänst har bebisfeber? isf borde en Android praktiskt taget vara gratis! med tanke på dom kassa launcherna dom skickar med osv! (jag vet att dom går och byta, men går och använda en annan karttjänst också iOS)

Du missade lite i mitt inlägg. Bl.a. så skrev jag att Apples kartor inte klara av gatunummer över huvudtaget - om det inte finns ett företag på adressen som betalt för att synas. Google Maps däremot klarar i alla fall av att som minst peka på rätt kvarter mig veterligen. Det är skillnaden jag pratar om.

Jag tycker bara att när Apple har ungefär ett år kvar på sitt avtal med Google så kunde de åtminstone använda den tiden till att utveckla sin karttjänst lite mer så man slipper en massa strul.

Prissänkning och Android kommenterar jag inte eftersom det inte är mina åsikter.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net