Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Forshaga
Registrerad
Aug 2006

ljudproblem - z77e-itx

Hej!

Jag köpte en Taurus Esport PRO från Inet i söndags(kom hem igår) och den har ASRock Z77E-ITX mobo och ALC898 integrerat ljudkort.

Jag har ett problem med ljudet och har testat alla uttag både fram och bak men det blir bara ljud i ena högtalaren/hörlur.
När jag har högtalaren kopplat i "rear" och hörlurarna i "front" samtidigt, så kommer det vänstra ljudet till vänster högtalare och högra ljudet i höger hörlur. Stoppar jag in hörlurarna i rear så kommer det bara ut ljud i höger hörlur. Jag har tryckt in sladdarna ordentligt, även testat att köra in halvvägs ifall om det var glapp i uttagen men det hjälpte inte.

Jag har varit inne i volymkontrollen och kontrollerat om det var rätt balans mellan dom och det är det! När jag kör ljudtestet så hör man ett väääääääldigt svagt ljud i höger högtalare om man skruvar upp volymen.

Kan det vara fel på moderkortet?

nvm, det var glapp i den högra högtalaren och headsetets vänster sida funkade inte alls. Jag hade nämligen en strömspik i nätagget på min gamla dator och därför köpte jag en ny. Trodde mitt headset var oskadd men var tydligen inte det!