tillverkare och deras garantier?

Permalänk
Medlem

tillverkare och deras garantier?

Hejsan alla Swecloskers vänner!

Jag är på jakt efter att köpa ett nytt GTX 680 nu.
men är det någon av er som har koll på de olika leverantörernas garantier?
tex vilka som fortfarande lämnar garanti om du byter ut stock kylaren?
skall erskänna att jag har inte direkt några kunskaper inom detta ämne.
Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D SE / iCUE-RGB | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO | GPU ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB | CPU: Intel Core i7-11700KF | Internminnen: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair RM750X V2, 750W 80+ Gold | HDD: Samsung 980 Pro series SSD 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem

köp inte ett grafikkort och byt kylare tror inte man får garanti hos någon tillverkare då, köp med eftermarknadskylare, tror det var gigabyte som hade bäst garanti om det händer nåt med kortet, skall se om jag hittar källa

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Tror EVGA hade någon sådant att du får byta kylare! Är inte 100% så någon får gärna rätta mig!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Hedersmedlem

kollade upp det du sa och det stämmer, men fråga är om man tjänar på det, msi:s twin frozr kylare kostar ca 400 kr mer bara så om man tar ett sånt kort tror jag det blir billigare.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Om du inte ska vattenkyla så blir det billigare att bara köpa en asus / msi eller gigabyte non-stock kort.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Har ett Asus CUII dock med amd, hade ett nvidia dessförinnan och kan varmt rekommendera asus, tyst kylare med bra temperaturer

Permalänk
Medlem

saken e den ljust att jag tänkt vatten kyla kortet, och då hade det vart bra om man hade en tillverkare som fortfarande lämnade garanti efter "byggnationen".
EVGA säger du, vill minnas mig att jag har hört något om det från deras sida innan också? rätta mig om jag har fel?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D SE / iCUE-RGB | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO | GPU ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB | CPU: Intel Core i7-11700KF | Internminnen: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair RM750X V2, 750W 80+ Gold | HDD: Samsung 980 Pro series SSD 1TB M.2

Permalänk

EVGA ger garanti även om du bytt kylare, det enda dom ber dig om är att montera ihop allt som det var från början om du behöver skicka in det. Det är därför jag valde ett EVGA kort, kolla här http://eu.evga.com/support/warranty/

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Hedersmedlem

finns ett kort som är gjort för vattenkylning som det sitter ett block på kommer ej ihåg namn men det finns

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Skrivet av bl0m1:

finns ett kort som är gjort för vattenkylning som det sitter ett block på kommer ej ihåg namn men det finns

Det finns flera men tyvärr är dom i regel svindyra, långt mer än ett vettigt kort plus block

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Hedersmedlem

jag vet ej det vet bara att det finns men har för mig att evega hade et tlil någorlunda pris, kanske jag som har fel

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

annars så köper du en kort som inte har standarkylare. typ som MSI,gigabyte,asus eller liknande.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jo man kan tex köpa arctic accelier hybrid (ursäkta stavningen), som sweclockers skrev om för några dagar sen.
Där syns tydligt i deras diagram vad vattenkylning kan göra vs asus DC II kylare.
Sen köper man ett ref kort och sätter på ett vattenblock blir det ca samma pris som Asus DC II.
Är mer så jag har tänkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D SE / iCUE-RGB | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO | GPU ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB | CPU: Intel Core i7-11700KF | Internminnen: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair RM750X V2, 750W 80+ Gold | HDD: Samsung 980 Pro series SSD 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shaklin:

Jo man kan tex köpa arctic accelier hybrid (ursäkta stavningen), som sweclockers skrev om för några dagar sen.
Där syns tydligt i deras diagram vad vattenkylning kan göra vs asus DC II kylare.
Sen köper man ett ref kort och sätter på ett vattenblock blir det ca samma pris som Asus DC II.
Är mer så jag har tänkt.

Skickades från m.sweclockers.com

jo det är sant men det blir mycket billigare om du tar msi kylaren den är bra den med och kostar lite mindre än asus dc2

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!