Det kan säkert stämma i vissa fall, men jag försöker att undvika generalisering på det sättet. Jag tror att många väljer att missförstå mina inlägg med mening ibland bara för att få sitta och motargumentera. Med det sagt så menar jag inte nödvändigtvis att det är så i just det här fallet.
Jag anser att den enda likheten Microsofts surfplatta har med Xbox 360 är just handkontrollen. Surfplattan är inte tänkt att spela spel på i första hand, precis lika lite som att 360 är tänkt att ta med sig på resande fot. Varför du hårdrar detta till ytterligheter som att jag skulle mena att folk limmar fast surfplattan i bordet är väldigt långt bort från det jag försöker säga. Min högst personliga åsikt är att även om man kan sudda ut gränserna (minimalt) mellan dessa två helt olika plattformar genom att kunna använda samma styrdon, så har jag väldigt svårt att se hur detta skulle kunna jämföras i spelsammanhang. Det är inte precis så att plattan klarar av att köra Halo 3 på samma sätt som Xbox. Alltså, jag tycker att man i så fall lika gärna kan köpa Xbox om man vill spela med deras handkontroll och jag förstår inte riktigt hur eller varför någon skulle se detta som något attraktivt till den surfplattan.
Istället för att kritisera mig för att jag tycker som jag gör, svara istället på dessa frågor: vad är det som gör handkontrollen attraktiv till Microsofts surfplatta, är det ett köpargument för dig och i så fall varför? Motivera gärna.