Extrajobb under gymnasiet

Permalänk
Medlem

Extrajobb under gymnasiet

Hej SweC!

Jag är 18år och går sista året på naturvetenskapsprogrammet i en medelstor stad (50-60 000 invånare).

Då jag känner att studiebidraget inte räcker till, eller jag vill ha lite mer att röra mig med så att säga. Vill jag ha tips och trix på vad man kan söka för extrajobb under gymnasietiden.

Intressanta tider är kvällar och helger.

Innehar inget körkort ännu, har endast PRAO:at innan så jag har inte så mycket att ge.

Alla tips är välkomna!

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Gå.till arbetsförmedlingen, gå själv till alla matbutiker, snabbmat ställen osv osv och fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan rekommendera tidningsutdelning på helger. Själv har jag i drygt två år parallellt med min juristutbildning delat ut tidningar på söndagar, vilket är väldigt trevligt. (Dessutom arbetar jag då och då och i synnerhet de två senaste somrarna med olika saker på tidningsutdelningsföretagets kontor, men det är en annan sak.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Jag kan rekommendera tidningsutdelning på helger. Själv har jag i drygt två år parallellt med min juristutbildning delat ut tidningar på söndagar, vilket är väldigt trevligt. (Dessutom arbetar jag då och då och i synnerhet de två senaste somrarna med olika saker på tidningsutdelningsföretagets kontor, men det är en annan sak.)

Tack, hos vem söker man en sådan tjänst?

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flight:

Tack, hos vem söker man en sådan tjänst?

Hos det företag som delar ut tidningar där du bor. Det är olika företag på olika ställen i landet. Jag arbetar exempelvis på Tidningsbärarna som delar ut tidningar i Skåne, Blekinge, Kalmar län, nästan hela Kronobergs län och i Boråstrakten.

Permalänk
Medlem

Kolla först med dina föräldrar, grannar eller vuxna vänner ifall dom vet ifall det behövs någon timanställd till deras jobb och som inte har så höga krav.

Jag fick själv jobb på Posten ett tag förra vintern för jag hade en granne som jobbade där och lyckades fixa jobbet åt mig. Ingen superlön men som 16-åring tyckte jag ändå det var bra att tjäna 85kr/timmen + OB + semestertillägg så det blev runt 100kr/timmen egentligen. Jobbade inte så fasligt mycket och det var november till och med januari så jag slapp precis undan att skatta.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare