Apple tvingas be Samsung om ursäkt i 14 punkters Arial

Permalänk
Medlem

Många missar poänger här.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mahasj:

Vad roligt, du missade också poängen. Grattis! Och nej, det är helt rätt, när jag skrev ett solklart fall att domaren var mutad av Samsung hade inte jag någon som helst grund för det, utan det var bara en åsikt från min sida. Och om man läser många trådar här på forumet så är det endast åsikter och påståenden folk kommer med. Knappt ingen kommer med något som de faktiskt backar upp med källor. Och bara för man tycker något, och även att andra håller med, så gör inte det att det är automatiskt korrekt.

Som exempelvis nu när du skriver att Apple har förlorat i tre domstolar på sistone, bara ett påstående från din sida och du kommer inte med någon som helst källa som backar upp det du säger. Förstår du poängen med mitt inlägg med mutad domare nu eller ska jag behöva bli övertydlig?

Angående Kalifornien så var det nytt för mig att Apple förlorade där. Något jag måste ha missat. Har för mig att Samsung förlorade rätt rejält där med ett bötesbelopp på 1 miljard dollar. Men jag kan såklart ha fel. Så kom gärna med källa för att backa upp ditt påstående (vilket var hela poängen med mitt inlägg med mutad domare).

Bevis? Ovanstående är ett bevis att Apple förlorade i England.. Tidigare i tråden kan du se artikeln som säger att de förlorade i omprövning av Kaliforniens beslut och finns även en artikel på sweclockers om att de fått bita i gräset även i nederländerna.. Googla skiten vet ja? Du snackar så mycket skit men samtidigt påpekar att andra gör det. Du resonerar som ett enögt fanboy utan någon som helst förankring i verkligheten..

Skrivet av mahasj:

Här är ytterligare ett påstående från din sida att Düssledorf domstolen blev lurade av Apple. Hur vet du det? Ok, bilden var förminskad. Men om jag inte minns helt fel så visades väl båda enheterna upp i domstol också? Men du kanske har mer kunskap hur det gick till där i domstolen? Du kanske var på plats?

Absolut inte! Man behöver inte vara hjärntvättad bara för att man gillar Android över iOS. Men det gäller ju även det omvända, bara för att man gillar Apples iOS över Android så behöver inte heller det betyda att man är hjärntvättad. Däremot tycker jag att det kan vara ganska bra att vara kritiskt till saker man läser/ser och inte bara svälja allt med hull och hår bara för man gillar/ogillar ett företag, produkt, system etc.

Ta en titt på "beviset" från Düssledorf domstolen får du se.. Till att börja med så är proportionerna helt förvanskade..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Urk.. Det gör nästan ont i huvudet att läsa så dumma kommentarer --.--

Visst, Samsung kopierade ett antal grejer av Apple, men Apple uppfann inte dessa från början..
Apple har uppfinnit ytterst lite och de stämmer nu andra företag för att de kopierar saker de själva redan kopierat.

Så om de nu inte har kommit på de saker de stämmer andra för, varför stämmer de?
Konkurrens. Apple vill inte ha konkurrens.
De utnyttjar ett system som är till för att skydda specifika uppfinningar till att försöka bli av med konkurrens.
Detta är inte okej.

Jag tyckte Apple var helt okej en gång i tiden, men när de började stämma folk för att de bygger fyrkantiga surfplattor(BLAND ANNAT) så försvann allt förtroende jag hade för Apple.

Och du missade också poängen (vilket jag har förklarat tidigare för andra).

Men bara för att svara på ditt inlägg, spelar inte så stor roll vad som har funnits tidigare. Det som är viktigt är vem som har patentet. Sen att kopiera en, till exempel, idé och att efterlikna en hel produkt (design, ikoner, upplägg, förpackning, tillbehör etc) är ganska stor skillnad. Att kopiera ett rutnät, att kopiera en notifieringsfunktion, kopiera en slide-to-unlock-funktion etc är helt ok enligt min åsikt. Men när man börjar efterlikna många olika delar, alltså inte bara att kopiera funktionerna/idéerna, utan även att det ska efterlikna sättet det används på och att saker, mer eller mindre, bara skiljer sig på färgen, då är det ett övertramp. Och det övertrampet gjorde Samsung, enligt min åsikt då naturligtvis.

Och självklart så har inte Apple stämt Samsung bara för att de bygger fyrkantiga surfplattor, utan det är en hel radda andra patent också.

Sen att Apple utnyttjar ett system för att bli av med konkurrens, är det en åsikt från dig eller har du något belägg för att det faktiskt är så?

Förövrigt, skulle nog tro att det är en hel del företag som inte vill ha konkurrens, så det är inget unikt från Apples sida.

Permalänk
Medlem

Hela patent-historien känns väl ändå som att den kvittar? Alla vet ändå vad som startade explosionen på smartphone-marknaden och hur den produkten var designad? Samma gäller paddorna.

Dessutom kan inte samsung mäta sina mobiler eller paddor mot Apple's dito, samsung känns bara fattigt, plastigt och uselt.

Pensionerade för ett tag sedan frugans galaxy och hon övertog min gamla iPhone 4, överlycklig blev hon, samma telefonen har ett flertal vänner frågat efter, om den är till salu.
För övrigt går frugans gamla Samsung inte ens sälja, inte någon har överhuvudtaget velat ha den när jag försökt ge bort den, den inköptes samma dag som min fd iPhone...

Apple, ja de e gött de

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Hela patent-historien känns väl ändå som att den kvittar? Alla vet ändå vad som startade explosionen på smartphone-marknaden och hur den produkten var designad? Samma gäller paddorna.

Dessutom kan inte samsung mäta sina mobiler eller paddor mot Apple's dito, samsung känns bara fattigt, plastigt och uselt.

Pensionerade för ett tag sedan frugans galaxy och hon övertog min gamla iPhone 4, överlycklig blev hon, samma telefonen har ett flertal vänner frågat efter, om den är till salu.
För övrigt går frugans gamla Samsung inte ens sälja, inte någon har överhuvudtaget velat ha den när jag försökt ge bort den, den inköptes samma dag som min fd iPhone...

Apple, ja de e gött de

Jag tar gärna din samsung

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Bevis? Ovanstående är ett bevis att Apple förlorade i England.. Tidigare i tråden kan du se artikeln som säger att de förlorade i omprövning av Kaliforniens beslut och finns även en artikel på sweclockers om att de fått bita i gräset även i nederländerna.. Googla skiten vet ja? Du snackar så mycket skit men samtidigt påpekar att andra gör det. Du resonerar som ett enögt fanboy utan någon som helst förankring i verkligheten..

Ta en titt på "beviset" från Düssledorf domstolen får du se.. Till att börja med så är proportionerna helt förvanskade..

Att Apple förlorade i England det har jag inte sagt något om. Men det rörde sig även om Kalifornien och Nederländerna där det inte angavs några källor. Och angående Kalifornien så gällde det försäljningsförbudet och inte bötesbeloppet på 1 miljard dollar, en viss skillnad.

Bra att du tycker att jag snackar en massa skit, eftersom det är precis det jag försöker upplysa en del om att vem som helst kan bara häva ut sig saker, och eller, förvanska information genom att inte berätta hela sanningen (som du precis gjorde när det gällde Kalifornien).

Jag har sett beviset från Düssledorf. Men tror du att jag kommer dra slutsatser på hur domstolen har gått till på grund av en bild? Jag var inte där i domstolen så jag har ingen aning om vad som har sagts och inte sagts. En sak är jag dock ganska säker på. Samsung hade ju aldrig godkänt den bilden i domstolen utan att klaga och säga att bilden är falsk/förvanskad. Då kan man ju börja spekulera i om det enbart var den bilden som fällde Samsung eller om det kanske var mer som avgjorde frågan. Men att domstolens beslut baserades enbart på en bild låter lite väl långsökt i mina öron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Hela patent-historien känns väl ändå som att den kvittar? Alla vet ändå vad som startade explosionen på smartphone-marknaden och hur den produkten var designad? Samma gäller paddorna.

Dessutom kan inte samsung mäta sina mobiler eller paddor mot Apple's dito, samsung känns bara fattigt, plastigt och uselt.

Pensionerade för ett tag sedan frugans galaxy och hon övertog min gamla iPhone 4, överlycklig blev hon, samma telefonen har ett flertal vänner frågat efter, om den är till salu.
För övrigt går frugans gamla Samsung inte ens sälja, inte någon har överhuvudtaget velat ha den när jag försökt ge bort den, den inköptes samma dag som min fd iPhone...

Apple, ja de e gött de

Finns en saga som heter Rödluvan med;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Och du missade också poängen (vilket jag har förklarat tidigare för andra).

Men bara för att svara på ditt inlägg, spelar inte så stor roll vad som har funnits tidigare. Det som är viktigt är vem som har patentet. Sen att kopiera en, till exempel, idé och att efterlikna en hel produkt (design, ikoner, upplägg, förpackning, tillbehör etc) är ganska stor skillnad. Att kopiera ett rutnät, att kopiera en notifieringsfunktion, kopiera en slide-to-unlock-funktion etc är helt ok enligt min åsikt. Men när man börjar efterlikna många olika delar, alltså inte bara att kopiera funktionerna/idéerna, utan även att det ska efterlikna sättet det används på och att saker, mer eller mindre, bara skiljer sig på färgen, då är det ett övertramp. Och det övertrampet gjorde Samsung, enligt min åsikt då naturligtvis.

Och självklart så har inte Apple stämt Samsung bara för att de bygger fyrkantiga surfplattor, utan det är en hel radda andra patent också.

Sen att Apple utnyttjar ett system för att bli av med konkurrens, är det en åsikt från dig eller har du något belägg för att det faktiskt är så?

Förövrigt, skulle nog tro att det är en hel del företag som inte vill ha konkurrens, så det är inget unikt från Apples sida.

För en vettig människa med moral och etik i ryggraden så är det viktiga vem som kom på uppfinningen/idén/produkten inte patentet, det är här Apple brister. De påvisar brist på respekt mot skaparna av dessa idéer de kopierat rakt av. Jag har läst att en del av de riktiga skaparna hade för avsikt att inte patentera sina idéer för att andra företag skulle få chansen att utveckla vidare dessa, om det är bullshit eller inte vet jag ej men kontentan kvarstår, apple påvisar brist på respekt även om de har patentet.

Och alla företag vill tjäna pengar och utan konkurrens blir det bättre för företagen men det är fortfarande inget försvar för att kunna bete sig hur som helst.

Apple är ett svinigt och oerhört girigt företag. Steve Jobs skänkte inte ett öre till något, Bill Gates... Miljoner. Bara som ett snabbt litet exempel på skillnaden i mentalitet.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mahasj:

Att Apple förlorade i England det har jag inte sagt något om. Men det rörde sig även om Kalifornien och Nederländerna där det inte angavs några källor. Och angående Kalifornien så gällde det försäljningsförbudet och inte bötesbeloppet på 1 miljard dollar, en viss skillnad.

Bra att du tycker att jag snackar en massa skit, eftersom det är precis det jag försöker upplysa en del om att vem som helst kan bara häva ut sig saker, och eller, förvanska information genom att inte berätta hela sanningen (som du precis gjorde när det gällde Kalifornien).

Jag har sett beviset från Düssledorf. Men tror du att jag kommer dra slutsatser på hur domstolen har gått till på grund av en bild? Jag var inte där i domstolen så jag har ingen aning om vad som har sagts och inte sagts. En sak är jag dock ganska säker på. Samsung hade ju aldrig godkänt den bilden i domstolen utan att klaga och säga att bilden är falsk/förvanskad. Då kan man ju börja spekulera i om det enbart var den bilden som fällde Samsung eller om det kanske var mer som avgjorde frågan. Men att domstolens beslut baserades enbart på en bild låter lite väl långsökt i mina öron.

Källor har givits tidigare i tråden.. Om du är för lat att gå tillbaka ett par sidor ska ingen annan klandrar för. Ta en titt på deras "bevis".. Bildens mått stämmer inte med verkligheten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Källor har givits tidigare i tråden.. Om du är för lat att gå tillbaka ett par sidor ska ingen annan klandrar för. Ta en titt på deras "bevis".. Bildens mått stämmer inte med verkligheten.

Vilka källor menar du? Följande källa eller? http://www.svd.se/naringsliv/apple-f...ol_7576376.svd
Den anger bara försäljningsförbudet, inte bötesbeloppet på 1 miljard dollar. Några andra källor har jag inte sett, däremot en jäkla massa åsikter och påståenden.

Som jag redan har skrivit, jag har sett beviset med bilden. Men du tror alltså att domstolens beslut enbart baserades på den bilden och att Samsung valde att hålla truten på sig och inte protestera mot den bilden i domstolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Bevis? Ovanstående är ett bevis att Apple förlorade i England.. Tidigare i tråden kan du se artikeln som säger att de förlorade i omprövning av Kaliforniens beslut och finns även en artikel på sweclockers om att de fått bita i gräset även i nederländerna.. Googla skiten vet ja? Du snackar så mycket skit men samtidigt påpekar att andra gör det. Du resonerar som ett enögt fanboy utan någon som helst förankring i verkligheten..

Beslutet i US var ju dock inte en omprövning i målet där Samsung skall betala 1 miljard dollar utan gällde specifikt säljstoppet på Galaxy Nexus. Den stora domen står kvar än så länge men Samsung lär göra allt för att även få det omprövat.

Personligen tycker jag dessa stämningar är löjliga. Jag tycker Apple hade rätt gällande den första galaxy modellen (och några andra budget modeller) men de skulle ha slutat där. Fast den dommen från Engelska domstolen låter även den som ett skämt i mina öron.

Måste dock säga att det är många som uppenbarligen inte är insatta gällande patentstriderna i denna branch och som inbillar sig att det bara är Apple som gör fel. Det sker så mycket dumheter från de flesta aktörer i denna branch så det finns inte. Läs http://www.fosspatents.com/ om ni vill hålla er uppdaterade på mer än bara det sensationsmedierna gillar att skriva om...alltså Apple vs Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Sen vad som funnits innan har inte så stor betydelse när det gäller patent. Har man patent på något så kan man stämma andra företag om de börjar inkräkta på ens patent.

Ska apple stämma MGM?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se dem göra det i Comic Sans.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

För en vettig människa med moral och etik i ryggraden så är det viktiga vem som kom på uppfinningen/idén/produkten inte patentet, det är här Apple brister. De påvisar brist på respekt mot skaparna av dessa idéer de kopierat rakt av. Jag har läst att en del av de riktiga skaparna hade för avsikt att inte patentera sina idéer för att andra företag skulle få chansen att utveckla vidare dessa, om det är bullshit eller inte vet jag ej men kontentan kvarstår, apple påvisar brist på respekt även om de har patentet.

Och alla företag vill tjäna pengar och utan konkurrens blir det bättre för företagen men det är fortfarande inget försvar för att kunna bete sig hur som helst.

Apple är ett svinigt och oerhört girigt företag. Steve Jobs skänkte inte ett öre till något, Bill Gates... Miljoner. Bara som ett snabbt litet exempel på skillnaden i mentalitet.

För en vettig människa med moral och etik ja. Nu är dock inte ett företag en människa och därmed är det helt andra spelregler som gäller. Och tyvärr är det så i företagsvärlden att där kan man inte var hur gullig och snäll som helst, det en fråga om överlevnad och tjäna så mycket pengar som möjligt så att företaget går bra och kan ta hand om sina anställda.

Att Steve Jobs inte skänkte något har inget med Apple att göra. Lika så med Bill Gates, har inget med Microsoft att göra. Och varför ska företag skänka för? Finns massvis med företag som inte skänker en krona (dock har Apple börjat skänka på sistone), är alla dessa företag giriga då? Skänker du pengar?

När det gäller att de påvisar brist på respekt så kan jag inte riktigt uttala mig om för jag vet inte vilka uppfinningar/idéer/produkter du syftar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Ska apple stämma MGM?

Vilket patent tänker du då på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Vilket patent tänker du då på?

http://abcnews.go.com/Technology/apple-ipad-samsung-galaxy-st...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ok, så de skulle stämma MGM för att filmen 2001 har en träplanka (eller något liknande) med en bild på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Och du missade också poängen (vilket jag har förklarat tidigare för andra).

Men bara för att svara på ditt inlägg, spelar inte så stor roll vad som har funnits tidigare. Det som är viktigt är vem som har patentet. Sen att kopiera en, till exempel, idé och att efterlikna en hel produkt (design, ikoner, upplägg, förpackning, tillbehör etc) är ganska stor skillnad. Att kopiera ett rutnät, att kopiera en notifieringsfunktion, kopiera en slide-to-unlock-funktion etc är helt ok enligt min åsikt. Men när man börjar efterlikna många olika delar, alltså inte bara att kopiera funktionerna/idéerna, utan även att det ska efterlikna sättet det används på och att saker, mer eller mindre, bara skiljer sig på färgen, då är det ett övertramp. Och det övertrampet gjorde Samsung, enligt min åsikt då naturligtvis.

Jo, alla missar poängen när de diskuterar med dig. Hahaha

Här har vi touchscreen mobiler som kom innan iPhone:

Och det fanns självklart fler.

Här har vi även lite koncept från Samsung från 2006:
http://www.osnews.com/story/26230/Samsung_reveals_its_pre-iPh...
Notera att deras operativ var likt Apple's iOS på många punkter.

Samsung designade Galaxy Tab redan innan iPad släppts:
http://www.techradar.com/news/mobile-computing/tablets/samsun...

Jävlar va duktiga Samsung måste vara. De kan stjäla ideer och åka tillbaka i tiden med dem! Stackars Apple har ju inte en chans mot såna fula metoder!

Skrivet av mahasj:

Och självklart så har inte Apple stämt Samsung bara för att de bygger fyrkantiga surfplattor, utan det är en hel radda andra patent också.

Som jag sa: "(BLAND ANNAT)"

Skrivet av mahasj:

Sen att Apple utnyttjar ett system för att bli av med konkurrens, är det en åsikt från dig eller har du något belägg för att det faktiskt är så?

Förövrigt, skulle nog tro att det är en hel del företag som inte vill ha konkurrens, så det är inget unikt från Apples sida.

Jag drar den slutsatsen. Den är logisk.

Bara för att många inte vill ha konkurrens betyder det inte att det är korrekt att med fula medel göra sig av med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Ok, så de skulle stämma MGM för att filmen 2001 har en träplanka (eller något liknande) med en bild på?

Varför inte? Var gång filmen visas så inkräktar den på apples design!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Varför inte? Var gång filmen visas så inkräktar den på apples design!

Skrivet av Destromath:

Men snälla läs artikeln? Uppenbarligen så var det på grund av den jävla bilden varför tror du annars att dom fick riva upp beslutet när det visade sig att bilden var photoshopad? Jag trodde du var lite smart så du kanske kunde räkna ut detta själv men jag hade tydligen fel. Om du hade läst länkarna som var med i artiklen så skulle du ha sett att enda anledningen till att dom vann var på grund av några sketcher som dom hade på hur ipaden had kunnat se ut men då dom doktorerade bilden på hur galaxy taben såg ut så fick dom dra tillbaka försäljnings stoppet. Ja det fanns bilder på tabletsen dock så var dom inte så sida vid sida som det verkar i artiklen utan här har du hur det faktist såg ut.

http://de.scribd.com/doc/61993811/10-08-04-Apple-Motion-for-E...

Skruvis, vi har haft våra duster men jag gillar dig och din förmåga att diskutera men lämna Mahasjhbjdsjfh eller vad han heter... Likaså Destromath.. Det går inte diskutera med en sådan människa som inte kan se objektivt på de artiklar som presenteras.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jo, alla missar poängen när de diskuterar med dig. Hahaha

Här har vi touchscreen mobiler som kom innan iPhone:
http://erwanmace.com/wp-content/uploads/2010/03/palm_ipaq.png

Och det fanns självklart fler.

Här har vi även lite koncept från Samsung från 2006:
http://www.osnews.com/story/26230/Samsung_reveals_its_pre-iPh...
Notera att deras operativ var likt Apple's iOS på många punkter.

Samsung designade Galaxy Tab redan innan iPad släppts:
http://www.techradar.com/news/mobile-computing/tablets/samsun...

Jävlar va duktiga Samsung måste vara. De kan stjäla ideer och åka tillbaka i tiden med dem! Stackars Apple har ju inte en chans mot såna fula metoder!

Skrivet av mahasj:

Och självklart så har inte Apple stämt Samsung bara för att de bygger fyrkantiga surfplattor, utan det är en hel radda andra patent också.

Som jag sa: "(BLAND ANNAT)"

Jag drar den slutsatsen. Den är logisk.

Bara för att många inte vill ha konkurrens betyder det inte att det är korrekt att med fula medel göra sig av med den.

Jo, jag förstår att en del missar poängen, speciellt när du drar upp vad som har skapats innan iPhone, iPad m.m. vilket jag inte ens nämnt något om. Så du kan lägga ut hur många bilder som helst på surfplattor, smartphones, datorer, hörlurar m.m., det har ingen som helst relevans till det jag har skrivit. Det jag däremot har skrivit är att Samsung har efterliknat mycket av Apples produkter, vilket är en väsentligt skillnad.

Jo, jag vet att du sa BLAND ANNAT. Vilket är bra, eftersom det är BLAND ANNAT som har gjort att Apple har stämt Samsung, inte enbart på grund av att Samsung gjorde en fyrkantig surfplatta med runda hörn.

Själv så drar jag slutsatsen att anledningen till att Apple stämde Samsung var på grund av patentintrång. Den är ganska logisk eftersom det är patentintrången som tas upp i domstolarna. Likaså när det gäller alla andra fall av stämningar mellan företag så har det med patentintrång att göra, till och med företag som inte ens är i samma bransch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Men snälla läs artikeln? Uppenbarligen så var det på grund av den jävla bilden varför tror du annars att dom fick riva upp beslutet när det visade sig att bilden var photoshopad? Jag trodde du var lite smart så du kanske kunde räkna ut detta själv men jag hade tydligen fel. Om du hade läst länkarna som var med i artiklen så skulle du ha sett att enda anledningen till att dom vann var på grund av några sketcher som dom hade på hur ipaden had kunnat se ut men då dom doktorerade bilden på hur galaxy taben såg ut så fick dom dra tillbaka försäljnings stoppet. Ja det fanns bilder på tabletsen dock så var dom inte så sida vid sida som det verkar i artiklen utan här har du hur det faktist såg ut.

http://de.scribd.com/doc/61993811/10-08-04-Apple-Motion-for-E...

Självklart hade domstolen tillgång även till de fysisk enheterna. Och i dokumentet, som jag gissar är det du länkar till finns det flertalet bilder som är korrekta.

Citat:

It is understood that the judge involved in the German case made his ruling based on a physical examination of the two tablets, rather than relying Apple's paper submission alone.

Patent law blogger Florian Mueller told BBC News that attempting to deliberately mislead the court would have been extremely foolish, given possible criminal penalties.

"I cannot imagine that any sane person would take a risk and intentionally manipulate evidence in this context.

"With different product versions being sold on different continents, and different pictures showing up at different points in time, someone may have been confused, but that's the worst-case scenario I can realistically imagine here," he said.

Källor:
http://arstechnica.com/apple/2011/08/is-apple-faking-evidence...
http://www.bbc.co.uk/news/technology-14542200

Galaxy Tab var under säljstopp fram tills att Samsung designade om sin Galaxy Tab för tyska marknaden: http://www.theverge.com/2011/11/16/2566533/samsung-redesigns-...

Men att ett säljstopp överklagas och avbryts är ju annars inget ovanligt, det skedde senast häromdan med säljstoppet av Nexus:en i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Men snälla läs artikeln? Uppenbarligen så var det på grund av den jävla bilden varför tror du annars att dom fick riva upp beslutet när det visade sig att bilden var photoshopad? Jag trodde du var lite smart så du kanske kunde räkna ut detta själv men jag hade tydligen fel. Om du hade läst länkarna som var med i artiklen så skulle du ha sett att enda anledningen till att dom vann var på grund av några sketcher som dom hade på hur ipaden had kunnat se ut men då dom doktorerade bilden på hur galaxy taben såg ut så fick dom dra tillbaka försäljnings stoppet. Ja det fanns bilder på tabletsen dock så var dom inte så sida vid sida som det verkar i artiklen utan här har du hur det faktist såg ut.

http://de.scribd.com/doc/61993811/10-08-04-Apple-Motion-for-E...

Ok, jag får väl omformulera frågan då: Tycker du inte det är märkligt att hela domstolens beslut fattades enbart på den bilden och att Samsung valde att hålla truten på sig och inte protestera där i domstolen mot Apple inför domaren och påtala att bilden som Apple hade gjort inte är enligt verkligheten? Du ser inget konstigt i det eller? Du väljer att svälja allt med hull och hår istället? Inget kritiskt tänkande? Det finns inte ens en liten tanke hos dig att "tja, jo, det låter ju lite märkligt att Samsung skulle hålla truten på sig när de ser att Apple ljuger för domstolen". Personligen tycker jag att det låter lite väl märkligt, men så är jag ganska kritisk också och väljer inte att tro på allt jag ser och hör, oavsett om det har med Samsung, Apple eller något annat företag att göra, vilket ni såklart försöker vinkla det till.

Permalänk
Medlem

Inte lika cool? Sen när hade coolhet något med en rättsprocess att göra egentligen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Skruvis, vi har haft våra duster men jag gillar dig och din förmåga att diskutera men lämna Mahasjhbjdsjfh eller vad han heter... Likaså Destromath.. Det går inte diskutera med en sådan människa som inte kan se objektivt på de artiklar som presenteras.

Nä, du har rätt. Jag väljer att tänka några steg till, och inte bara bli matad med information utan att fundera på vad informationen faktiskt säger. Sorry, en brist jag har :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mahasj:

Men bara för att svara på ditt inlägg, spelar inte så stor roll vad som har funnits tidigare. Det som är viktigt är vem som har patentet.

Inte helt korrekt. USA hade fram tills den 16 september 2011 First to File patentsystem. Det betyder att den som var först att ansöka om patentet fick det beviljat. Men om någon kommer och påvisar att den som innehar patenten inte är den verkliga uppfinnaren så kommer patentet ogiltigförklaras. Detta har redan hänt ett antal Apple patent och om jag får gissa kommer det bli ett antal till inom kort.

Patent som är från efter september 2011 har dock First to Invent vilket gör det betydligt svårare att ansöka om patent men betydligt färre patent blir ogiltigförklarade, men det kan fortfarande hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Inte helt korrekt. USA hade fram tills den 16 september 2011 First to File patentsystem. Det betyder att den som var först att ansöka om patentet fick det beviljat. Men om någon kommer och påvisar att den som innehar patenten inte är den verkliga uppfinnaren så kommer patentet ogiltigförklaras. Detta har redan hänt ett antal Apple patent och om jag får gissa kommer det bli ett antal till inom kort.

Patent som är från efter september 2011 har dock First to Invent vilket gör det betydligt svårare att ansöka om patent men betydligt färre patent blir ogiltigförklarade, men det kan fortfarande hända.

Hmmm, är du säker på att du menar att USA hade First to File innan, och att de nu ändrar till First to Invent? För enligt denna artikel är det precis tvärtom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mahasj:

Hmmm, är du säker på att du menar att USA hade First to File innan, och att de nu ändrar till First to Invent? För enligt denna artikel är det precis tvärtom.

Sorry trött och längtar till sängen så jag vände på termerna. Själva processen bakom är dock som jag sade. USA bytte system, inte bara för att anpassa till övriga världen utan även för att det blev så många patent som blev ogiltigförklarade. Vilket har hänt Apple flera gånger.

Edit: Det har så klart hänt många andra bolag också men jag tog Apple som exempel eftersom de var med i denna artikel och det är just nu stort antal Apple panten som bestrids utav flera olika bolag.

Permalänk
Avstängd

LOOOL! Apple sux! Börjar utveckla istället för tjafsa!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Sorry trött och längtar till sängen så jag vände på termerna. Själva processen bakom är dock som jag sade. USA bytte system, inte bara för att anpassa till övriga världen utan även för att det blev så många patent som blev ogiltigförklarade. Vilket har hänt Apple flera gånger.

Edit: Det har så klart hänt många andra bolag också men jag tog Apple som exempel eftersom de var med i denna artikel och det är just nu stort antal Apple panten som bestrids utav flera olika bolag.

Lugnt!

Och bra att du la till din Edit, det vill säga att det har hänt många andra bolag. Det är även lite det jag, och andra, försöker belysa att det är inte bara Apple som beter sig si eller så. Men när det gäller just Apple så brukar diskussionerna bli ganska enkelspåriga, enligt min åsikt.