Euro Truck Simulator 2

Permalänk

Halléns, P&O Ferrymasters (gardin version), Frode Laursen, Frans Maas, BVT...listan kan göras lång

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Finns det någon som helst anledning till att uppgradera de anställdas lastbilar?

Har också funderat på detta,, ingen som vet?

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skum-tomte:

CDON.COM

Vill tacka xeno95 för hjälpen också!

BILD: http://i.imgur.com/OeO18.jpg

LADDA NER: http://www.speedyshare.com/Mv82K/CDONCOM-skum-tomte.scs

Denna byter ut TRAMERI
Säg gärna till om jag ska ändra på något så gör jag en uppdatering på den!

EDIT: Om ni har några tips på något företag jag kan göra så skriv

Vore sjukt fint om du lyckades göra en sånhär. Är det möjligt? Kanske inte världens bästa bild.

(nummer 02 är min fars bil )

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Fyfan vad bra spel detta är, truckade hela natten!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Loweann:

Vore sjukt fint om du lyckades göra en sånhär. Är det möjligt? Kanske inte världens bästa bild.

(nummer 02 är min fars bil )

http://i1211.photobucket.com/albums/cc422/loweann/Bild_30_0.p...

Lyckades jag? Skickar den imorgon isåfall

Permalänk

Laddade ner trail'en och wow gillade det mycket
Ska köpa det imorgon men nu undrar jag om ni som moddar och har er skulle vilja rita bil å släp till mig?

Med vänlig hälsning,
Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av lillen99:

Laddade ner trail'en och wow gillade det mycket
Ska köpa det imorgon men nu undrar jag om ni som moddar och har er skulle vilja rita bil å släp till mig?

Med vänlig hälsning,
Eric

Jag är rätt sugen på det, vad vill du ha?

Permalänk

För er som vill moda lite.

Och för er med ansiktsbok http://www.facebook.com/groups/541344302548808/

ets.modhoster.de/neue-mods
blogstdsbrasil.blogspot.se/search/label/GERAL
gamesmods.net
http://www.eurotruck2.com.br/
http://www.ets2-mods.com/

"Min bil för tillfället" färgen går tyvärr ej att ändra

Dold text
Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Skrivet av Skum-tomte:

Jag är rätt sugen på det, vad vill du ha?

Hej!
Tackar
Vill ha Volvon som det står Reaxcer på!
http://www.lastbilsfoton.se/swe/foto-akeri.asp?akeri=Eric%20B...
Dock skulle jag vilja ha trailer istället för virkes bil!
Släpet behöver bara vara vitt och blått i kanterna om du förstår/går att göra!
Fråga på om det är något kunde inte fixa bild på våran trailer var på uppdrag samt ganska mörkt ute

Med vänlig hälsning,
Eric
Edit: Vill ha den som FH16 tycker den ser lite bättre ut an "lilla" Volvon.
Ja den hade lagt sig i diket när bilden knäpptes

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av lillen99:

Hej!
Tackar
Vill ha Volvon som det står Reaxcer på!
http://www.lastbilsfoton.se/swe/foto-akeri.asp?akeri=Eric%20B...
Dock skulle jag vilja ha trailer istället för virkes bil!
Släpet behöver bara vara vitt och blått i kanterna om du förstår/går att göra!
Fråga på om det är något kunde inte fixa bild på våran trailer var på uppdrag samt ganska mörkt ute

Med vänlig hälsning,
Eric
Edit: Vill ha den som FH16 tycker den ser lite bättre ut an "lilla" Volvon.
Ja den hade lagt sig i diket när bilden knäpptes

Har inte gjort någon lastbil än men kan försöka däremot fixar jag släpet
Fixar det imorgon.

Permalänk
Skrivet av Skum-tomte:

Har inte gjort någon lastbil än men kan försöka däremot fixar jag släpet
Fixar det imorgon.

Oj då får detta bli test kaninen då
Jag tackar hjärtligt

Med vänlig hälsning,
Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Aldrig en till resa till England fyf@n gick 4k på den resan, färja, helljusen glömde dom jävlarna klickade bort dom och glömde kolla farten tittade upp på skärmen efter att letat knappen smack säger det rätt in i en personbil framför.. Sedan 55 på 50 väg å i England 31 på 30 samt råkade jag köra på fel sida dom första 10 metrarna såg dom körde om på vänster jag kollade igen lite noggrannare framstå och såg att det var ju förf@n en lastbil mot då klickade det till och vart ett jävla rattande

Med vänlig hälsning,
Eric
Ps: Särskrivning pga paddan

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Min nya lastbil

Inte jag som gjort någon av moddarna.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Aldrig en till resa till England fyf@n gick 4k på den resan, färja, helljusen glömde dom jävlarna klickade bort dom och glömde kolla farten tittade upp på skärmen efter att letat knappen smack säger det rätt in i en personbil framför.. Sedan 55 på 50 väg å i England 31 på 30 samt råkade jag köra på fel sida dom första 10 metrarna såg dom körde om på vänster jag kollade igen lite noggrannare framstå och såg att det var ju förf@n en lastbil mot då klickade det till och vart ett jävla rattande

Med vänlig hälsning,
Eric
Ps: Särskrivning pga paddan

Haha ja England är ett helvete att köra i! Jag håller mig till Tyskland oftast, aldrig fått några fortkörningsböter där

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med, England gjorde mig fattig i början
Nu för tiden kör jag aldrig där.

Sedan så gäller det att inte mer eller mindre totalkvadda bilen när man bara har några minuter kvar på varje körning med.... ca 1k euro per % i skada har jag märkt.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Vore det inte fint med ett mod som gjorde så att 1 timme i spelet motsvarade ca 30 min i verkliga livet

Då skulle man kunna "trucka" på riktigt

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Verkligen inte!

Fy, man skulle inte ha uppdaterat, nu straffas man med böter om man inte vilar samt att han somnar på riktigt= dyrt när man kör in i vägräcken osv

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Skrivet av KKay:

Haha ja England är ett helvete att köra i! Jag håller mig till Tyskland oftast, aldrig fått några fortkörningsböter där

Tyskland är grejjor det 70 på 50 väg

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Drog ner demot, mina 4-åriga barn har kört lastbil som galningar.
Sen skulle jag också bara "prova", ja tjena... bara prova

Måste köpa mig spelet, schysst avslappning

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Fick en liten vision när jag satt och körde för ett par dagar sen.
Framtiden, ca 2094. Yrkeschaufförerna sitter hemma vid sin dator och kontrollerar fjärrstyrda tungtransporter ute på vägarna med en handkontroll eller ett komplett rattset.
Visst, jag skulle definitivt sakna att ligga ute och köra själv men det skulle ju ge meningen bakom arbeta hemifrån en ny mening.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Ni som kör lastbil IRL, vad tycker ni om spelet?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Testade demot nu på morgonen och det verkar ju riktigt skojigt detta men jag stör mig lite på grafiken, jag ändrade från de förinställda till max på allt.
Tycker dock inte det hände så mycket och grafiken är fortfarande sjuk låg, ser t.ex. inte fartskyltarna förens precis när man passerar dem, är det demot som har någon begränsning eller är det så?
Ser inte heller något på displayen i lastbilen, den tycker jag man borde kunna använda eftersom man kan ändra innehåll på den?

Har I7 920, 6gb ram och 5870 om någon undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Testade demot nu på morgonen och det verkar ju riktigt skojigt detta men jag stör mig lite på grafiken, jag ändrade från de förinställda till max på allt.
Tycker dock inte det hände så mycket och grafiken är fortfarande sjuk låg, ser t.ex. inte fartskyltarna förens precis när man passerar dem, är det demot som har någon begränsning eller är det så?
Ser inte heller något på displayen i lastbilen, den tycker jag man borde kunna använda eftersom man kan ändra innehåll på den?

Har I7 920, 6gb ram och 5870 om någon undrar.

Testa att sätta scaling till 400%, hade exakt samma "problem" som dig, satte allt på max och det var hur pixligt som helst, skulle gå in i natt och skriva lite om vad jag tyckte om spelet. Men efter att jag ändrade det till 400% så är det löjligt snyggt faktiskt.

Det jag märkte var att grafikkortet börjar blåsa någon överjäkligt, nu har jag stockkylaren på men den varvade på för fullt. Ska lägga in afterburner och göra en bättre fläktkurva dock.

Ni som redan är inbitna spelare, vad kör ni för inställningar?. Efter att man ändrar fläktkurvan så kommer nog mitt problem med lövblåsen att sluta men tänkte bara jämföra.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Testa att sätta scaling till 400%, hade exakt samma "problem" som dig, satte allt på max och det var hur pixligt som helst, skulle gå in i natt och skriva lite om vad jag tyckte om spelet. Men efter att jag ändrade det till 400% så är det löjligt snyggt faktiskt.

Det jag märkte var att grafikkortet börjar blåsa någon överjäkligt, nu har jag stockkylaren på men den varvade på för fullt. Ska lägga in afterburner och göra en bättre fläktkurva dock.

Ni som redan är inbitna spelare, vad kör ni för inställningar?. Efter att man ändrar fläktkurvan så kommer nog mitt problem med lövblåsen att sluta men tänkte bara jämföra.

Fy vad gött! Tack för tipset

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Gör ett nytt försök med Scania, fortfarande lätt irriterad över mätarna men 1010hk och 7600Nm vrid hjälper till att köra denna best
http://cloud.steampowered.com/ugc/578972445643352269/1C2298C3...

finns de 1000 hk har inte sett något

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ni som kör lastbil IRL, vad tycker ni om spelet?

Helt klart ett roligt avkopplande spel, men jämför man med verkligheten så saknar man extremt mycket känsla. Definitivt mycket roligare att köra lastbil irl så att säga, vetskapen att minsta lilla misstag kan ge stora konsekvenser, vilket det inte gör i spelet.

Permalänk
Medlem

Körde det väldigt kort igår på demot medan jag väntade på Hitman att bli släppt. Jag fastnade för spelet, speciellt eftersom att man kan tweaka sin lastbil med div lampor signalhorn och dylikt. Sedan att man kan starta eget är inget dåligt.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skum-tomte:

http://i.imgur.com/H9o93h.jpg

Lyckades jag? Skickar den imorgon isåfall

Ser schysst ut! Texten på sidan ska nog va i vitt och blå bakgrund samt fram och inte där bak? Fast egentligen e de ju skit samma

Vrf moddar man såhär? Är de sitt egna företag och e de först efter att man skaffat anställda som de blir roligt att ha de så eller? Kör ju enbart på andras saker med min egna lastbil.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk

schysst med alla nya loggos som släpps. blir lite av ett annat spel då
det är ingen som kan/vill förändra lite på grävmaskin/traktor-transporterna till något lite roligare, så man slipper kuska runt på samma saker hela tiden!?

ps. någon som fått Scanias T620 mod att fungera? jag kan inte få fram den ds

Permalänk

Någon här som spelar med Logitech G27 ratten? Har lite problem med inställningarna :/ Rattens rotation stämmer inte riktigt in i spelet.

Visa signatur

Jaaa men just precis.