Permalänk

Luftkylare

vilken är den bästa och tystaste luftkylaren ?

Noctua NH.D14 är väll väldigt bra ?

Permalänk

Jo...men det finns några andra som är lika bra....Silver Arrow...Phanteks TC14PE...
https://www.inet.se/produkt/6909659/phanteks-ph-tc14pe-vit
https://www.inet.se/produkt/6308763/thermalright-silver-arrow...

Viktigt dock att du kollar så kylaren får plats i lådan...samt att du inte har höga minnen...har du det får du välja kylare därefter;)

Jag är mkt nöjd med min Noctua D-14....men jag valde minnen som var låga och som precis passar under kylaren.
Fick dock fimpa min sidofläkt i min Antec 1200 låda för annars kunde jag inte stänga chassit:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Inaktiv

Noctua NH.D14 är en av de bästa, Ja. Thermalright Silver-Arrow SB-E kyler endast någon enstaka grad bättre.

Permalänk

Jag skulle väl säga att den tillhör de bättre, men som Fidel säger så finns det oerhört många att välja på. Själv har jag en Noctua (kommer inte ihåg vilken) men den är väldigt tyst och jag är fruktansvärt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

vilken är den bästa och tystaste luftkylaren ?

Noctua NH.D14 är väll väldigt bra ?

Den är väldigt bra, fläktarna är i toppklass, den är tyst, relativt billig jämfört med konkurrenterna, har 6 års garanti och är ett av de mest säkra korten när det kommer till CPU-kylning. Du kommer bli nöjd.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag valde att testa Prolimatech's Armageddon då den är ganska tunn. Än så länge har jag inget att klaga på. Antalet heatpipes är bra, dock får du komplettera med fläktar.

Permalänk
Avstängd

Min Noctua NH D14 låter för jävligt när fläktarna körs på max men kyler därefter bra. Med den kopplad till fläktkontroll och nedvriden till minimi är den knäpptyst och kyler fortfarande bra, håller min prolle under 70 grader då i prime 95.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Senast jag kollade på det så var det Thermalright Silver-Arrow SB-E som var den bästa. Men skillnaden mellan den och Moctuan var så minimal i effekt och DB så att det är hugget som stucket.
Därimot har Silver Arrown PWM styrda fläktar medans Noctuan har motstånd. Fast lägger man så pass mycket på en tyst luftkylare så har man nog planerat att sätta in en fläktkontroller så då spelar det ingen roll..
Som tidigare var skrivet i tråden kolla hur pass hög kylare du får in i ditt chassi och att minnena inte krockar!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

okej
tack så mycket för alla svar.
har ett cooler master haf 922 chassi