www.livekoder.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012

www.livekoder.com

Hej anledningen varför jag skriver här om www.livekoder.com är för att jag har väldigt svårt att
ta dom seriöst efter att jag frågade lite om kundens säkerhet & om företaget.
Så får jag svaret från dom :

Hej Erik, vi är ett mindre företag baserat, baserat i England, vi har över 700 kunder och är online minst 8 timmar om dagen,
vi erbjuder en unik tjänst som inte många kan erbjuda, koderna levereras automatiskt, och vi erbjuder säkra betalningen via Payson.

Gör gärna en test beställning på till exempel 1 månads live, så får du se hur smidigt det hela är.

mvh//supporten på LiveKoder.com

Ska jag verkligen tolka detta professionellt?
Har Googlat lite om andra kunder som handlat där som fått livekoder, men svårt att tolka ifall det är en kund eller inte, finns det någon facebook grupp? har dock inte kollat upp det. finns nog mera fakta, men vet någon mera om sidan så hör av er.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av KillaHappy:

Hej anledningen varför jag skriver här om www.livekoder.com är för att jag har väldigt svårt att

Hej Erik, vi är ett mindre företag baserat, baserat i England, vi har över 700 kunder och är online minst 8 timmar om dagen,
vi erbjuder en unik tjänst som inte många kan erbjuda, koderna levereras automatiskt, och vi erbjuder säkra betalningen via Payson.

Gör gärna en test beställning på till exempel 1 månads live, så får du se hur smidigt det hela är.

Har Googlat lite om andra kunder som handlat där som fått livekoder, men svårt att tolka ifall det är en kund eller inte, finns det någon facebook grupp? har dock inte kollat upp det. finns nog mera fakta, men vet någon mera om sidan så hör av er.

Ser ganska proffesionellt ut i mail, hur hade du velat att mailet från de skulle se ut för att tolkas som proffesionellt?

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av KillaHappy:

Skrivet av OnlyCasanova:

Ser ganska proffesionellt ut i mail, hur hade du velat att mailet från de skulle se ut för att tolkas som proffesionellt?

Har markerat det jag tycker ser lite tokigt men självklart ser relativt schysst ut.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011

Jag hittade ett "omdöme" som verkar vara av en riktig person, han har varit aktiv med inlägg både före och efter han skrivit inlägget:

https://www.flashback.org/p38523139

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

vem som helst kan ha ett payson konto, omdömet på flashback kan vara från samma person som har företaget.. försök hitta mer information om företaget om du tänker handla där, priserna känns lite för bra för att vara sanna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Använder de Payson låter det inte helt skumt, men som sagt kan vem som helst använda det. Testa köpa något av det billigare och se vad som händer?

EDIT Vetdu... Jag tror jag mejlar dem och frågar lite grejer återkommer med svar.

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Ecfor:

Använder de Payson låter det inte helt skumt, men som sagt kan vem som helst använda det. Testa köpa något av det billigare och se vad som händer?

EDIT Vetdu... Jag tror jag mejlar dem och frågar lite grejer återkommer med svar.

Gör det !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Uvania:

vem som helst kan ha ett payson konto, omdömet på flashback kan vara från samma person som har företaget.. försök hitta mer information om företaget om du tänker handla där, priserna känns lite för bra för att vara sanna!

precis de jag tänkte. har sett tråden på flashback tidigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012

Kundsupportens namn Mensur Bajrami och verkar bara finnas en person http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=3oyn06AINI3DNpU-3... Kolla på facebook, också och alla såg helt oseriösa ut ^^

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av KillaHappy:

Kundsupportens namn Mensur Bajrami och verkar bara finnas en person http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=3oyn06AINI3DNpU-3... Kolla på facebook, också och alla såg helt oseriösa ut ^^

Du vet inte ens om han har facebook/är sökbar ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Säkra betalningen!!

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av El_Raspberry:

Du vet inte ens om han har facebook/är sökbar ...

Nej de är väl ganska sjävklart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av OnlyCasanova:

Det ser förjäkligt ut. Den som har skrivit det verkar inte ha någon som helst kunskap i grammatik eller meningsuppbyggnad. Självfallet får man väl räkna med mindre missar, men en text som inte ens hade gått igenom en svensklektion på gymnasiet gå totalt bort. Det företag som inte ens bemödar sig med att ha en, någorlunda, ok presentation skriven och rättad känns ju inte vidare seriös. Visst kan man se det som att grammatikkunskaper inte är företagets främsta nisch. Men jag ser det som att om företaget inte bryr sig om den lilla detaljen, vad vet man då att de också negligerar? Betalningsrutiner? Kundtjänst?

Raid is not backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

Han är seriös, jag har köpt från honom flera gånger och fått koderna inom någon timme (köpt på kvällen)

Skickades från m.sweclockers.com

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Företag som inte har någon som helst kontakt och företagsinformation skall alltid betraktas med skepsis.
Seriösa företag undanhåller inte sådan information.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av SUMITOMO:

Företag som inte har någon som helst kontakt och företagsinformation skall alltid betraktas med skepsis.

Ett kontaktformulär har dom ju, men det är ju också allt.
Sen kan jag väl tycka att designen på sidan är i blekaste laget. Man kunde ju kanske ha lagt ner lite mer tid och energi på att få fram en schysst logga ändå.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av SUMITOMO:

Inget försvar på nått sätt, för enligt lagen ska man redovisa org nummer på en e-handelssida.

Men man förstår att väldigt många inte vill visa sådan info, hur seriös man än är.
Lag och regler är tyvärr inte anpassade för den här typen av e-handels sidor när man har vissa typer av företagsformer.
dom skapades för många år sen innan internet var uppfunnit.

En mail adress kan man ju dock med lite trixande visa som förhindrar Email harvesting, även företag ogillar mängder med spam, precis som vem som helst.
Att visa en mailadress i klartext på en webbsida oavsett typ är mindre lyckat.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Dom är seriösa, har köp Guld och M$ points där flera gånger.
Fick en använd kod en gång, då maila jag tillbaka(var en söndag) och frågade om jag kunde få en ny kod och några timmar senare låg det en ny fin kod i min mail, Det gillas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Nov 2005

Köpte precis 12-månder live medlemskap och det fungerade bra utan några problem.

Chassi: Corsair Obsidian 650D | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | Internminne: Corsair 16GB DDR3 VenganceLP 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII OC PH | SDD: OCZ Vertex 3 240GB | HDD: 1x Samsung EcoGreen F4 2TB, 3x WD Green 3TB, 1xWD Red 3TB, 12x WD Elements 1-3TB (18.5TB total)| Skärm: 2x BenQ G2420DHBL | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: XFX 650 XXX Edition