Kassettband mot renässans i serverhallen

Permalänk
Melding Plague

Kassettband mot renässans i serverhallen

En flodvåg av data från molntjänster och forskningsprojekt ställer nya krav på mer kostnadseffektiva lagringslösningar. Forskare vid Fuji Film och IBM tror att nya former av kassettband kan segla upp som alternativ till hårddiskar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dags att skaffa bandspelare till filservern då kanske!

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser fram emot den specen.

Accesstid: ~10min.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jaha, då kommer de gamla bandspelarna till nytta igen

Permalänk
Medlem

Bandspelare det är riktiga grejer det!

Permalänk
Skrivet av Ezkit:

Bandspelare det är riktiga grejer det!

Så sant, Prima grejer som bara funkar helt enkelt:)!

Permalänk
Medlem

men shit... kan dom inte komma på nått nytt/utveckla dagens BRA tjänster ist för att blicka tillbaka och försöka återuppliva en död ko?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att skaffa sig en Freestyle igen, 35TB mp3:s i fickan blir grymt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

haha f*n vad coolt

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Dags att skaffa sig en Freestyle igen, 35TB mp3:s i fickan blir grymt.

http://hothardware.com/newsimages/Item10130/sony-walkman-cass...

Då kan man ha hela spotify i offlinesync då xD