Apple direktsänder video från kvällens evenemang – start klockan 19:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av mosharo:

30 dollar kraftigt?! Då har du sannerligen missat kraftiga nedgångar på börsen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mosharo:

Kraftigt och kraftigt, den är ju högre än vad den va igår i alla fall.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

30 dollar kraftigt?! Då har du sannerligen missat kraftiga nedgångar på börsen...

Men om man hade gillat då hade den stigit. 30 dollar är ganska mycket. Apple låg på över 700 dollar före Iphone 5. Vad ligger den på nu? 617? Det är stort.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

missade hela streamen... lyckat!

Permalänk
Hedersmedlem

*Rensat*

...bort lite meddelanden som utan substans bara är till för att hetsa upp stämningen.

...samt en memebild per policy.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Nödvändigt att basha Nexus 7? Den har inte varit ute så länge, och Apple har haft gott om tid att fixera sina applikationer så att de passar sin surfplatta. Deras applikationer var lika uppskalade i början. Sedan att jämföra skärmstorleken kändes löjligt. 7,9" > 7"... yeah?

DE GLÖMDE NÄMNA ATT IPAD MINI HAR LÄGRE UPPLÖSNING ÄN NEXUS 7.

Android skalar apparna efter pixeltätheten medan första iPaden visade appar så här i början:

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Jag antog att kommentarsfältet till en artikel om Apples keynote var till för att lämna kommentarer om Apples keynote?

Jag hade funderat på att köpa en iPad Mini, men efter jag har sett vad den kostar och vad den har för specifikationer så tycker jag att det är bättre värde på Nexus 7.

Man får fel uppfattning när du skriver: ''Apple-hatare och Android-fanatiker'' om dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Jag antog att kommentarsfältet till en artikel om Apples keynote var till för att lämna kommentarer om Apples keynote?

Jag hade funderat på att köpa en iPad Mini, men efter jag har sett vad den kostar och vad den har för specifikationer så tycker jag att det är bättre värde på Nexus 7.

Helt ärligt talat, Nexus 7 kommer att sticka i ögonen på den värsta av dom värsta "applehjärntvättargrejenpersonerna" så mycket att dom ångrar sig, men glöm att dom kommer att erkänna det.

Nexus 7 är den ultimata plattan! Så jag tycker att du tycker helt rätt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Då köpte man inte sin MPBr 15" i onödan med andra ord, för specarna på 13" var ju under all kritik. Ska bli intressant hur den upplevs utan dedikerad gpu.

Letade som satan efter en laptop som var slimmad och bra spel prestanda i samt batteri tid. Man kan säga att de fanns inte många aktörer på marknaden som kunde ge allt, Sony var nog närmast i det segmentet.

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Medlem

Var ska man hålla tummen på Ipad Mini? På skärmen? Den är väl gjord för en hand. 7.9 tum.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Man får fel uppfattning när du skriver: ''Apple-hatare och Android-fanatiker'' om dig själv.

Jag "hatar" Apple på grund av deras marknadsetik och gillar även Android av samma anledning. Jag må föredra Android, men jag köper det som i slutändan det som blir bäst för oss kostumenter.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Men om man hade gillat då hade den stigit. 30 dollar är ganska mycket. Apple låg på över 700 dollar före Iphone 5. Vad ligger den på nu? 617? Det är stort.

Jasså? Är man med i leken så får man tåla, Googles aktie är inte stabilare, dök med 67 dollar på en dag förra veckan. Förvisso högre men knappast stabilare..

Permalänk
Medlem

Trevligt att följa eventet i realtid. Fungerade utan hack,eller avbrott här. Kollade på eventet med min apple tv.

Undrar bara hur länge man måste vänta på en macbook air med retina??

Det verkar sitta lååångt inne det. Kanske man skulle överväga den nya 13" macbook pro istället.

Personligen blev jag inte så värst imponerad av ipad mini. Ingen retina, samt nästan identisk prestanda som gamla ipad2. Behövs det verkligen en produkt, storleksmässigt mellan iphone, och ordinarie ipad??

Nya macbook pro,n tycker jag var kvällens intressantaste produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Om du har nån koll på marknaden så har ipad inga problem att helt konkurrera ut övriga surfplattor;)

Skrivet av RepZi:

Men dohh, iPad 4th gen spöar nog skiten ur samtliga. De måste ha något att jämföra med även om marknaden är blek som en ek

Om apples platta nu är så mycket bättre än android plattorna i toppskiktet, vaför då vara så rädd att jämnföra sig med dem? Jag säger inte att androids prestandaplattor är bättre än Ipad mini men jag tror Apple säger det.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Jasså? Är man med i leken så får man tåla, Googles akti är inte stabilare den, dök med 67 dollar på en dag förra veckan. Förvisso högre men knappast stabilare..

Självklart får man tåla det. Jag skrev inget om detta. Det handlade om marknadens förväntningar. Jag håller med dig här.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robles:

Bättre OS? Det är väl helt och hållet upp till var och en. Börja inlägget med "Jag tycker Nexus..." så har jag inte haft några invändningar. Jag undrar också hur du kan påstå att Nexus 7 har bättre ekosystem och fler användningsområden när du inte använt en iPad mini.

Android är öppnare än iOS = Fakta
Android har mer funktioner än iOS = Fakta
Android låter dig installera vilka appar du vill, vilket iOS inte gör = Fakta
Google Voice är snabbare och har rätt oftare än iOS = Fakta
Sedan Jelly Bean så är Android lika lent som iOS = Fakta

Även om du föredrar en Volvo 740 över en Volvo V70 så betyder inte det att det är en bättre bil.

Googles ekosystem är även det bättre än Apples. Google har sökmotor, kartor, mail, dokument, musikaffär, filmaffär, bokaffär, kalender, maskinöversättning, videohub, bloggar, webbläsare, nyheter, Google Scholar och Google Code.
De flikar du har öppna i Chrome på datorn synkas automatiskt till alla dina Android-enheter. Du kan leta runt i Google Play på datorn och installera apparna på telefonen automatiskt.

Apple kan göra mycket som Google kan, men Google ligger före när det kommer till molntjänster.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Nej det gjorde de inte, de visade på vilka punkter deras tablet är bättre.

Nej inte en chans, du får nästan två Nexus 7 för priset av en ipad mini.

Ja men du får ju sjukt många block och blyertspennor till priset av en Nexus 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Apple kan göra mycket som Google kan, men Google ligger före när det kommer till molntjänster.

Om man inte testat båda kan man tycka tvärtom. På min iphone är det bara icloud som kan synka foton automatiskt, ska jag ha det synkat på google drive eller dropbox måste jag öppna programmen, vilket är å så tråkigt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Om man inte testat båda kan man tycka tvärtom. På min iphone är det bara icloud som kan synka foton automatiskt, ska jag ha det synkat på google drive eller dropbox måste jag öppna programmen, vilket är å så tråkigt.

Själv synkar jag med Picasa. Fungerar felfritt att synka från telefonen, datorn och Google+!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

NEXUS 7 - "bättre ekosystem"

nu får du lägga ner fanboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Android är öppnare än iOS = Fakta - Gör inte plattan bättre
Android har mer funktioner än iOS = Fakta - Windows 7 plattor har fler features, blir inte en bättre platta för det
Android låter dig installera vilka appar du vill, vilket iOS inte gör = Fakta - Stort plus
Google Voice är snabbare och har rätt oftare än iOS = Fakta - Sant, fast du menar nog Google Now
Sedan Jelly Bean så är Android lika lent som iOS = Fakta - Tyvärr inte sant, kanske när android får en vettig GPU, aka S4 Pro.

Se fet text.

Skrivet av Coldfire2143:

Även om du föredrar en Volvo 740 över en Volvo V70 så betyder inte det att det är en bättre bil.

Googles ekosystem är även det bättre än Apples. Google har sökmotor, kartor, mail, dokument, musikaffär, filmaffär, bokaffär, kalender, maskinöversättning, videohub, bloggar, webbläsare, nyheter, Google Scholar och Google Code.
De flikar du har öppna i Chrome på datorn synkas automatiskt till alla dina Android-enheter. Du kan leta runt i Google Play på datorn och installera apparna på telefonen automatiskt.

Apple kan göra mycket som Google kan, men Google ligger före när det kommer till molntjänster.

Fördelen är ju att iom Googles företagsmodell kommer man åt deras tjänster från Ios

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Android skalar apparna efter pixeltätheten medan första iPaden visade appar så här i början:
http://iblog.pl/wp-content/uploads/2010/01/appletabletb317.jp...

Om du tittar nere i hörnet på paddan så ser du en liten knapp som det står 2x på. Klura en stund så kan vi snacka sen om vad den kan tänkas göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Om apples platta nu är så mycket bättre än android plattorna i toppskiktet, vaför då vara så rädd att jämnföra sig med dem? Jag säger inte att androids prestandaplattor är bättre än Ipad mini men jag tror Apple säger det.

De är ingen välgörenhet så de är ju självklart att dom vill visa fördelarna gentemot eventuella konkurrenter även om Apple ligger långt före försäljningsmässigt.

Permalänk
Medlem

synkar mina foton med dropbox på min s2:a automatiskt. Kanske har något med att Apples regler att göra, vem vet...

Permalänk
Medlem

The Verge pratade om: Hur kommer film se ut på iPad Mini. Letterbox måste ju bli rejält litet? Nexus 7 är t.ex widescreen.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Men detta var naturligtvis helt okej antar jag!

Det där är en bild på ett forum. Nu är det lite kontrast. Apple sänder ett evenemang för hela världen.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Om du tittar nere i hörnet på paddan så ser du en liten knapp som det står 2x på. Klura en stund så kan vi snacka sen om vad den kan tänkas göra.

Jag vet det men ifall den aktiveras så förstoras bara bilden, Android kan använda alla pixlar individuellt utan omskrivning av appen.
Exempelvis denna så förstoras bara bilderna och texten istället för att anpassas till skärmstorleken.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Det där är en bild på ett forum. Nu är det lite kontrast. Apple sänder ett evenemang för hela världen.

Det var en reklam som Samsung gjorde. Det är lite det som är saken. Android har flera företag som använder samma system. Så Goolge kan ju inte på sig skulden för denna bild.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Android är öppnare än iOS = Fakta
Android har mer funktioner än iOS = Fakta
Android låter dig installera vilka appar du vill, vilket iOS inte gör = Fakta
Google Voice är snabbare och har rätt oftare än iOS = Fakta
Sedan Jelly Bean så är Android lika lent som iOS = Fakta

Även om du föredrar en Volvo 740 över en Volvo V70 så betyder inte det att det är en bättre bil.

Googles ekosystem är även det bättre än Apples. Google har sökmotor, kartor, mail, dokument, musikaffär, filmaffär, bokaffär, kalender, maskinöversättning, videohub, bloggar, webbläsare, nyheter, Google Scholar och Google Code.
De flikar du har öppna i Chrome på datorn synkas automatiskt till alla dina Android-enheter. Du kan leta runt i Google Play på datorn och installera apparna på telefonen automatiskt.

Apple kan göra mycket som Google kan, men Google ligger före när det kommer till molntjänster.

Det där är ju vad DU tycker gör Android bättre, bara för att det är Fakta att Android är öppnare gör det inte till ett bättre OS, det gör det om något mer fragmenterat.

Sedan, även om du föredrar Android över iOS så betyder det inte att det är ett bättre OS.

Vad jag vet har Apple också kartor, mail, dokument, musikaffär, filmaffär, tv-serier affär, bokaffär, kalender och webbläsare. Flikar du har öppna i Safari synkas automatiskt till dina iOS enheter. Apple har också "Hitta din iPhone" (gräsligt namn, bra tjänst) för iOS och även Mac.

Sedan, iOS åter dig inte installera vilka appar du vill, vilket Android inte gör = Fakta (tydligen är det bättre när det är fakta).

När folk har åsikter och försöker få dom åsikterna framstå som sanning blir jag tokig. Folk tycker OLIKA, men bara för att folk inte tycker som du betyder det INTE att det DU tycker är bäst.

T.ex. du påstår att Android har fler funktioner än iOS, det kanske är sant. Men i MIN värd betyder det att systemet också blir mer komplicerat och inte lika användarvänligt, betyder det då att jag har rätt att påstå att iOS är bättre än Android för att jag tycker ett smidigt system är bäst. Ja, när det tydligen framstår att det är MIN PERSONLIGA ÅSIKT, inte något jag försökte pracka på andra som SANNING.

Uttryck DINA åsikter och respektera att andra faktiskt kan tycka annorlunda utan att tycka dom är dumma.

Permalänk
Medlem

iMac:en blev väldigt intressant när man såg vilka grafikalternativ som erbjöds denna gången

Citat:

Kan konfigureras med NVIDIA GeForce GTX 680MX med 2 GB GDDR5