[Projekt]: Big Bro' Prodigy [BitFenix Prodigy Mod]

Permalänk
Medlem

Så när följer fortsättningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Så när följer fortsättningen?

"When the time has come"!

Haha, nä men ska slutföra mitt nuvarande projekt som är inne i slutstadiet.
Jag pluggar dessutom på högskola så det tar upp ganska mycket tid.

Men om 2 veckor kanske, förhoppningsvis.
Kanske tidigare om jag lyckas sköta plugget bra! ^_^

/Nikko

Permalänk
Medlem

Det där med en överraskning var smart, utan bilder fick du lika många views och 20 mer inlägg en jag fick på 1 vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schani:

Du fixar så att Prodigy blir en helikopter som kan lyfta?!

ohh så awesome de skulle va o bygga in en quadcopter eller nått ;D dra till DH och istället för att bära in din dator från bilen så flyger du in den o parkerar på ditt bord ;D

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Det där med en överraskning var smart, utan bilder fick du lika många views och 20 mer inlägg en jag fick på 1 vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, anledning till att jag gör såhär är inte för jag vill ha fler views/inlägg utan för jag ville lägga upp en projekttråd då jag är sjukt taggad på att börja med projektet! Samtidigt tänkte jag det kunde vara roligt för några kära SWEC'are att få lite tankar om vad som kommer ske!

Men är taggad som fan, så hoppas jag får igång det så småningom!

Permalänk
Medlem

Ett tips, starta en ny bygglogg när det är dags

Finns inget mer irriterande är yada-yada snack i en bygglogg, allraminst om det är flera sidor i början, jag och säkert många med mig tröttnar och tittar på något annat. Potentiella views

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Ett tips, starta en ny bygglogg när det är dags

Finns inget mer irriterande är yada-yada snack i en bygglogg, allraminst om det är flera sidor i början, jag och säkert många med mig tröttnar och tittar på något annat. Potentiella views

Så sant så! Jag tänkte be mods ta bort alla inlägg när projektet startar
Om de inte går med på det får vi lösa det på annat sätt, men jag tänker definitivt starta "fresh" med en ny tråd

Ska se till att behålla dig som viewer! Haha

Permalänk
Medlem

En större hemmasnickrad variant?

Permalänk

Två stycken på höjd så den ser ut som ett tower eller så kapar du den på hälften och kör htpc och full vattenkylning

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem

Skriver för att tillägga att projektet kommer påbörjas senare än planerat!

Anledning?
Fick skicka in min kamera på service och har endast en mindre digitalkamera kvar här hemma. Känner inte för att påbörja ett projekt stort och seriöst projekt med en halvdann kamera, så jag väntar hellre.

Däremot kommer jag att presentera min idé och visa upp några skisser som jag gjort innan dess
Men själva moddandet och bilder på grejerna får jag tyvärr påbörja senare!

Ha det gött sålänge!
Uppdaterar här med nya meddelanden

/Nikko

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Skriver för att tillägga att projektet kommer påbörjas senare än planerat!

Anledning?
Fick skicka in min kamera på service och har endast en mindre digitalkamera kvar här hemma. Känner inte för att påbörja ett projekt stort och seriöst projekt med en halvdann kamera, så jag väntar hellre.

Däremot kommer jag att presentera min idé och visa upp några skisser som jag gjort innan dess
Men själva moddandet och bilder på grejerna får jag tyvärr påbörja senare!

Ha det gött sålänge!
Uppdaterar här med nya meddelanden

/Nikko

Nu må det väl snart vara dax? Jag vill se vad det blir av ^^

Permalänk

Oj jag har missat detta, måste bevaka. Jag älskar Prodigy och ditt G5-bygge är ju riktigt najs.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Nu må det väl snart vara dax? Jag vill se vad det blir av ^^

Ursäktar för det har dröjt, men högskolan är ibland lite jobbigare än vad jag planerar!

Men denna vecka kommer jag presentera projektet och utse en vinnare! >: )

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Oj jag har missat detta, måste bevaka. Jag älskar Prodigy och ditt G5-bygge är ju riktigt najs.

Tack!

Eftersom man utvecklas för varje projekt man gör så hoppas jag du kommer gilla detta projekt ännu mer!

/Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Så sant så! Jag tänkte be mods ta bort alla inlägg när projektet startar
Om de inte går med på det får vi lösa det på annat sätt, men jag tänker definitivt starta "fresh" med en ny tråd

Ska se till att behålla dig som viewer! Haha

Samt fixa en clean tråd
Ser fram emot startbilderna

Permalänk
Medlem

ÅÅÅ vad spännande!

Permalänk
Medlem

Äntligen ^^ Kan knappt vänta mer xD

Permalänk
Medlem

Var är projektet???

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bask:

ÅÅÅ vad spännande!

Skrivet av jakob55:

Äntligen ^^ Kan knappt vänta mer xD

Skrivet av Needas:

Var är projektet???

Kommer presentera projektet denna vecka!

Angående tävlingen:
Fortfarande ingen som har gissat rätt!
Gissa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Kommer presentera projektet denna vecka!

Angående tävlingen:
Fortfarande ingen som har gissat rätt!
Gissa på!

Då kommer du göra en helt vanlig dator i ett prodigy ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Då kommer du göra en helt vanlig dator i ett prodigy ^^

Nejdå, jag lovar att det jag kommer göra är ganska extremt!

Permalänk
Jubileumsmästare

Vet inte om någon gissat detta än men de känns som de har något med en Mac Pro att göra

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Men ska du sätta en skärm i sidan då? så man inte måste bära på allt xD

EDIT: Extremt sa du? xD ska du göra et E-ATX av ditt prodigy ^^

Permalänk
Medlem

Hur länge ska du dra ut på detta? Har du ens några idéer ännu eller är du bara allmänt slö?

Permalänk
Medlem

Du har denna vecka, inte en dag längre, sen ger jag upp....

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

m2

Permalänk

Modda ihop två Prodigy på bredden (till ett ultrawide) så det får plats liggande mATX/ATX och därmed CF/SLI med extra allt? ^^ är rätt säker på att det kommer finnas vattenkylning med iaf.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Hur länge ska du dra ut på detta? Har du ens några idéer ännu eller är du bara allmänt slö?

Jag har idéer som är nerritade och färdigplanerade

Jag pluggar högskola samtidigt som jag har ett annat projekt igång för tillfället.
Är även sambo och en del annat på fritiden så har inte hur många timmar fritid som helst om dagen!

Jag väntar även med att presentera modifikationen då jag väntar på en persons svar angående en grej som kommer vara viktigt i detta projekt!

Skrivet av iSw3de:

Skrivet av jakob55:

Ger du upp för du är för intresserad och inte klarar av att hålla dig?

Det kommer denna vecka, jag lovar!

Permalänk
Medlem

Kommer avslöja projektet innan veckans slut!
Lördag eller Söndag blir det, beroende på hur mycket tid jag har på mig imorgon innan annat kommer ivägen.

Stay tuned!

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

http://img689.imageshack.us/img689/5531/55862858.jpg

Kommer avslöja projektet innan veckans slut!
Lördag eller Söndag blir det, beroende på hur mycket tid jag har på mig imorgon innan annat kommer ivägen.

Stay tuned!

Det här kommer följas

Permalänk
Proffsmoddare

Tycker SweC borde lägga till regeln som Bit-Tech har, en bild i första inlägget av antingen någonting man byggt eller hårdvara osv osv. Det är ganska dumt att börja en bygglogg innan du ens gjort något. Tyvärr så är de bara så.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC