[Projekt]: Big Bro' Prodigy [BitFenix Prodigy Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Tycker SweC borde lägga till regeln som Bit-Tech har, en bild i första inlägget av antingen någonting man byggt eller hårdvara osv osv. Det är ganska dumt att börja en bygglogg innan du ens gjort något. Tyvärr så är de bara så.

Tyckte det kunde vara trevligt att ha en liten tävling där jag lottar ut en liten grej till den som gissat rätt för vad mitt projekt kommer handla om
Samtidigt som jag gör en liten teaser för skoj skull då jag tror, och hopppas, folk kommer tycka detta projekt är lite häftigt.

Försökte bara vara vänlig och ha lite kul

Permalänk
Medlem

Hej hopp!

Nu har jag uppdaterad första inlägget för att presentera mitt projekt!
Ni hittar projektet gömt i en "Spoiler" i första inlägget.

Samtidigt vill jag gratulera Jakob55 för att han gissat rätt vad projektet kommer handla om!
Var snäll hör av dig till mig på PM så ska du få en vinst hemskickad.

Skrivet av jakob55:

EDIT: Extremt sa du? xD ska du göra et E-ATX av ditt prodigy ^^

Jag kommer även be en moderator städa rent i tråden från allt "gissande" så projektet kan bli snyggt och strukturerat!

Nu är presentationen klar!
Mer än så avslöjar jag inte nu!

Det kommer en update om någon enstaka dag (behöver få en del saker bekräftade innan jag släpper bilderna jag gjort). Så, tyvärr måste jag hålla in på prototypbilderna. Men nu vet vi vad projektet kommer handla om!

Gillar ni det ni kommer få se? Feedback uppskattas!

Tack läsare!

MVH
Nikkop

Permalänk

Kommer nog bli sjukt najs. Helt sinnessjukt att få in ett E-ATX i ett ITX-chassi. Kommer du modifiera utsidan någonting eller kommer det hållas helt stock? Kommer nog bli asgrymt. Älskar min G5:a men Prodigy är också ett sjukt najs chassi (förmodligen för att de påminner om varandra).

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Så jag gissar på att min helikopter-dröm kommer inte gå uppfyllelse?

Annars så är det sjukt om du får in ett E-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hej hopp!

Nu har jag uppdaterad första inlägget för att presentera mitt projekt!
Ni hittar projektet gömt i en "Spoiler" i första inlägget.

Samtidigt vill jag gratulera Jakob55 för att han gissat rätt vad projektet kommer handla om!
Var snäll hör av dig till mig på PM så ska du få en vinst hemskickad.

Jag kommer även be en moderator städa rent i tråden från allt "gissande" så projektet kan bli snyggt och strukturerat!

Nu är presentationen klar!
Mer än så avslöjar jag inte nu!

Det kommer en update om någon enstaka dag (behöver få en del saker bekräftade innan jag släpper bilderna jag gjort). Så, tyvärr måste jag hålla in på prototypbilderna. Men nu vet vi vad projektet kommer handla om!

Gillar ni det ni kommer få se? Feedback uppskattas!

Tack läsare!

MVH
Nikkop

Det här kommer ju bli grymt coolt och så vinner man åxå de e lite plus i kanten asså ^^ kommer följas till sitt slut. Tror det är värt att vänta o se detta ändå(velade lite förut xD).

Permalänk
Medlem

E-ATX i en prodigy?!
PICS OR NEVER HAPPEND

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Kommer nog bli sjukt najs. Helt sinnessjukt att få in ett E-ATX i ett ITX-chassi. Kommer du modifiera utsidan någonting eller kommer det hållas helt stock? Kommer nog bli asgrymt. Älskar min G5:a men Prodigy är också ett sjukt najs chassi (förmodligen för att de påminner om varandra).

Ser fram emot att modda detta ^_^

Hur menar du med "modifiera utsidan"?.
Jag kommer att sätta in plexiglasfönster i sidan samt måla om ett par detaljer och fixa en del andra grejer så ja, utsidan kommer behövas modifieras men grundutseendet kommer vara kvar!
Eller hur menade du?

Ja precis, Prodigy påminner om G5 med fronten (svarta versionen) samt "handtagen".

Skrivet av Schani:

Så jag gissar på att min helikopter-dröm kommer inte gå uppfyllelse?

Annars så är det sjukt om du får in ett E-ATX

Önskar jag kunde göra helikoptern

Det är planerat med E-ATX och enligt beräkningar ska det fungera!

Skrivet av jakob55:

Det här kommer ju bli grymt coolt och så vinner man åxå de e lite plus i kanten asså ^^ kommer följas till sitt slut. Tror det är värt att vänta o se detta ändå(velade lite förut xD).

Klart du ska följa det!
Lägger stor vikt vid att få fram en snygg bygglogg så det är bara att följa!

Skrivet av iSw3de:

E-ATX i en prodigy?!
PICS OR NEVER HAPPEND

YES! Pics kommer efterhand
Men tro mig, it's gonna happen

Permalänk
Medlem

Du är sinnessjuk! I LOVE IT!

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli ännu grymmare än G5 unlocked!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Du är sinnessjuk! I LOVE IT!

Skrivet av TAG9217:

Ser ut att bli ännu grymmare än G5 unlocked!

Det är bara att följa tråden och uppdateringarna som kommer
Ska göra dem så spännande som möjligt!

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Ser fram emot att modda detta ^_^

Hur menar du med "modifiera utsidan"?.
Jag kommer att sätta in plexiglasfönster i sidan samt måla om ett par detaljer och fixa en del andra grejer så ja, utsidan kommer behövas modifieras men grundutseendet kommer vara kvar!
Eller hur menade du?

Ja precis, Prodigy påminner om G5 med fronten (svarta versionen) samt "handtagen".

Vad jag egentligen menade var utan att göra burken större genom höjning eller breddning alternativt djupare.
Blir nog ett imponerande bygge.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Vad jag egentligen menade var utan att göra burken större genom höjning eller breddning alternativt djupare.
Blir nog ett imponerande bygge.

Aha, nu förstår jag!

Nej, jag kommer inte göra några yttre förändringar i själva strukturen av chassit för att få mer plats på bredden/höjden/djupet.
Hur jag gör får ni veta i nästa update!

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Snabb tanke bara, vad är tanken att du ska ha för grafikkort i denna best? Letar du fortfarande efter sponsorer?

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Nu är det måndag kväll, fortfarande inga bilder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Snabb tanke bara, vad är tanken att du ska ha för grafikkort i denna best? Letar du fortfarande efter sponsorer?

Apropå grafikkort så får vi se, har kanske något i tanken men inget bestämt.
Det kommer däremot få plats grafikkort så det är det inga bekymmer om!

Skrivet av iSw3de:

Nu är det måndag kväll, fortfarande inga bilder?

Jag har precis packat ihop och städat efter att ha gjort lite grejer
Nu återstår det bara att skriva en update om det och det kan ta ett tag då alla bilder ska fixas och hela alltet ska skrivas och gås igenom

Men kanske imorgon! Som sagt, har utfört det, bara att skriva uppdateringen kvar!

Stay tuned!

/Nikkop

Permalänk
Medlem

Chassit Prodigy och tömning av det - 12/12 2012

UPDATE 12/12 -2012

Hallå!

Först och främst vill jag ta och presentera min senaste samarbetspartner. Det är ett välkänt företag och ni har säkerligen stött på deras namn många gånger och kanske till och med använt deras produkter.

Låt mig presentera:

Gigabyte

Gigabyte kommer att förse mig med ett monstruöst moderkort, deras topmodell för socket 1155, vid namn GA-Z77X-UP7.

Detta moderkorts färgtema kommer lämpa sig perfekt till mitt projekt då jag kommer använda mig av de varma färgena - Gul, Orange och Röd.
Att GA-Z77X-UP7 dessutom ger möjlighet för QUAD SLI/CF (fyra grafikkort), har dubbla 8pin till CPU och håller världsrekordet för överklockning på "Intel Ivy Bridge" processor (7.102GHz).

Mer information, unboxing, review, överklockning, fotografier och användning av produkten i min modifikation kommer när jag får moderkortet från Gigabyte. Tills dess får vi nöja oss med spänningen att vänta på det!

Vidare till dagens uppdatering då!
___________________________________________________________________________________

Handling:
Här kommer jag med en uppdatering som kommer handla om:

• En titt på chassit - BitFenix Prodigy.

• Tömning av chassit på dess innehåll.

BitFenix Prodigy
Denna update kommer innehålla produkt från:

Låt oss ta en titt på chassit!

Nu när vi har sett hur chassit ser ut, låt oss tömma det!

Tömning av chassit

Let's get down to business!

Såhär ser chassit ut med sidopanelerna borttagna och allt annat standard.

Börjar med att ta bort den övre hårddiskburen. Väldigt enkelt gjort då den sitter fast med "clips", små handtag man trycker ihop och så går den att dra ut. Väldigt smidigt och tar en enstaka sekund, inget behov av skruvar och liknande. Även vaggorna där hårddisken sitter är gjorda på samma sätt, busenkelt!

För att ta bort den undre hårddiskburen krävs det att vi vänder på chassit och låssar på ett par skruvar. Inte allt för svårt det heller.

Efter båda hårddiskburar är borttagna så plockar jag av frontpanelen på chassit. Detta är lätt gjort med ett par "clips" som sitter på insidan av chassit i fronten. Det gället att peta på dessa åt rätt håll och det lossnar. Det är totalt 4st.

Jag vill även få bort 5.25" platsen då jag inte använder någon optisk enhet (jag är en USB'are!) samt att den är i vägen för modifikationen. Simpelt gjort med ett antal skruvar på utsidan i fronten och ett par på insidan.
Chassit ser ganska dumt och löjligt ut utan frontpanelen, så vi får se till att inte tappa bort det!

Jag plockar därefter ut de två medföljande fläktarna. Jag antar det är ett par 120mm Spectre.

På toppen av chassit så sitter där ett "fläktgaller" där man undertill kan fästa 2x 120mm fläktar, eller en hel 240 radiator för vattenkylning. Denna plockar vi bort!

Sådär, nu är chassit relativt tomt! Det som återstår är moderkortsplåten för m-ITX moderkortet som sitter innuti chassit på ett ganska unikt sätt. Detta är en ganska enorm plåtbit som sitter fast. Den ska även den bort!

Denna moderkortsplåtbit sitter fast med ganska många popnitar. Popnitar får man enklast bort genom att borra sönder dem, rakt igenom det. Då lossnar "huvudet" och popniten släpper. Detta görs som sagt lättast med en skruvdragare, men då jag inte har någon sådan för tillfället så löser jag med hjälp av en dremel/multifunktionsverktyg och ett borr.
Ibland händer det dock att borret fastnar, så en skruvdragare är att rekommendera.

Såhär ser plåtbiten ut när det är uttagen ur chassit och lagd på skrivbordet. Att få bort den var en pina, dels för jag hade fel verktyg men även för att min hund fick damp och skälde något oehört mycket av ljudet av verktyget.

Nu är chassit, BitFenix Prodigy, helt tomt från innehåll och själva "stommen" och fötterna är det som är kvar. Detta ger mig möjlighet att påbörja min modifikation som kommer ske framöver.

Chassit kändes oehört mycket lättare efter att det tömdes, vilket är ganska förklarligt. Som vi ser på bilden nedan så var det ganska mycket som togs ut, allt från moderkortsplåt till hårddiskburar, fläktar, frontpanel, sidopaneler m.m.

Det var min update som handlade om chassit och tömning av chassit. Hädanefter kommer modifikationen påbörja och jag hoppas ni ser fram emot det lika mycket som jag!

Jag kommer imorgon att spela in ett videoklipp och förhoppningsvis göra en update. Där kommer jag visa prototypbilder om hur jag tänkt att chassimodifikationen ska se ut, samtidigt som jag i videoklippet visar det "live".
Vi kan då med hjälp av prototypbilderna föreställa oss hur det kommer se ut och på så sätt veta hur det kommer bli med den färdiga produkten!

Jag är extremt taggad och ser fram emot detta något enormt!

Har ni frågor eller funderingar, eller bara kritik, skriv gärna i denna tråd!
Tack för att ni läser.

På återseende,
Med Vänliga Hälsningar
Nikola Pantic

Dold text
Permalänk
Medlem

Fint med sponsring från Gigabyte! Såg ut att vara en hel del att ta bort, även i ett sådant litet chassi. Du får önska dig en skruvdragare i julklapp så det blir lättare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Fint med sponsring från Gigabyte! Såg ut att vara en hel del att ta bort, även i ett sådant litet chassi. Du får önska dig en skruvdragare i julklapp så det blir lättare!

Jotack, jag klagar inte!
Moderkortet kommer vara sjukt nice för detta projekt och bygge. Både utseendemässigt, storlek samt alla grymma funktioner ) Bästa alternativet för just det jag tänkt så är ganska glad jag kommer få använda mig uttav det.

Jo en hel del grejer att plocka bort. Som sagt så rymmer Prodigy en hel del, jag ska ju efterallt trycka in ett E-ATX

Ska skriva om önskelistan, tack för tipset!
Haha, en skruvdragare lär behövas förr eller senare, till mer än datorer

Stay tuned!
/nikkop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hallåj!

Tänkte bara meddela en sak. Igår när jag skulle spela in videoklipp till detta projekt så blev mitt minneskort korrupt och Windows rensade det på filer, vilket jag ägnade hela gårdagen åt att få tillbaka (lyckades, wiee!)

Jag har dock idag spelat in alla klipp och kommer idag att redigera och sätta ihop allt samt spela in röst.
Jag förväntar mig kunna släppa en update imorgon (kanske idag!) som kommer handla om prototyper som jag gjort med bilder, samt ett videoklipp där jag demostrerar "live" på hur jag tänkt göra.

Stay tuned! Snart får ni ser hur det kommer gå till

MVH
Nikkop

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Hallåj!

Tänkte bara meddela en sak. Igår när jag skulle spela in videoklipp till detta projekt så blev mitt minneskort korrupt och Windows rensade det på filer, vilket jag ägnade hela gårdagen åt att få tillbaka (lyckades, wiee!)

Jag har dock idag spelat in alla klipp och kommer idag att redigera och sätta ihop allt samt spela in röst.
Jag förväntar mig kunna släppa en update imorgon (kanske idag!) som kommer handla om prototyper som jag gjort med bilder, samt ett videoklipp där jag demostrerar "live" på hur jag tänkt göra.

Stay tuned! Snart får ni ser hur det kommer gå till

MVH
Nikkop

Gillar att du gör klipp så man förstår dina mästerverk Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Gillar att du gör klipp så man förstår dina mästerverk Lycka till

Tackar för det!

Som sagt så spelades klippen in igår.
Gårdagens kväll bestod dock av fredagsmys med sambon så idag kommer jag redigera och slänga upp det här så ni kan få se på hur det kommer gå till!

Bara att hålla utkik för updaten!

/Nikkop

Permalänk
Medlem

UPDATE 17/12 2012

UPDATE 17/12 2012

Hallåj, enjoy updaten!

Prototypbilder och video för färdiga modifikationen

Hej hopp!
Hoppas alla mår bra såhär i vinterkylan!

För att kunna visualisera mina idéer om hur modifikationen ska se ut vid sitt slut så har jag gjort ett par prototypbilder och ett videoklipp där jag förklarar vad jag ska göra. Dessa har jag gjort dels för att kunna visa upp för er i min projektlogg, samtidigt som jag själv kan se hur och om modifikationen är möjlig att genomföra.
Som vi vet nu så kommer min modifikation innebära att trycka in ett E-ATX i ett mini-ITX chassi.
Ta gärna och titta på min video jag slängt ihop och därefter bilderna, så lär ni förstå hur det kommer bli!

Video:

Bilder:

Först visar jag originalbilden, därefter min prototyp.

Framifrån
Original:

Modifierad:
Vi börjar med att kika på hur det kommer se ut framifrån.
Jag kommer som sagt att måla om frontpanelen i gul färg för att matcha mina datorhögtalare.
På samma bild ser vi ett fönster på ena sidan som kommer att fixas.

Sidan
Original:

Modifierad:
Här är en bild på hur det kommer se ut med sidopanelen borttagen.
Det är även detta moderkort, GA-Z77X-UP7, jag kommer använda i detta projekt.
Vi ser även att moderkortet är vinklat 90 grader (jämfört med "standard"). Detta är ett måste för att få plats med ATX/E-ATX.
Jag kommer ha ett fåtal centimeter tillgodo på bredden och höjden vilket kommer bli perfekt.
Detta betyder även att moderkortsplåten kommer behöva vara på toppen av chassit.

Med sidopanelen på plats med ett modifierat fönster plexiglasfönster kommer mycket av innehållet i datorn att synas, speciellt moderkortet.
Grafikkort, CPU-kylare och RAM kommer även att synas.

Toppen
Original:

Modifierad:
Som jag nämnde så kommer moderkortsplåten och all I/O och PCI-portar vara på toppen av chassit, alltså på ovansidan.
Det betyder att jag kommer vara tvungen att skära bort den nuvarande 120x2 fläktplatserna för att få plats med denna plåt.
Plåten kommer låta oss använda oss av alla PCI-portar, vilket är många fler än en enda port som m-ITX moderkort har.
Bilden är sedd uppifrån.

Baksidan
Original:

Modifierad:
Sist men inte minst har vi baksidan där I/O och PCI-portarna sitter vanligtvis.
Jag kommer att ta bort hela detta bakstycke och ersätta det med ihålig aluminium "mesh" med en tjocklek på 1mm, som jag dessutom målar svart/mörkgrå.
Detta kommer även möjliggöra bra luftflöde så stora fläktar kan sättas dit.

Övrigt
Med tanke på den extrema modifikation som kommer ske med att trycka in ett ATX/E-ATX i detta chassi så medföljer en del konsekvenser.
Jag kommer inte kunna ha lika många hårddiskar/hårddiskburar som där är från början i chassit. Detta på grund av att de täcker upp ganska mycket plats, jag kommer dock självklart få plats med ett par stycken och jag behöver inte fler. Så för någon som har 10st hårddiskar kanske de behöver tänka om.

Det var mina prototypbilder om hur projektet kommer se ut när det är klart.
Vad tror ni?

MVH
Nikkop

Dold text
Permalänk
Medlem

Kul!
Skulle fäst plåtarna med vita nitar, instället för skruvar
Skulle det gått att ha alla uttag neråt?
Kanske lite tight om plast.

Vilken kamera använder du dig av?
Vad har du för någon platta under?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Kul!
Skulle fäst plåtarna med vita nitar, instället för skruvar
Skulle det gått att ha alla uttag neråt?
Kanske lite tight om plast.

Vilken kamera använder du dig av?
Vad har du för någon platta under?

Tackar!

Skruvar medföljer moderkortsplåten från Mountain Mods om det var det du syftade på :), fungerar hur bra som helst.
Du menar om man skulle kunna ha I/O och PCI-portarna neråt? Jag funderade på det men kom fram till att det troligtvis inte blir lika praktiskt. Vissa kablar kommer inte gå att använda på grund av att de är för styva eller långa (finns dock vinklade kontakter till vissa kablar). Sen är det även kul att ha moderkortet "rättvänt" och sådant ;D

Jag har en Canon EOS 550D. I videoklippen använde jag mig uttav ett EF 50/1,8 II, men har även "stock-objektivet" och ett 60mm f/2.8 Macro.

Angående plattan, så är det något jag hittade uppe på vinden som kommer från min sambo när vi flyttade ihop. Det är en sådan snurr-platta som man ska ha TVn på så man kan snurra den om det behövs. Köpt från IKEA skulle jag kunna gissa på

Vad tror du annars om projektet?
Trycka in ett E-ATX i ett m-ITX chassi ska fan bli skoj

/Nikkop

Permalänk
Medlem

har halvföljt projektet...blev först klart mer intressant med e-atx i det lilla chassit och sen gillar jag det snurrade moderkortet

lycka till

Permalänk
Medlem

Coolt! Har kollat varje dag efter ny update!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

har halvföljt projektet...blev först klart mer intressant med e-atx i det lilla chassit och sen gillar jag det snurrade moderkortet

lycka till

Hej!

Hoppas det är tillräckligt intressant för du ska följa det till slutet!
Gillar också moderkortet, kommer bli härligt med ett fönster så man kan glå in

Kommer bli extremt kul att utföra och jag hoppas ni tycker det är roligt att se på

Skrivet av segafreaks:

Coolt! Har kollat varje dag efter ny update!

Tackar!

Då är det bara att hålla utkik!
Nu över julen kommer jag resa ner till familjen i Helsingborg, men det stoppar mig inte från att göra uppdateringar!
Jag kommer ta med mig lite grejer och hålla på med projektet även där, så håll utkik för uppdateringar även under jultiderna!

Ha det gött,

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Detta ska bli väldigt intressant hur du hanterar platsen i chassit! Det var väldigt pedagogiskt att du gjorde en video.
Angående toppen; det verkar rätt smidigt på ett sätt, men blir det inte lite midre estetiskt talande att ha sladdar som går kors och tvärs över chassit? Och även I/O-plåten är kanske inte det mest attraktiva, vad anser du? Om jag inte missat något så hoppas jag att dessa frågor är relevanta.

Off topic: Kan inte fastställa din dialekt, ibland låter det lite norrländskt, ibland tyskt, ibland finskt och för det mesta en svensk dialekt som jag inte vet var den kommer ifrån.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Detta ska bli väldigt intressant hur du hanterar platsen i chassit! Det var väldigt pedagogiskt att du gjorde en video.
Angående toppen; det verkar rätt smidigt på ett sätt, men blir det inte lite midre estetiskt talande att ha sladdar som går kors och tvärs över chassit? Och även I/O-plåten är kanske inte det mest attraktiva, vad anser du? Om jag inte missat något så hoppas jag att dessa frågor är relevanta.

Off topic: Kan inte fastställa din dialekt, ibland låter det lite norrländskt, ibland tyskt, ibland finskt och för det mesta en svensk dialekt som jag inte vet var den kommer ifrån.

Hej,

Angående videon, jag kände mig som en flygvärdinna som skulle prata om och visa upp säkerhetsåtgärder, haha! Men jag tackar!

Apropå ovansidan med sladdar och sådant. Rent tekniskt och estetiskt bortsett från sladdarna så blir det bättre med toppen.
Om man då tar in sladdarna i bilden så ja, de kommer synas att de är från toppen. Men med tanke på "handtagen" som finns på toppen så kommer inte sladdarna stå rakt upp, utan om man trär de igenom "handtagen" så kommer de att trycka ner sladdarna så det ser bra ut, förhoppningsvis Lyckades jag förklara utan att förvirra? haha.

Min dialekt?
Jag låter inte direkt som jag gör på videon. På videon så får jag en liten "tillgjord pedagogisk röst", som kommer fram när jag ska göra något pedagogiskt, haha. Men annars är jag från Helsingborg fast med utländsk bakgrund. Lärde mig och pratade ett annat språk än svenska hemma vilket gjorde att jag inte fick den riktiga skånska som Helsingborgarna har.

En kvinna sa en gång att jag lät som jag var från något mellan Kalmar och Lund, haha.
Men näe, varken finsk, tysk eller norrlänning
Jag har ingen dialekt direkt, men jag är Helsingborgare!

Hoppas du finner projektet intressant och vill fortsätta följa det

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Wow, detta verkar bli riktigt spännande! Det blir kul att följa!

Visa signatur