[Projekt]: Big Bro' Prodigy [BitFenix Prodigy Mod]

Permalänk

Najs! Nu börjar det hända lite grejer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Man tackar!

Haha, så pass
Vad hittar du på i Helsingborg? Det är en fin stad!

Jag flyttade upp till Trollhättan i augusti för att studera på högskolan
Högskolan Väst ligger här där jag pluggar Digitala Medier.

Har lärt mig en del fina Göteborgsord såsom "bamba", "knö" och skit, haha.
Lärt dig några fina Helsingborgsord?

/nikkop

Jag flyttade av samma anledning, pluggar Datateknik på Campus
Hbg är grymt fin stad, lagom stor men har allt

Har lagt till med det skånska "jaaa" så det får jag höra när man e hemma annars är det väll typ "mög" som jag kommer att tänka på som kan vara användbart
Du skulle med andra ord vara en av de skåningarna som skulle förstå om jag sa "bös" då?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Jag har själv ett Prodigy, fast vitt, och mitt saknar DVDhållaren.. vilket har fått mig att vilja modda om det helt nån gång, och nu fick jag inspiration, tack!

Undrar bara, hur ska du sätta fast moderkortet? I den avtagbara luckan?

Ser annars riktigt coolt ut, gillar verkligen när man använder ett chassi till det yttersta. tomrum är ondskefullt

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Snyggt! Kommer följas!

Tack!
Kikar på ditt projekt också, såg nice ut!

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Najs! Nu börjar det hända lite grejer

Tack! Bara att hålla utkik efter fler uppdateringar!

Skrivet av Saandberg:

Jag flyttade av samma anledning, pluggar Datateknik på Campus
Hbg är grymt fin stad, lagom stor men har allt

Har lagt till med det skånska "jaaa" så det får jag höra när man e hemma annars är det väll typ "mög" som jag kommer att tänka på som kan vara användbart
Du skulle med andra ord vara en av de skåningarna som skulle förstå om jag sa "bös" då?

/S

Aha! Jag har ett antal kompisar som pluggar på Campus och han ena pluggar första året elektronik/datateknik.
Precis! Och att det är hav och Danmark 20minuter bort är inte helt fel! haha.

Haha, jag trodde "mög" var ett svenskt ord som alla använde, men det visade sig inte vara så!
"Bös" har jag aldrig använt/hört, frågade en tjej i klassen idag och det var tydligen en benämning på "småskit/smuts/liknande", eller? haha. Mög!

Skrivet av Bluestreakfus:

Jag har själv ett Prodigy, fast vitt, och mitt saknar DVDhållaren.. vilket har fått mig att vilja modda om det helt nån gång, och nu fick jag inspiration, tack!

Undrar bara, hur ska du sätta fast moderkortet? I den avtagbara luckan?

Ser annars riktigt coolt ut, gillar verkligen när man använder ett chassi till det yttersta. tomrum är ondskefullt

Varför saknar du DVDhållare?

Moderkortet kommer fästas i en moderkortsplåt som kommer att sättas fast i chassit :), så nej, sidoluckan kommer inte användas

Tack för orden!
Ja precis! Vad ska man med tomrum till?! Let's use that space! haha.

/Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack!
Kikar på ditt projekt också, såg nice ut!

Tack! Bara att hålla utkik efter fler uppdateringar!

Aha! Jag har ett antal kompisar som pluggar på Campus och han ena pluggar första året elektronik/datateknik.
Precis! Och att det är hav och Danmark 20minuter bort är inte helt fel! haha.

Haha, jag trodde "mög" var ett svenskt ord som alla använde, men det visade sig inte vara så!
"Bös" har jag aldrig använt/hört, frågade en tjej i klassen idag och det var tydligen en benämning på "småskit/smuts/liknande", eller? haha. Mög!

Varför saknar du DVDhållare?

Moderkortet kommer fästas i en moderkortsplåt som kommer att sättas fast i chassit :), så nej, sidoluckan kommer inte användas

Tack för orden!
Ja precis! Vad ska man med tomrum till?! Let's use that space! haha.

/Nikkop

Update? ! Funderade på att göra något liknande men nu är det ju så att jag inte riktigt har tålamod till att hålla på med komponenter i trånga chassin

Permalänk

Ser riktigt bra ut kompis, du är fan galen som ger dig på ett E-ATX i ett prodigy!

Visa signatur

Main: Antec P280 - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i7 2600k - ASUS Direct CU II GTX 560ti SLI - 8GB Corsair Vengeance CL9 1600 mhz - Antec H2O 620 - Corsair Force F120 - Corsair TX650
Mobil: Samsung Galaxy S III
Laptop: HP Probook 4320s

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Update? ! Funderade på att göra något liknande men nu är det ju så att jag inte riktigt har tålamod till att hålla på med komponenter i trånga chassin

Ingen update än!

Slutför en högskolekurs denna vecka och därefter är det moddnings-time igen!
Väntar ockspå på moderkortet som borde dyka upp så småningom, spännande som fan!

Skrivet av DiddeBanana:

Ser riktigt bra ut kompis, du är fan galen som ger dig på ett E-ATX i ett prodigy!

Tackar min vän!

Ska som sagt bli sjukt kul, lärorikt och spännande att trycka in ett Z77x-UP7 i ett Prodigy. Utnyttja varenda centimeter som går i chassit, profit!

Hälsa pälsen!

Permalänk
Entusiast

Mitt största problem när jag planerar chassin är nätagget, denna enorma klump som är så grymt svår att placera. Var tänkte du ha ditt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Mitt största problem när jag planerar chassin är nätagget, denna enorma klump som är så grymt svår att placera. Var tänkte du ha ditt?

Nätaggregatet kan vara svårplacerat, inget snack om saken!

Jag har kommit på ett riktigt bra ställe att ha det på, men det håller jag som en liten överraskning! ;), haha.
Allt jag kan säga är att det kommer läggas på ett sådant sätt att det inte stör om man kollar in genom plexiglaset på sidopanelen!

/Nikkop

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nikkop:

Nätaggregatet kan vara svårplacerat, inget snack om saken!

Jag har kommit på ett riktigt bra ställe att ha det på, men det håller jag som en liten överraskning! ;), haha.
Allt jag kan säga är att det kommer läggas på ett sådant sätt att det inte stör om man kollar in genom plexiglaset på sidopanelen!

/Nikkop

Cliffhangers i en bygglogg på swec, vafan
Aja får vänta med spänning dådå

Det är ett väldigt intressant bygge du har här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Cliffhangers i en bygglogg på swec, vafan
Aja får vänta med spänning dådå

Det är ett väldigt intressant bygge du har här

Haha, cliffhangers gör livet värt att leva!

Tyvärr kan jag inte avslöja för mycket just nu, men varför inte göra det ännu mera spännande med en liten "teaser" om vad jag lekt med de senaste dagarna?

Ha det gött!
Nikkop

Permalänk
Medlem

Cliffhangers: kollar desperat var, varannan dag efter updates på många byggen och hoppas finna en skatt i form av bilder och text:)
Ser ut som du fått in ett MB däri. ska bli kul att se hur du löst det.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem

UPDAAAAAAATE!

Modifiering av moderkortsplåt och provmontering av nätaggregat/PSU och moderkort. - 02/2 -2013

UPDATE 02/2 - 2013

Tjena kära Sweclockare!

Hoppas alla mår bra och är sugna på en update! Själv har jag haft ganska fullt upp med att avsluta en högskolekurs och en examinationsuppgift i en annan kurs. I går så DJade jag i över 5timmar och har nu beslutat mig för att ta lite ledigt och skriva denna update! Men har nu haft tid att behandla alla bilder och göra en update!

(Igår blev jag chockad av att veta att mitt förra projekt, G5 Unlocked, är top 6 bästa modifikationer för Januari månad på Bit-Tech! En ära jag är vädigt glad över, kika gärna in det!
http://www.bit-tech.net/modding/mod-of-the-month/2013/02/01/mod-of-the-month-january-2013/2
)

Denna update kommer handla om hur jag modifierar moderkortsplåten för att få plats med den i chassit, hur jag provmonterar nätaggregatet (många vill se detta) samt hur det kommer se ut med ett moderkort provmonterat! (det teaser-bilden handlade om)

Enjoy! Glöm inte att kommentera eller fråga om ni undrar något!

Okok, vi börjar med att kika på hur moderkortsplåtens I/O panel förhåller sig i storlek till chassit!
Som vi ser så är den en liten bit utanför på sidan och kommer inte gå att få in, modifiering måste ske!

Slänger in moderkortsplåten innan modifiering för att visa och som vi ser så går den inte ner då den är för lång/bred.

Jag markerar vad som ska sågas bort genom att först dra ett streck och sedan lägga en maskeringstejpbit så jag vet hur mycket som ska bort.

Spänner fast plåten i köksbordet och förbereder sticksågen. Här ska det slaktas!
(Sambon är orolig var gång jag ska såga i köket, får ju inte "råka" såga i hennes fina bord! )

Vi drar igång och sågar på! Kan säga er att det uppstår ganska mycket metallflisor som flyger här och var och att sågad metall inte doftar blommor precis!
Glöm inte sopa upp allt då det är knappt synligt, men blir stora högar av metallspån om man sopar ihop det.

Vi provar trycka in plåten i chassit när den blivit sågad, och ja, det passar fint!
Ni kanske undrar varför jag placerar den innuti chassit och det är för att jag vill se hur det förhåller sig till storlek och när jag ska provmontera så måste jag ha det innuti chassit då jag inte sågat hål i botten på chassit än.

Dock är vi inte klara än! Jag har mer som måste göras på denna plåt och nu ska ni få se varför!
Här är plåtbiten med PCI-bracketen som självkart kommer sitta på senare, det är ju där man monterar fast grafikkort/expansionskort.

Jag följer konturerna efter PCI-bracketen och markerar med penna så jag vet hur mycket plats den tar även om jag skulle ta av den.

Sådär, har nu markerat med maskeringtejp vad som skall försvinna. Drar fram sågen och sågar på!

Och här har vi resultatet!
Ni lär undra, varför jag såga av så mycket av plåten på bredden så den blev tunnare? - Fortsätt läsa!

Här är plåten innuti chassit! Sitter skitbra och precis som jag önskat!
Som ni märker så är plåtbiten mindre men närmre ena kanten på chassit!
Varför? Jo det ger mig plats bakom själva moderkortsplåten, alltså något som inte kommer synas genom chassits fönster.
Varför vill jag ha det så?

Tadaaaaaaaa!
Yes, ni ser rätt! Nätaggregatet kommer att placeras bakom moderkortsplåten. På så sätt kommer den inte vara synlig genom fönstret. Där är dessutom mer plats som kommer att användas. Till vad får vi se framöver! Men PSU placeringen är fixad och det sitter perfekt!
Unboxing och review av nätaggregatet kommer vid ett senare skede när jag hunnit prova det!

PS! Som ni ser på bilderna så är nätaggregatets baksida placerat mot chassits framsida.
Givetvis kommer det inte att se ut såhär utan det var bara för att visa att det får plats!
Nätaggregatets baksida kommer att placeras mot chassits baksida, såklart!

Så okej.
Nu har vi modifierat moderkortplåtens I/O plåt för att kunna få plats med den innuti chassit och även lyckats placera nätaggregatet.
Men hur kommer det se ut med ett moderkort på plats?
Jag provmonterar lite snabbt med ett gammalt Gigabytemoderkort för en AM3 CPU.
Detta är inte moderkortet som kommer användas senare.

Själv är jag väldigt nöjd hittills och tror att detta projekt kommer bli awesooome till slut! Jag är i början på modifieringen men ändå har det börjat ta form, är taggad!

Vad tror eller tycker ni? Gillar ni placeringen av moderkortet och nätaggregatet?
Själv är jag som sagt nöjd och ser mycket potential i detta bygget och hur pass kompakt och kraftfullt man kan få det.

Jag lyssnar mer än gärna och hör på vad ni har att säga! Så bara kommentera på!

Hoppas ni tyckte om denna update!

Nästa update lär handla om unboxing och dylikt av

!

Ha det bra och tack på förhand!
MVH
Nikkop

Dold text
Permalänk

Låter som ett riktigt spännande projekt, även om det verkar lite halvgalet att ge sig på att modda in ett e-atx kort i ett m-itx chassi.

Filmen var väldigt bra, gör att man får en mycket bättre bild av hur du tänkte modifiera chassit.

Sen ger ju din frisyr på denna bild lite plus i kanten

Visa signatur

Main:3570k@4,2 | Gigabyte Z77X-D3H | 8GB HyperX | 7870 Ghz edt | Corsair Force F120 | CoolerMaster 620w | FD Define XL R2
Laptop:HP ProBook 4320s
Mobil: SGS4
NAS: DNS-320 | 2x1TB@Raid0 + lite andra servers & riggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumsmurfen88:

Låter som ett riktigt spännande projekt, även om det verkar lite halvgalet att ge sig på att modda in ett e-atx kort i ett m-itx chassi.

Filmen var väldigt bra, gör att man får en mycket bättre bild av hur du tänkte modifiera chassit.

Sen ger ju din frisyr på denna bild lite plus i kanten

Tackar kompis! haha,
Jodå men det är jävligt kul samtidigt! Visionen att trycka in så mycket i så litet chassi som möjligt liksom

Tackar för kommentaren om filmen
Kommer även göra film av unboxings och liknande!

Haha, frisyren är en lördagsmorgonsfrisyr typ ;), den står lite som den vill!

Men kul du gillar de, fortsätt följa!

/Nikkop

Permalänk
Medlem

Det ser faktiskt mycket snyggare ut än original med ett liggande moderkort. Det gillar jag!

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem

Så jäkla grymt projekt, jag ser fram emot slutresultatet

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt projekt, toklängtar tills man får se det färdiga resultatet

Hur tänkte du göra med kylning? tänkte främst på CPU-kylare. Lågprofilstorn?, vattenkylningskit?, full vattenkylning?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

Det ser faktiskt mycket snyggare ut än original med ett liggande moderkort. Det gillar jag!

Tackar! Jag gillar det också, speciellt med ett fönster så man kan se godsakerna!

Skrivet av Skrotnisse9292:

Så jäkla grymt projekt, jag ser fram emot slutresultatet

Tackar! Jag hoppas och tror det kommer bli som jag tänkt mig, och då tänker jag inte byta chassi/system på ett jädra bra tag! x) haha.

Skrivet av sQuille:

Riktigt grymt projekt, toklängtar tills man får se det färdiga resultatet

Hur tänkte du göra med kylning? tänkte främst på CPU-kylare. Lågprofilstorn?, vattenkylningskit?, full vattenkylning?

Man bugar och bockar!
CPU-kylaren kommer med största sannolik vattenkylas med riktig loop (inte kompakt ala Corsair/Antec).
Dels för att få det bättre presterande, samt snyggt så det passar in i färger och utseende med resten av riggen. Kommer bli nice!

/Nikkop

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant, är rikigt sugen på att göra något liknande med Prodigy chassit men det känns ju mindre kulatt kopiera någons bygge

Permalänk
Medlem

Börjar se riktigt trevligt ut. Lite "orolig" på hur du skall få plats med grafikkort när det är så tajt, bör i för sig funka med ett standard kort som och som inte har strömkontakter på sidan av kortet. Gjorde en liknade miss på mitt gamla bygge TräTre.
Lycka till med G5an i MOTM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Börjar se riktigt trevligt ut. Lite "orolig" på hur du skall få plats med grafikkort när det är så tajt, bör i för sig funka med ett standard kort som och som inte har strömkontakter på sidan av kortet. Gjorde en liknade miss på mitt gamla bygge TräTre.

Jag har mätt mina egna komponenter (Psu/Mobo/Grafikkort) och har en lösning om jag skulle göra en liknande mod i Prodigy chassit. Riktigt sugen på att modda detta men måste komma på något unikt så jag inte kör samma mod som TS

Började rita lite på modden i Sketchup, sedan vid montering av komponenter i Sketchup så såg jag att mitt grafikkort inte ens får plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Tackar!
Angående grafikkortet och PCI-plåten/Moderkortsplåten så kan jag ta bak den en bit och så att PSU ändå får plats. Då kan jag möjliggöra utrymma för strömkontakterna till grafikkortet. Ska kika på det när jag kommer hem hur många centimeter jag har att leka med exakt, tack för påminnelsen dock!
Tack och lycka till själv! Jag förväntar mig inte alls att vinna, är bara lagom glad man kom med på MOTM, dig önskar jag rejält med lycka till!

Skrivet av roobi:

Riktigt intressant, är rikigt sugen på att göra något liknande med Prodigy chassit men det känns ju mindre kulatt kopiera någons bygge

Skrivet av roobi:

Jag har mätt mina egna komponenter (Psu/Mobo/Grafikkort) och har en lösning om jag skulle göra en liknande mod i Prodigy chassit. Riktigt sugen på att modda detta men måste komma på något unikt så jag inte kör samma mod som TS

Började rita lite på modden i Sketchup, sedan vid montering av komponenter i Sketchup så såg jag att mitt grafikkort inte ens får plats

Tacka så mycket!

Visa gärna upp din bild så kan vi se hur du har tänkt.
Uppskattar och respekterar att du inte väljer att kopiera rakt av, men med tanke på hur jag visar allt jag gör i denna projektlogg så får du givetvis ta inspiration och dylikt från mitt projekt

Men låt se din bild om du är villig

/Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tackar!
Angående grafikkortet och PCI-plåten/Moderkortsplåten så kan jag ta bak den en bit och så att PSU ändå får plats. Då kan jag möjliggöra utrymma för strömkontakterna till grafikkortet. Ska kika på det när jag kommer hem hur många centimeter jag har att leka med exakt, tack för påminnelsen dock!
Tack och lycka till själv! Jag förväntar mig inte alls att vinna, är bara lagom glad man kom med på MOTM, dig önskar jag rejält med lycka till!

Tacka så mycket!

Visa gärna upp din bild så kan vi se hur du har tänkt.
Uppskattar och respekterar att du inte väljer att kopiera rakt av, men med tanke på hur jag visar allt jag gör i denna projektlogg så får du givetvis ta inspiration och dylikt från mitt projekt

Men låt se din bild om du är villig

/Nikkop

Sitter på jobbet nu men när jag kommer ska jag se om jag kan få fram en bild, började skissa på en annan prototyp som kommer kallas Prodigy X2 Ska bli skoj och dessutom blir det något eget

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Sitter på jobbet nu men när jag kommer ska jag se om jag kan få fram en bild, började skissa på en annan prototyp som kommer kallas Prodigy X2 Ska bli skoj och dessutom blir det något eget

Låter gött och intressant!
Vad kommer den modifikationen ha för vision och mening? Större moderkort eller något annat roligt?

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Låter gött och intressant!
Vad kommer den modifikationen ha för vision och mening? Större moderkort eller något annat roligt?

MVH
Nikkop

Kommer att använda mig av mitt Asus Crosshair IV Formula och bygga vattenkylning, om allt går som planerat så kommer 2st prodigychassin bli ett

Ska leta sponsorer och kommer att starta en byggtråd så fort det börjat

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Kommer att använda mig av mitt Asus Crosshair IV Formula och bygga vattenkylning, om allt går som planerat så kommer 2st prodigychassin bli ett

Ska leta sponsorer och kommer att starta en byggtråd så fort det börjat

2st Prodigy blir ett? ~När vi två blir eeennn~

Det låter intressant och kan bli jävligt häftigt Själv nöjer jag mig med ett enda! haha

Håll mig uppdaterad angående det! Spännande,

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

2st Prodigy blir ett? ~När vi två blir eeennn~

Det låter intressant och kan bli jävligt häftigt Själv nöjer jag mig med ett enda! haha

Håll mig uppdaterad angående det! Spännande,

MVH
Nikkop

Vi vill ha en fortsättning nu!?

Hoppas kameran går igång snart igen

HiHi nu gör jag en liten update i din tråd xD
Blir en mindre cliffhanger, men innehållet i detta brev som snart avgår mot Nikko kommer nog snart vara intressant för både Nikko och er

Inklusive ett litet halvgay rosa frimärke med hjärtan på, men den bjuder jag på, oss moddare emellan

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vi vill ha en fortsättning nu!?

Hoppas kameran går igång snart igen

HiHi nu gör jag en liten update i din tråd xD
Blir en mindre cliffhanger, men innehållet i detta brev som snart avgår mot Nikko kommer nog snart vara intressant för både Nikko och er

http://img138.imageshack.us/img138/6717/modding.jpg

Inklusive ett litet halvgay rosa frimärke med hjärtan på, men den bjuder jag på, oss moddare emellan

Dold text

Hade mer än gärna släppt nytt material och update men mitt minneskort har gett upp och har inget annat minneskort som pallar 1080p
Blir ett nyköp i veckan så därefter ska jag kunna komma ut med något!

Cliffhanger indeed, ser fram emot det som fan! haha,
Finns inget bättre än att vänta och öppna paket/brev! :D.

Kommer definitivt visa upp vad det är jag får
Och tackar så hemskt mycket för frimärket, underbart haha.

Men så fort nytt minneskort är inhandlat kommer jag fortsätta att spela in det jag höll på med och publicera material när det är klart!

Ha det gött och tack igen,
MVH
Nikko

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hade mer än gärna släppt nytt material och update men mitt minneskort har gett upp och har inget annat minneskort som pallar 1080p
Blir ett nyköp i veckan så därefter ska jag kunna komma ut med något!

Cliffhanger indeed, ser fram emot det som fan! haha,
Finns inget bättre än att vänta och öppna paket/brev! :D.

Kommer definitivt visa upp vad det är jag får
Och tackar så hemskt mycket för frimärket, underbart haha.

Men så fort nytt minneskort är inhandlat kommer jag fortsätta att spela in det jag höll på med och publicera material när det är klart!

Ha det gött och tack igen,
MVH
Nikko

Det var ju lite synd, hoppas att kortet blir köpt snart då!
Videos är alltid kul, fick hem min nya studioutrustning idag!

Hann med en hel del under middagsrasten, denna tömde ju redan klockan 2

Dold text

Förlåt att jag frestar dig en aning