Använda Surfplattan som datorskärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Aug 2010

Använda Surfplattan som datorskärm?

Nu kanske den dummaste frågan i historien kommer upp men vafan jag måste fråga..

Jag har alla mina film och serier på min stationära dator och vill nu kunna ligga i sängen och kolla på serier/film via på surfplattan.. om det gick att koppla in via HDMI uttagen på dator och surfplatta så att surfplattan visar på själva datorn, som en skärm typ..

Döm en inte för att man är dum, utan var snäll

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Varför inte streama via Wifi, från datorn?

Om du har en Wifi router så är det bara att installera en mediaserver på datorn och sedan en klient på din surfplatta..

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av DaBone:

Varför inte streama via Wifi, från datorn?

Om du har en Wifi router så är det bara att installera en mediaserver på datorn och sedan en klient på din surfplatta..

Har tyvär inge WIFI,

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Lemmythekiller:

Har tyvär inge WIFI,

Då är det hög till att skaffa på dig en router som klarar det ena och det andra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Aug 2010

Jag vet, men har ingen lust att kosta på en Router som ja kan sätta mitt 3G modem i.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2010

Skaffa dig ett billigare nätverkskort till datorn. Med det kan du sätta upp ett trådlöst nätverk så du kan dela filerna mellan datorn och plattan.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s99351291#rparams=l=s99...

MBA 11" mid 2012 - Arch Linux

Citera så hittar jag tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg / Molde / Australien
Registrerad
Maj 2006

Det är högst troligtvis en hdmi utgång du har på surfplattan och inte en ingång som du skulle behöva för att lyckas med det du vill uppnå. Så tyvärr får du försöka med streaming, vilket fungerar smidigt som fan med rätt appar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Lemmythekiller:

Har tyvär inge WIFI,

fixa wifi genom router for nån hundralapp sedan följ denna snubben, http://www.youtube.com/watch?v=-BqDCcLv3pQ

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci