Apple lanserar Ipad 4 och Ipad Mini

Permalänk
Medlem

Nu kommer det inget nytt från Apple på 1 år. Google och Microsoft kan jobba nu. Tycker att det inte var ett så stort hopp från Apple. Visst var det snyggt. Men T.ex Samsung är inte så långt efter och kan lätt komma ifatt på ett halv år?

Hur ser Widescreen video ut på en 7.9" display som är i 4:3 (Youtube m.m.). Nexus 7 är i Widescreen.

Samsung kanske var ett dåligt exempel eftersom deras tablets inte är så bra.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan säga mycket negativt om Apple men jag är lite avundsjuk på deras surfplattor. Högpresterande, bra skärmar och högt andrahandsvärde. Enda nackdelen är IOS som jag inte kan leva med.
Går fortfarande och väntar på en högupplöst, snabb Androidplatta med 3G/4G men på nåt sätt lyckas dom aldrig släppa en sån. Får hoppas på en Nexus 10" med 4G. Tex. är Galaxy Note 10.1 helt ointressant pga. upplösningen, och Asus-tomtarna vägrar ju att lägga in 3G/4G i deras TF700. Iofs. finns Acer 701 men det är ju en Acer.....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag skulle göra det eftersom att iPaden är bättre och mer prisvärd.

Utveckla gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Undra om processorn håller i längden. Börjar den inte redan bli trött?

min ipad2 känns fortfarande snabb som fan

glömde citera
Permalänk
Medlem

Hade siktet ställt på Surface RT, men kan inte längre att rättfärdiga att betala $500 för en Tegra 3 tablet. Fml...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Google Nexus 7 står sig bra mot iPad Mini. Hade hellre tagit en Google Nexus 7.

Står sig bra? Den är ju om något bättre vad gäller framför allt upplösningen. Köper man Apples design så, men med upplösningen i åtanke tycker jag inte att det är särskilt billigt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av AddeezZ:

Fyfan... Vad blir det.. 3 nya saker i iPad 4 borde egentligen heta iPad 3.1

Skickades från m.sweclockers.com

Det var alltså ingen iPad 4, utan iPad (4th Generation) dom använder samma modell som iPods och t.ex. MacBook, inget nytt namn, men nytt innandömme, ibland med något mer än bara uppdaterad hårdvara.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag bara är riktigt trött eller mäkta förvirrad, tog en fin powernap nyss och vaknade till.

Men hittar ni "new iPad" på deras sida?
Hittar bara iPad 2, iPad med retinaskärm och iPad mini. Men den 3e generationens iPad verkar vara helt väck.
Hur snurrig är jag?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Att gå på en upplösning som inte klarar av att visa 720p utan att skala ner den.... år 2012.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Vet inte om jag bara är riktigt trött eller mäkta förvirrad, tog en fin powernap nyss och vaknade till.

Men hittar ni "new iPad" på deras sida?
Hittar bara iPad 2, iPad med retinaskärm och iPad mini. Men den 3e generationens iPad verkar vara helt väck.
Hur snurrig är jag?

iPad med retina är 4th generationen (aka Ipad 4). Ipad 3 är borta då den blivit ersatt av den nya Ipaden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ipad mini var ju typ samma storlek som nexus 7 och har större skärm, sen är den lättare + att den inte är av plast. Sen är det ju upp till vilket operativsystem och pris man föredrar.

Större och sämre skärm ja..

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Going back in time!?

1024 x 768... FAIL!

Ja, visst är det för lågt. Dock hade 2048x1536 nog resulterat ganska skral batteritid i och med att enheten är mindre.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Säger inte nej till en iPad Mini, väntar in retina versionen först, sedan blir det ett köp!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Batman:

Står sig bra? Den är ju om något bättre vad gäller framför allt upplösningen. Köper man Apples design så, men med upplösningen i åtanke tycker jag inte att det är särskilt billigt

Jag håller med dig. Google Nexus 7 är bättre.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

Undra om processorn håller i längden. Börjar den inte redan bli trött?

Skojar du eller? Ganska överlägset bäst i dagsläget.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

iPad med retina är 4th generationen (aka Ipad 4). Ipad 3 är borta då den blivit ersatt av den nya Ipaden.

Men 2an fick vara kvar?

Och den enda skillnaden jag kan komma på är att de slängde in en kraftigare processor i den 4e generationens iPad.
Tycker det är lite löjligt att skyffla ut 3an tidigare, men det är mest för att de ändå lanserar iPads på löpande band. Den ena hinner inte bli gammal förrän den andra kommer och ska ersätta.

Då kunde de väl lika gärna slutat med 2an och nöjt sig med minin för denna gången, för att nästa gång peta 3an och ge oss en 4a som de verkligen har lagt ner tid på.

Mycket siffror fram och tillbaka, men jag tror att det ska gå att tolka mitt inlägg! ^^

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Huh? Apple gör iPad mindre och iPhone större?

iPad mini måste ju vara till för de som tycker en iPad är för stor och en iPhone för liten

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Klart att de medvetet ger skärmen en 1024x768 upplösning nu i början. Då kan de släppa den sen igen med 2048x1536 + 2 andra "nyheter" och ett nytt namn men behålla nykostnadspriset.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro på Apples statistik om man jämför emot det här:
http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201109-201209...
och
http://gs.statcounter.com/#mobile_browser-ww-monthly-201109-2...

Skulle ni säga att Ipad räknas inte som mobil:
http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthly-201109-201209

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av simon253:

ÄNNU en sak jag inte kommer köpa

Där ser man

Ipad mini såg extremt intressant ut faktiskt, muma

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tycker den ser JÄKLIGT trevlig ut måste jag säga. Dock väldigt besviken på upplösningen, varför bara 1024 x 768 px?!

Permalänk
Medlem

Skönt att man sålde sina apple aktier för en månad sen. Ser inte ut som om apple har någon framtid på längre sikt utan Steve Jobs. Den mannen kunde sälja snö till eskimåer för premium pris. Dagens apple påminner lite om HTC för några år sen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Men 2an fick vara kvar?

Och den enda skillnaden jag kan komma på är att de slängde in en kraftigare processor i den 4e generationens iPad.
Tycker det är lite löjligt att skyffla ut 3an tidigare, men det är mest för att de ändå lanserar iPads på löpande band. Den ena hinner inte bli gammal förrän den andra kommer och ska ersätta.

Då kunde de väl lika gärna slutat med 2an och nöjt sig med minin för denna gången, för att nästa gång peta 3an och ge oss en 4a som de verkligen har lagt ner tid på.

Mycket siffror fram och tillbaka, men jag tror att det ska gå att tolka mitt inlägg! ^^

De ville få in Lightning kontakten antar jag. Och dubbelprestanda kan man ju knappast klaga på för samma pris ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Tycker den ser JÄKLIGT trevlig ut måste jag säga. Dock väldigt besviken på upplösningen, varför bara 1024 x 768 px?!

Apparna, och en 2048x1536 finns väl inte ens för 7 tum? Skulle iaf bli för dyrt.

Permalänk
Medlem

Nu när Steve Jobs dött kommer Apple börja pumpa ut skitprodukter utan omsorg. Förvänta er minst 2 nya iPhones nästa år...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Men 2an fick vara kvar?

Och den enda skillnaden jag kan komma på är att de slängde in en kraftigare processor i den 4e generationens iPad.
Tycker det är lite löjligt att skyffla ut 3an tidigare, men det är mest för att de ändå lanserar iPads på löpande band. Den ena hinner inte bli gammal förrän den andra kommer och ska ersätta.

Då kunde de väl lika gärna slutat med 2an och nöjt sig med minin för denna gången, för att nästa gång peta 3an och ge oss en 4a som de verkligen har lagt ner tid på.

Mycket siffror fram och tillbaka, men jag tror att det ska gå att tolka mitt inlägg! ^^

A6X processorn, lightning-kontakten, kameran (ny sensor), wifi och uppgraderat LTE med stöd för fler band....

Edit: Som redan sagts ovan så är nog kontakten ganska viktigt.... Ganska många tredjepartstillverkare som som står och väntar.

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Vet inte om jag bara är riktigt trött eller mäkta förvirrad, tog en fin powernap nyss och vaknade till.

Men hittar ni "new iPad" på deras sida?
Hittar bara iPad 2, iPad med retinaskärm och iPad mini. Men den 3e generationens iPad verkar vara helt väck.
Hur snurrig är jag?

iPad (3rd Generation) = iPad med Retina = iPad (4th Generation).

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

varför skulle man välja Ipad Mini över Nexus 7 Som är både billigare och bättre?

Nae

För att det är ett äpple på baksidan

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Skäggig legend

För dyr? Jo det tycker jag. De skulle satsat på 2495:- på svenska marknaden och Hej vad det skulle gå!

Jag funderar på att köpa iPad mini bara för att testa den (storleksmässigt) då jag (respektera mig) inte tycker om android. Annars hade jag testat N7 alla dagar i veckan! Jag har med mig min iPad 3 till jobbet varje dag och var och varannan dag så slänger jag upp den och kollar igenom Swec eller kollar en film. Det känns fortfarande som om att den är lite för stor för att slänga upp på tunnelbanan och därför ska jag testa mini för att se om jag klarar mig med den.

plus och minus på upplösningen. Sure, alla appar fungerar och bara två upplösningar de ska hålla koll på. Men kanske skulle kostat för mycket med en högupplöst?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

De ville få in Lightning kontakten antar jag. Och dubbelprestanda kan man ju knappast klaga på för samma pris ^^

Ah just så, den där kontakten tänkte jag inte alls på.
Nae dubbel prestanda är helt klart inget att klaga på, men behövdes det?
Jag menar, jag har lekt lite på den 3e generationens iPad då och då och allt flyter på fint och känns liksom stabilt och tryggt, även när man stressar den lite.
Vad ska man med den extra prestandan till om systemet ändå inte har stöd för äkta multi-tasking?

Har kikat på en vit iPad ur 3 gen. men om denna kommer ut till någorlunda samma pris så tar jag nog en sådan istället.
Hur många veckor sa dem att vi fick vänta innan denna besten är redo att skeppas ut till oss?

Skrivet av Robles:

iPad (3rd Generation) = iPad med Retina.

Jag trodde också det, men det stämmer inte riktigt överens med specifikationerna.
Kollar du på Apples sida på iPad med retinaskärm så står det att den har ett A6X-chip, medan en iPad 3G (G för generation, så namngav vi i alla fall iPodarna förr) har ett A5X-chip.
Den 3e generationen har, om jag fattat det rätt, blivit ersatt.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq