Någon som utnyttjat Intel "Performance Tuning Protection Plan"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Någon som utnyttjat Intel "Performance Tuning Protection Plan"?

Hallå,

Undrar om någon har utnyttjat Intels "Performance Tuning Protection Plan"?
Priset för en 3770k ligger på 170kr. Känns som en liten summa ifall man skulle råka bränna CPUn liksom.

Någon som köpt skyddet och sedan fått en CPU utbytt? Berätta gärna.
Ni andra som köpt skyddet, gick det smort till?

För er som undrar så är det ett skydd och garanti ifall du råkar bränna sönder din CPU vid överklockning:
http://click.intel.com/tuningplan/

Tack på förhand
Nikko

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Jag vet inte, men det känns som att om man gjort allting rätt från början så ska det inte vara några problem. Brukar alltid kolla temps efter jag byggt ihop ett system och är dessa normala så har ju inget fel inträffat.

Men bra för dom som vill vara på säkra sidan

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | BenQ 2420Z 24" 144hz | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 | Xtrfy XGP-L4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av sQuille:

Jag vet inte, men det känns som att om man gjort allting rätt från början så ska det inte vara några problem. Brukar alltid kolla temps efter jag byggt ihop ett system och är dessa normala så har ju inget fel inträffat.

Men bra för dom som vill vara på säkra sidan

Jo de är så klart sant, men inte helt fel erbjudande för de ynka pengarna.

Eller om man inte är nöjd med hur sitt exemplar klockar kan man ju alltid grilla CPUn och hoppas den nya man får är bättre Haha