Permalänk
Medlem

Lågt Fps @CS:GO

Vet inte hur jag kollar fps på andra spel än cs. MEn när jag kollar fps på detta spel så får jag VÄLDIGT låga resultat. Står mellan 40-60 fps oavsett om jag har LOW, MEDIUM eller HIGH. Någon som vet varför? Och om ja kom gärna med tips.

Sitter med :
Asus HD7950 3GB Direct CU II
AMD FX-8120 X8 3.1GHz Socket AM3+
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz
Samsung 830 SSD 128 gb
MSI 760GM-E51 moderkortet
Corsair Gaming Series 600W 80+

Permalänk
Medlem

Vsync på? Multicore rendering verkar ha en rejäl inverkan på bulldozer-processorna vad jag har märkt också, har du det påslaget?

Permalänk

drivrutiner?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonashej:

Vsync på? Multicore rendering verkar ha en rejäl inverkan på bulldozer-processorna vad jag har märkt också, har du det påslaget?

Vet inte hur jag stänger av vsync så den bör vara på. Ska testa stänga av multicore renderingen snart. Men hur stänger jag av vsync ?=) inte lika enkelt som det var med nvidia. Ovan med amd...

EDIT: allt blir lika dant även om jag stängt av multicore renderingen och vsync (det kunde stängas avi cs:go) :/

Skrivet av turbogeten:

drivrutiner?

Uppdaterat allt till senaste inklusive BIOS.

Permalänk

Vad mäter du fpsen med ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Vet inte hur jag stänger av vsync så den bör vara på. Ska testa stänga av multicore renderingen snart. Men hur stänger jag av vsync ?=) inte lika enkelt som det var med nvidia. Ovan med amd...

EDIT: allt blir lika dant även om jag stängt av multicore renderingen och vsync (det kunde stängas avi cs:go) :/

Uppdaterat allt till senaste inklusive BIOS.

Vsync ska vara av, men multicore rendering ska vara på!

Ska fundera på lösningar, men ta gärna en print på dina inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonashej:

Vsync ska vara av, men multicore rendering ska vara på!

Ska fundera på lösningar, men ta gärna en print på dina inställningar.

Permalänk
Medlem

Tänkte snarare en print på själva inställningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonashej:

Tänkte snarare en print på själva inställningarna

Vilka inställningar ? (:

Du kanske missa denna ? http://www20.speedyshare.com/AxbGW/download/2012-10-24-00007.... Eller ivlka menar du?

Permalänk

Han menar nog vilka grafikinställningar mm som du använder för CS:GO

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Han menar nog vilka grafikinställningar mm som du använder för CS:GO

La upp det på första bilden (a) la dock upp 2 pga att jag ville visa droppet (a)

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Vilka inställningar ? (:

Du kanske missa denna ? http://www20.speedyshare.com/AxbGW/download/2012-10-24-00007.... Eller ivlka menar du?

Oj! Såg bara en bild ingame först!, ska titta på det där nu.

Edit: Har du installerat drivrutiner, till framförallt grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonashej:

Oj! Såg bara en bild ingame först!, ska titta på det där nu.

Misstänkte det och det e lätt hänt för speedyshare brukar bugga.

Permalänk
Skrivet av muli:

La upp det på första bilden (a) la dock upp 2 pga att jag ville visa droppet (a)

Oj xD sorry! Missade första bilden även jag!

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Oj xD sorry! Missade första bilden även jag!

^proves my point

Permalänk
Medlem

Har du installerat och uppdaterat drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonashej:

Har du installerat och uppdaterat drivrutiner?

Aa. Dock per automatik. Tryckte bara på software update på "catalysatorn". ska jag testa avinstallera dessa ?=) Om ja hur gör jag det.

EDIT: Okej, avinstallerade drivrutinerna. Sedan installera jag dem igen. Och medans jag startade om datorn så stängde jag av "auto turbo boost" amd har i bios. Nu har jag alltså en oklockad processor. Vet inte hur mycket jag vågar klocka den pga att jag måste höja volten med. Den dör om jag bara klockar utan att höja volten. Dock tycker jag man ska ha bättre än 60 fps som jag fick nu när jag joina efter att startat om.