Få tag i Thermalright HR-03 GT för 9800GX2 mod

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Få tag i Thermalright HR-03 GT för 9800GX2 mod

Är det någon som vet om/var man kan få tag i Thermalright HR-03 GT kylare (ej GTX). Har googlat och titta runt på webben på lite butiker men inte hittat.

Fick en impuls att bryta isär mitt ena GX2 kort istället för att skicka det till skroten. Efter lite research har jag kommit fram till att montera två HR-03 kylare skulle vara det enda som skulle få mig att sätta ihop det igen för skojs skull.

9800GX2 består av två PCB med var sin G92-krets. Dessa är monterade mot varandra. Så vill man montera en eftermarknadskylare så måste heatpipsen svepa runt dem. Man kan vände på PCB:na också men då blir det andra problem att klura på.

Hur tänkte ni här nVidia? Inte världens bästa kylare.

Tacksam om någon vet om det finns några HR-03 GT kvar att få tag på, eller har erfarenhet av ett liknande bygge. Ser detta mest som en kul grej och inte tänkt lägga ned allt för mycket tid eller pengar. Vet inte ens om det går få liv i något av mina två kort, men det hade varit fräckt.

Moderkort Asus Maximus VI Formula |CPU Intel i7 4770K | Kylning HW-Labs Black Ice GTX 280 + Aphacool NexXxos ST30 280, D5 med EKtop, EK Supremacy + EK FC780 GTX DCII | RAM Corsair Platinum 1866 4x4 | GPU ASUS GTX780 DCII OC| PSU Cooler Master V1000 | Chassi Phanteks Enthoo Primo | SSD Samsung 840 Evo 250Gb x2