Beställa PBT-tangenter från Verkkokauppa?

Permalänk
Medlem

Beställa PBT-tangenter från Verkkokauppa?

Någon som har koll på hur Verkkokauppa funkar? Jag försöker beställa Duckys blanka PBT-tangenter från dem, men har fastnat på val av leveranssätt och känner att Google translate inte riktigt räcker till. Jag har, förutom att hämta i Finland, valen "Nouto SmartPOST-pakettiautomaatista", "Nouto valitsemastasi Postista", "Ärrä Express" samt "Priority ulkomaille". De första tre alternativen verkar inte funka för att de inte hittar något postkontor, och det sista kostar 84€ Finns det något sätt att få Verkkokauppa att skicka till Sverige utan att det kostar en arm?

Eller har någon kanske koll på om någon svensk butik kommer att få in några av Duckys blanka PBT-tangenter?

Permalänk
Medlem

Jag fastnade också där när jag "nästan" beställde ett Topre bord.. Skicka en fråga:
"I've tried buying a Topre Realforce 105UFW White keyboard from your web-page, but I failed since I was not
sure which shipping method to use?
Since I am swedish and live in Sweden, I am wondering which shipping and payment method is the best for me?
Also if there is anything else you think I should consider before placing a purchase to you?
I'm a little bit uncertain when browsing your web-page since I don't speak or read Finnish.. Google translate
works quite well, but I'm afraid I misinterpret some information."

.. och fick följande svar:
"Kan säkert skriva på svenska då detta är påväg till Sverige.
Vi kan leverera tangentbordet till sverige till dej, postkostnaderna är ungefär 30€ för transporten.
Vårt enda betalningssätt vi har för tillfället via bank transfer, som tar ca. 3-5 dagar förän vi kan regsitrera pengarna hos oss. Om du ännu är intresserad så kan jag skicka en förhandsfaktura åt dej på en beställning, men för det behöver jag ditt fullständiga namn, adress och telefonnummer."

Jag skrev till myynti@verkkokauppa.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av perost:

Någon som har koll på hur Verkkokauppa funkar? Jag försöker beställa Duckys blanka PBT-tangenter från dem, men har fastnat på val av leveranssätt och känner att Google translate inte riktigt räcker till. Jag har, förutom att hämta i Finland, valen "Nouto SmartPOST-pakettiautomaatista", "Nouto valitsemastasi Postista", "Ärrä Express" samt "Priority ulkomaille". De första tre alternativen verkar inte funka för att de inte hittar något postkontor, och det sista kostar 84€ Finns det något sätt att få Verkkokauppa att skicka till Sverige utan att det kostar en arm?

Eller har någon kanske koll på om någon svensk butik kommer att få in några av Duckys blanka PBT-tangenter?

Jag vet inte vad alla står för men ulkomaille betyder utomlands.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jag fastnade också där när jag "nästan" beställde ett Topre bord.. Skicka en fråga:
...

Ok, tack så mycket. Jag får ta och maila dem och se vad det skulle kosta då.