SweClockers foldinglag når två miljarder poäng

Permalänk
Medlem

själv närmar jag mig 2 miljoner poäng

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Är det normalt att CPU belastningen är 25% när man foldar (enligt aktivitetshanteraren)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Är det normalt att CPU belastningen är 25% när man foldar (enligt aktivitetshanteraren)?

Du måste följa denna guiden för fler kärniga processorer: http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

Programmet du använder belastar bara en kärna.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Du ser hela min dator i signaturen.
Klienten är folding@home 6.23

Borde man köra GPU3 klienten istället? Eller både GPU2 och folding@home samtidigt? Vilket är bäst?

kör 7an istället, med den kan du snurra igång alla möjliga klienter, multipla för cpu och gpu, t.ex
kolla på din proccessoranvändning, är inte alla 4/8 trådar 100% belastade så har du inte valt rätt klient.

det är smp som gäller.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Min CPU temp ökar med max 13 grader från idle när jag kör folding, vanligtvis mycket mindre (temperaturen hoppar upp och ner en massa).
Lite konstigt att de skriver "Även om processen för Folding@home i normalfall körs med låg prioritet innebär den konstant hög belastning för datorsystemet. Under sommarmånaderna är det därför viktigt att hålla koll på kylning och temperaturer, för att undvika instabilitet."
i artikeln för det belastar datorn MYCKET mindre än spelande.

som sagt, du har nog inte valt en lämplig klient.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Har foldat i en timme nu och har fått 0 poäng, då undrar man hur Dr.Fredrik har kunnat få 165 miljoner poäng?

Vilket är kraftfullast (gör mest beräkningar): folding@home eller GPU3?

som sagt så får du poängen när du laddat upp ett färdigt projekt.

Dr.Fredrik sitter inte och foldar med en ensam i7 920.
Kikar du här så ser du att han har haft 4 klienter rullandes de senaste 7 dagarna.

och här kan vi se att han åt minstånne foldat sedan 2007

vilken klient som lämpar sig bäst beror helt på vad du har för hårdvara.

i ditt fall så skulle jag köra SMP på 7 trådar och GPU3 på graffet låst till den sista cpu tråden, då den sista borde räcka för att mata gpu'n.

fast det beror på.
du får ta och se hur mycket grafikkortet åstadkommer på en dag.
är det så att en tråd smp åstadkommer mer så är det bättre att du kör smp på alla 8 trådar, och struntar i graffet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Börjar tjuta med ett högfrekvent ljud från nätagget när jag foldar så jag tror att jag struntar i det

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Du kan lika gärna folda som att vrida på elementet några grader. Samma jävla kostnad.

Dock så bor jag i lägenhet med "Vattenvärmda" element så det är inte samma kostnad

Btw Vad bör jag köra för Client? Foldar helst bara med Cpu'n (Phenom II 965Be) då grafikkortet suger (HD4870x2) , dessutom går grafikkortet upp i 90 grader vid låg belastning i wow så jag tror faktiskt att det skulle brinna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Vad är syftet med folding?

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaluku:

Vad är syftet med folding?

Hitta botetmedel till cancer och Alzheimer, samt förstå varför det uppstår.
Om jag förstått det rätt.

Börjat folda själv idag!

70k poäng kommer trilla in per dag till Sweclockers från mig från och med imorgon.
Skall konfigurera min andra dator med en 3570K att folda också!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

En fråga, är en "8-kärnig" AMD mer lämpad för detta än t.ex. en i5a? Eller går det inte bara att räkna på antalet kärnor?

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

En fråga, är en "8-kärnig" AMD mer lämpad för detta än t.ex. en i5a? Eller går det inte bara att räkna på antalet kärnor?

In I5 pissar rent ut sagt på en AMD prolle. Då de bara har 4 "riktiga" kärnor vad jag förstått det som.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Där har du en lista på hur stark olika CPUer är.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

In I5 pissar rent ut sagt på en AMD prolle. Då de bara har 4 "riktiga" kärnor vad jag förstått det som.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Där har du en lista på hur stark olika CPUer är.

Mja, enligt den där statistiken så skiljer det 0,150 mellan FX-8120 och i5 2550K, så pissar på kanske vi inte ska säga.

Men som du säger, 8 "kärnor" är inte bättre än 4 kärnor

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

text...

Dr.Fredrik sitter inte och foldar med en ensam i7 920.
Kikar du här så ser du att han har haft 4 klienter rullandes de senaste 7 dagarna.

och här kan vi se att han åt minstånne foldat sedan 2007

vilken klient som lämpar sig bäst beror helt på vad du har för hårdvara.

i ditt fall så skulle jag köra SMP på 7 trådar och GPU3 på graffet låst till den sista cpu tråden, då den sista borde räcka för att mata gpu'n.

fast det beror på.
du får ta och se hur mycket grafikkortet åstadkommer på en dag.
är det så att en tråd smp åstadkommer mer så är det bättre att du kör smp på alla 8 trådar, och struntar i graffet.

För de som är intresserade kan ju tråden där Fredrik beskriver bygget av sin nya foldingfarm vara intressant läsning:
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/1...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

asså, jag är så trög så jag fattar inte riktigt vad detta är. snälla förklara så jag också kan hurra. har läst men nepps ingen klocka plingar

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

In I5 pissar rent ut sagt på en AMD prolle. Då de bara har 4 "riktiga" kärnor vad jag förstått det som.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Där har du en lista på hur stark olika CPUer är.

Underligt inlägg. I tabellen du länkade till presterar en FX 8350 32% bättre än den dyrare 3570k (som får sämre poäng än andra varianter av 3570, vilket i sig är väldigt underligt och får mig att tvivla på testets värde).

Det framgår ingenstans hur det testresultatet är korrelerat till foldingprestanda. Och jag har bara sett den jämförd med 8150 på den fronten. Det ska vad jag förstår vara väldigt svårt att bencha också då det inte finns någon standard-WU.

Den verkar mycket lovande hur som helst, men betalar man för el måste man tänka på strömförbrukning i load också, där ivy bridge kanske är mer lockande.

Skrivet av KlyfftPotatis:

asså, jag är så trög så jag fattar inte riktigt vad detta är. snälla förklara så jag också kan hurra. har läst men nepps ingen klocka plingar

Kanske är enklast med en video. http://www.youtube.com/watch?v=1pXtceGbjLI
Olika form, olika funktion. Albumin till exempel funkar ungefär som ett kuvert, andra proteiner bygger upp muskler och cellskelett. Sen finns det vissa sjukdomar som har med fel i proteinvikning att göra, till exempel Alzheimers och andra amyloidoser, Creutzfeldt-Jakob Disease (som har likheter med galna kosjukan), och olika former av cancer som i grund och botten beror på mutationer som ger fel på viktiga proteiner.

OnT: All heder till swecredaktionen för att de skriver om det här.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Grattis och Tack alla för eran insats!
Må det bli många mer "folds" !

Mycket kärlek och respekt till alla som slår ett stort personligt slag för forskningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Du kan lika gärna folda som att vrida på elementet några grader. Samma jävla kostnad.

Bodde tidigare i en hyreslägenhet i en mindre fastighet, där elen ingick i hyran.
En dryg månad innan jag skulle flytta till en ny lägenhet, så ökade jag mitt foldande till att köra 24/7.
Var lite lack på hyresvärden.. Men det slutade med att han kom med en elräkning innan vi flyttade..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Och fortfarande utan några som helst genombrott. Placebo-program som kostar mer energi än det gör nytta.

http://folding.stanford.edu/English/Papers

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna göra det men än så länge är det på tok för varmt ute. Det måste vara minst 10 minusgrader för att jag ska göra någonting som tar mycket datorkraft. Med två gtx 680 och en intel core i7 950 lite smått överklockad med stock fan gör rummet till en bastu om man inte stänger av elementet.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Tycker det är viktigt att poängtera att klienten som det länkas till i nyheten inte bör användas om du har mer än 1 kärna, vilket det känns som en sjuk majoritet har numera.. Kolla in trådarna:

FÖR SMP (Flerkärnig processor)
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

FÖR GPU:
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

För att få bonus för SMP-klienten så måste man slutföra 10 WUs (Work Units)!

Permalänk
Medlem

Kul för "oss"...

Har inte kunnat bidraga med mycket de senaste veckorna, något knas med klienten då jag bara kan ha 1 tråd igång försöker jag starta en andra tråd så hänger den sig bara.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Rolig nyhet! Jag kom på att jag inte har någon anledning att inte vara med

Så nu börjar jag bidra till laget, visserligen bara med min speldator, men ändå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag kom också på att jag inte har någon anledning att inte vara med, så jag är med from nu..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk

Ok, då provar vi folda!

Cpu:na jobbar på rätt verkar det som, men Gpun ligger mest o latar sig! vaffö de då?

Installerat på RamDisk, bra eller anus? (och hur tusan sparar man så allt man kör ina på RamDisken inte försvinner? image nått? tell me!)

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem

Haha skuggläste rubriken snabbt och fick för mig att det stod "Sweclockers får två miljarder"
Anyway detta är inte helt fel de heller, grattis!

Permalänk

fasen vad kul.
Jag var top 50 ett tag. Nu var det två år sedan jag folda, datorn sitter inte och äter dygnet runt som förr.
LYCKA till grabbar och töser. :]

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av fraze86:

Folding? Ingen bryrs sig om de akademiska resultaten. För sweclockers handlar det bara om en kukmätartävling. Jävla hycklare.

Och vad vet du om det???

Själv började jag folda istället för att ge till olika fonder, typ cancerfonden etc.. Kände att här gör det nytta, istället för att ge pengar åt olika admininstriva jeppar och chefer, som snor pengar i fonderna.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fraze86:

Folding? Ingen bryr sig om de akademiska resultaten. För sweclockers handlar det bara om en kukmätartävling. Jävla hycklare.

Haft en dålig dag eller? Och hur vet du vad jag tänker om folding?

För mig handlar det inte om någon "kukmätartävling". Har släkt som har cancer, har gått bort i det, även en handikappad syster och en kompis som gick bort i leukemi så kom inte hit och snacka en massa skit.

Har du inget vettigt att kommentera med, säg inget då.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Lontarus:

Jag skulle kunna göra det men än så länge är det på tok för varmt ute. Det måste vara minst 10 minusgrader för att jag ska göra någonting som tar mycket datorkraft. Med två gtx 680 och en intel core i7 950 lite smått överklockad med stock fan gör rummet till en bastu om man inte stänger av elementet.

Du har säkert ett chassi som du tycker ser "stilrent" ut, troligtvis Corsair 800D eller nåt Fractal Design chassi, släng ut det skitchassit och skaffa ett bra kylande chassi istället som Coolermaster HAF X.

Min CPU temp toppar på 63 grader (upp till 80 är helt acceptabelt), så jag förstår mig inte på dem som klagar på att folding belastar datorn hårt..

Hm min PPD ligger på 9582, projektnumret är 7611, känns väldigt lågt.
Foldar bara med CPU:n.

Börjar datorn lagga för er också så fort ni foldar på GPU:n? Även fast CPU:n får vila.

Permalänk
Medlem

Min gpu ger ifrån sig ett högfrekvent tjut så fort jag börjar folda, och det ändrar frekvens om jag klockar upp/ned det.. Någon som vet varför?

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Min gpu ger ifrån sig ett högfrekvent tjut så fort jag börjar folda, och det ändrar frekvens om jag klockar upp/ned det.. Någon som vet varför?

Kallas för Coil Whine..

http://www.youtube.com/watch?v=f5RHx9otadY

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD