Permalänk

Moderkortsproblem

Hej,

Idag när jag skulle starta datorn så så fick skärmen ingen signal, men skärmen reagerar när jag kopplar in den i grafikkortet. När jag startar datorn så stängs den av efter några sekunder och startar om igen. Jag har provat reseta BIOS byt PCI port för grafikkortet

specs:
CPU: intel 2 duo quadcore 2.84@ghz
grafikkort: sapphire Radeon HD 4800 serien
ram: 4 gb 800mhz
nätagg: 550 watt

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet prova skärmen med en annan dator, det kan ju vara den som krånglar.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Gjorde det och den funkade utmärkt med min bärbara dator och provade två olika skärmar.

Permalänk
Medlem

fick du ingen bild alls när du startade? alltså ingenting när den passerar bios heller?!
några pipsignaler när du startar datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk

ingenting får bara no signal detected och grafikkortet är igång och allt

Permalänk
Medlem

har du fått pipsignal tidigare när du startat datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem

kolla runt cpu om nån kondensator har gått.. (ser lite svullen ut på toppen typ.) kan vara nåt med ditt nätagg oxo som inte vill vara med längre.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning