Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jun 2007

Kommer inte in i bios

Hej, jag behöver lite akut hjälp
Jag köpte lite nya delar till datorn idag, ram minne, ssd och en blu ray läsare.
Nu efter att ja satt allt på plats så vägrar datorn att starta, ja kommer inte ens till bios,alla fläktar å grejer går igång men sen händer inget mer?
Det första jag misstänkte var ramminnet och efter att flyttat runt dom å grejat, så funnkar det fortfarande inte, så jag tog och satte in mina gammla ram minnen men det funnka inte heller, ja har oxå provat att rensa cmos utan något resultat, jag provade oxå att koppla ur ssdn men inget nytt där, så nu undrar jag vad mer ja kan göra, vad har hänt?

Moderkortet är ett Gigabyte P55A-UD3 men en i5:a.
Mitt gammla ram minne var nån Corsair 4Gb 2x2 och dom nya jag köpte var Corsair vengence 16Gb 8x8.
Och den nya ssd var en samsung 830 128Gb.

nån som har några tips på va jag kan göra?

"Asus Z87-A" "i5 4670K" "Noctua NH-U12P" "Corsair 2x8Gb 1600" "MSI 760" "Samsung SSD 830 120Gb" "Be Quiet Pure Power 730W"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Jag skulle återställa ALLT!
Sen byta en enhet i taget. Starta och testa.
Och nästa...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jun 2007

Nu har jag lyckats få allt att fungera, det var skärm j****n som inte funnka som den skulle, så efter ja bytte skärm fungerade allt

Mod får gärna låsa tråden lr nåt :/

"Asus Z87-A" "i5 4670K" "Noctua NH-U12P" "Corsair 2x8Gb 1600" "MSI 760" "Samsung SSD 830 120Gb" "Be Quiet Pure Power 730W"