Söker skärm att komplementera Dell 23" IPS med

Permalänk
Medlem

Söker skärm att komplementera Dell 23" IPS med

Hej!

Japp, söker efter någon form av lösning att komplementera min ett och ett halvt år gammla Dell U2311H IPS https://www.inet.se/produkt/2201097/dell-ultrasharp-23-u2311h...

Problemet är dock här; skärmen duger gott och väl vid spelande och vanligt surfande, dock om jag börjar jobba med verktyg så som Unreal Dev Kit och liknande så blir det väldigt trångt, och söker därför en lösning, vet dock inte vad.

Antingen funderade jag på om man ska skaffa den nya ersättaren till Dell skärmen, dock är jag då orolig att de ska se 'ojämnt' ut så att säga, att den nya skulle vara bättre än den äldre eller liknande.
Andra idén hade varit att sälja nuvarande skärm och skaffa en ny med bättre upplösning, dock så springer kronorna iväg lite väl mycket då.

Någon som kan komma med förslag här annars? Hade varit välkommet!

P.S Är inte intresserad av eyefinity eller liknande lösningar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Sitter själv med två skärmar och är ubernöjd.. Verktyg och annat på ena skärmen och redigering på andra.
Det som jag tycker är viktigt, är att de har samma upplösning...

Det är även smidigt om man är ute på nätet och letar efter något. Då man kan ha två websidor uppe samtidigt och jämföra..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Fick hem min http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1155893 i förrgår och jag måste säga, shit vilken enorm skillnad mot min förra IPS skärm! rekommenderas

Ska man ha två likdana skärmar ska man köpa dom tillsammans då det kan skilja en hel del från en skärm man köpt och en ny av samma modell. Revisionerna kan variera ganska kraftigt. Sitter själv väldigt mycket i bildheandlingsprogram och läkas så trevligt det är med 850T.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Sitter själv med två skärmar och är ubernöjd.. Verktyg och annat på ena skärmen och redigering på andra.
Det som jag tycker är viktigt, är att de har samma upplösning...

Det är även smidigt om man är ute på nätet och letar efter något. Då man kan ha två websidor uppe samtidigt och jämföra..

Sant sant, jag lutar lite mera åt en till 23 tummare IPS från Dell gämnfört emot en dyrare större skärm.

Skrivet av paltkoma:

Fick hem min http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1155893 i förrgår och jag måste säga, shit vilken enorm skillnad mot min förra IPS skärm! rekommenderas

Ska man ha två likdana skärmar ska man köpa dom tillsammans då det kan skilja en hel del från en skärm man köpt och en ny av samma modell. Revisionerna kan variera ganska kraftigt. Sitter själv väldigt mycket i bildheandlingsprogram och läkas så trevligt det är med 850T.

Kan jag förstå, men skärmen är utom min budget är jag rädd!
Hm, kommer dock inte att sitta med ett 'uttöjt skrivbord' utan ha som två olika, i dagsläget har jag faktiskt en gammal billig skrotig TN skärm och det går väll rätt bra, förutom att upplösningen är trist, för att inte tala om färgerna som är helt galna.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Sant sant, jag lutar lite mera åt en till 23 tummare IPS från Dell gämnfört emot en dyrare större skärm.

Kan jag förstå, men skärmen är utom min budget är jag rädd!
Hm, kommer dock inte att sitta med ett 'uttöjt skrivbord' utan ha som två olika, i dagsläget har jag faktiskt en gammal billig skrotig TN skärm och det går väll rätt bra, förutom att upplösningen är trist, för att inte tala om färgerna som är helt galna.

Extend är ju två olika?
Annars har du ju clone som gör att du har 2 av samma.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Extend är ju två olika?
Annars har du ju clone som gör att du har 2 av samma.

Lite skilldnad på hur spel beter sig i fullscreen (Bara på en skärm emot utsträckt över två) osv.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Lite skilldnad på hur spel beter sig i fullscreen (Bara på en skärm emot utsträckt över två) osv.

Va? Extend sträcker inte ut spel.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear