Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Då är jag med, för $399 är det billigaste jag har lyckats hitta. Google tar ju $399 i US och £319 i UK.

Synd att det inte var $319

Ah, sorry, skrev fel.

Cirka 3000 svenska kronor om man köper av amerikanska play och får det levererat till en amerikansk adress.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Nexus 10 via Bazula.se.
Grym service!
Beställde i måndags, och kunde först inte få fakturabetalning godkänd.
Mailade företaget, 15 minuter senare kunde jag lägga beställning.

Nästa leverans var beräknad till som i tisdags, men leverantören försenade till torsdagen.
Torsdag kväll kl 18 skickades min Nexus, och ca 15 timmar senare var den framme, strax efter 9 i fredags förmiddag.

Fick även med en svensk adapter till laddaren.

Företaget svarade även inom 30 minuter på mail.

Så mitt omdöme hittills:

Min första platta, men den känns trevlig att hålla i med den gummerade baksidan.
Mitt på baksidan kan jag höra ett lätt ljud från plasten när man trycker, det är allt.

Grymt med två stereohögtalare på framsidan, ger bra ljud.

Skärmen är fantastisk att se på, min Note 2 skäms lite i jämförelse, men jag gillar färgmättnaden på Amoled-skärmen.
Det må vara en dual-core A15 men den känns riktigt rapp anser jag.
Minst lika rapp som min Note 2.

Det är en del buggar, kommer lite random FCs då och då.
En gång låste sig plattan helt, och högtalarna bokstavligt talat skrek, tills plattan rebootade.
Det har inte upprepat sig dock.

Det sämsta anser jag är avsaknaden av Sd-kortläsare.
Köpte 16gb varianten, och det är i minsta laget.
Google borde förstå att idag borde i alla fall 32gb vara standard.

Att det bara är wifi på den stör mig inte alls, använder telefonen som hotspot.
Har obegränsad surf, hoppade på en kampanj från Telenor, annars hade jag varit begränsad till 10gb, och det hade varit surt.

Synd på att Chrome är så segt, använder Boat-browsern istället.

Batteri tiden är väl OK, använder jag den för att se på film när jag tågpendlar (nästan 2 timmar om dan) med inlagd film så kan jag surfa någon timme hemma och titta på ett par filmer via Netflix innan det är dags att sätta i laddaren.

Det är mina 10C.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Jag köpte min Nexus 10 via Bazula.se.
Grym service!
Beställde i måndags, och kunde först inte få fakturabetalning godkänd.
Mailade företaget, 15 minuter senare kunde jag lägga beställning.

Nästa leverans var beräknad till som i tisdags, men leverantören försenade till torsdagen.
Torsdag kväll kl 18 skickades min Nexus, och ca 15 timmar senare var den framme, strax efter 9 i fredags förmiddag.

Fick även med en svensk adapter till laddaren.

Företaget svarade även inom 30 minuter på mail.

Så mitt omdöme hittills:

Min första platta, men den känns trevlig att hålla i med den gummerade baksidan.
Mitt på baksidan kan jag höra ett lätt ljud från plasten när man trycker, det är allt.

Grymt med två stereohögtalare på framsidan, ger bra ljud.

Skärmen är fantastisk att se på, min Note 2 skäms lite i jämförelse, men jag gillar färgmättnaden på Amoled-skärmen.
Det må vara en dual-core A15 men den känns riktigt rapp anser jag.
Minst lika rapp som min Note 2.

Det är en del buggar, kommer lite random FCs då och då.
En gång låste sig plattan helt, och högtalarna bokstavligt talat skrek, tills plattan rebootade.
Det har inte upprepat sig dock.

Det sämsta anser jag är avsaknaden av Sd-kortläsare.
Köpte 16gb varianten, och det är i minsta laget.
Google borde förstå att idag borde i alla fall 32gb vara standard.

Att det bara är wifi på den stör mig inte alls, använder telefonen som hotspot.
Har obegränsad surf, hoppade på en kampanj från Telenor, annars hade jag varit begränsad till 10gb, och det hade varit surt.

Synd på att Chrome är så segt, använder Boat-browsern istället.

Batteri tiden är väl OK, använder jag den för att se på film när jag tågpendlar (nästan 2 timmar om dan) med inlagd film så kan jag surfa någon timme hemma och titta på ett par filmer via Netflix innan det är dags att sätta i laddaren.

Det är mina 10C.

Vad är det för specs på laddaren? Jag behöver köpa mig en till min som är på ingång från USA...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Vad är det för specs på laddaren? Jag behöver köpa mig en till min som är på ingång från USA...

Det är 5V och 2A specs.
Samma som till Galaxy Note 2.

Laddaren i sig tar 100-240V så det är ingen fara med US-varianten.
Bazula skickade med en adapter från US till EU.

Edit: Laddaren är micro-usb, om det inte framgick.
Du kan ladda plattan med valfri Android-laddare, det kommer bara gå mycket långsammare med en 1A laddare.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Det är 5V och 2A specs.
Samma som till Galaxy Note 2.

Laddaren i sig tar 100-240V så det är ingen fara med US-varianten.
Bazula skickade med en adapter från US till EU.

Edit: Laddaren är micro-usb, om det inte framgick.
Du kan ladda plattan med valfri Android-laddare, det kommer bara gå mycket långsammare med en 1A laddare.

Jo, det går väl i princip med vilken som helst, men man vill ju gärna ha en så optimal som möjligt. 2A it is then. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Jag köpte min Nexus 10 via Bazula.se.
Grym service!
Beställde i måndags, och kunde först inte få fakturabetalning godkänd.
Mailade företaget, 15 minuter senare kunde jag lägga beställning.

Nästa leverans var beräknad till som i tisdags, men leverantören försenade till torsdagen.
Torsdag kväll kl 18 skickades min Nexus, och ca 15 timmar senare var den framme, strax efter 9 i fredags förmiddag.

Fick även med en svensk adapter till laddaren.

Företaget svarade även inom 30 minuter på mail.

Så mitt omdöme hittills:

Min första platta, men den känns trevlig att hålla i med den gummerade baksidan.
Mitt på baksidan kan jag höra ett lätt ljud från plasten när man trycker, det är allt.

Grymt med två stereohögtalare på framsidan, ger bra ljud.

Skärmen är fantastisk att se på, min Note 2 skäms lite i jämförelse, men jag gillar färgmättnaden på Amoled-skärmen.
Det må vara en dual-core A15 men den känns riktigt rapp anser jag.
Minst lika rapp som min Note 2.

Det är en del buggar, kommer lite random FCs då och då.
En gång låste sig plattan helt, och högtalarna bokstavligt talat skrek, tills plattan rebootade.
Det har inte upprepat sig dock.

Det sämsta anser jag är avsaknaden av Sd-kortläsare.
Köpte 16gb varianten, och det är i minsta laget.
Google borde förstå att idag borde i alla fall 32gb vara standard.

Att det bara är wifi på den stör mig inte alls, använder telefonen som hotspot.
Har obegränsad surf, hoppade på en kampanj från Telenor, annars hade jag varit begränsad till 10gb, och det hade varit surt.

Synd på att Chrome är så segt, använder Boat-browsern istället.

Batteri tiden är väl OK, använder jag den för att se på film när jag tågpendlar (nästan 2 timmar om dan) med inlagd film så kan jag surfa någon timme hemma och titta på ett par filmer via Netflix innan det är dags att sätta i laddaren.

Det är mina 10C.

Förstår inte varför du gnäller på optionet 16 gig ? du har ju valet att köpa en 32 gig eller en 16 gig. Ville du ha mer utrymme är det ju bara och punga upp

Hade de haft minsta storlek 32 gig, så hade den ju fortfarande varit prissatt som idag (100 dollar lägre än motsvarande ipad), så man förlorar ju inget på att det finns mer valfrihet eller ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Köpte också en Nexus 10 tablet 32 gigs versionen. Jag är riktigt nöjd.

En liten snabb review av nexus 10:an.

Byggkvalitet
Bilder på nexus 10 gör sig inte rättvisa. Den ser MYCKET bättre ut i verkligheten. Själva plasten är mer matt, känns som högre finish än samsungs normala glossy plast. Den är även extremt greppvänlig, då plasten inte känns som plast, känns mer som en "gummi yta" svårt och förklara.

Skärmen
Skärmen är riktigt grym, 2560x1600 pixlar på 10 tum är rätt galet. Det en av de absolut bästa skärmar jag sett och använt. Enda problemet är innehåll med lågupplösta bilder ser pixlade ut när man drar ut storleken på dem. (samma problem på ipad 4 dock).

Mjukvara
Här valet avgörs enligt mig. Vad har man tänkt använda plattan till? Har du redan investerat i ett eko system? För mig är plattan en lyxprodukt. De 2 primära uppgifterna är surf och media konsumtion.
Nexus 10 med Android är en platta med valfrihet, t.ex.

  • En platta där man själv kan välja default browser, dvs även andra program typ klicka på en länk i maps eller i ett email kommer hoppa till den browsern, och inte stock browsern.

  • En platta där du kan drag/droppa alla dina media filer direkt till plattan, och de spelas upp utan problem.

  • En platta där "alla" typer av program finns, dvs tillverkaren av OS bestämmer inte vad du väljer att konsumera, det gör du själv. Exempel på program du inte hittar på andra plattformar: BitTorrent klienter & Emulatorer (spela alla spel från nintendo 8-bit till ps1 eran)

Kontakter
Lite tveeggat, enligt mig en fördel att den kör med standard kontakter, micro hdmi, micro usb etc.
Enda nackdelen med det är just laddningen, då du inte kan kräma på hur mycket som helst på en micro-usb. De borde ha inkluderad en pogo-pin laddare till nexus 10:an från start, och haft pogopin dockan som tillbehör.

Chrome
Standard webbläsaren. Browsern jag helst använder på min dator, tyvärr så håller den inte måttet på android. Av alla browsers jag prövat så är det den slöaste. Jag kör förtillfället Dolphin, som även känns mer touch anpassad. Chome på android känns som Chrome från datorn fast man klickar på den.
Dolphin så kan du köra full screen mode, svepa in från vänster för att snabb accessa dina bookmarks, svepa in ifrån höger för att komma åt dina plug-in funktioner. Efter bara ett par minuters surfande så känns det bara så otroligt smart så vill nog inte gå tillbaks till Chome, även om de optimerar den senare.

Sidenote om spel/emulatorer
Gillar att man i android lagt till stöd för gamepads, bara koppla in usb gamepad och köra i princip.
Om man inte har något emot att "roota" så kan man även installera sixaxxis controller, så kan man använda sina ps3 kontroller (över bluetooth) till plattan med.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Förstår inte varför du gnäller på optionet 16 gig ? du har ju valet att köpa en 32 gig eller en 16 gig. Ville du ha mer utrymme är det ju bara och punga upp

Hade de haft minsta storlek 32 gig, så hade den ju fortfarande varit prissatt som idag (100 dollar lägre än motsvarande ipad), så man förlorar ju inget på att det finns mer valfrihet eller ?

Jag tyckte inte att 32gb versionen motiverade ett pris på 1000kr extra.
100 dollar kanske, det är bara 6-700 kr, men importörerna räknar 1 dollar = 10kr.

Jag köpte en OTG kabel och ett USB-minne på 32GB, total kostnad 300kr.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Jag tyckte inte att 32gb versionen motiverade ett pris på 1000kr extra.
100 dollar kanske, det är bara 6-700 kr, men importörerna räknar 1 dollar = 10kr.

Jag köpte en OTG kabel och ett USB-minne på 32GB, total kostnad 300kr.

Okej, men då handlar det inte om att det är dåligt att 16 gigs modellen är den minsta modellen, mer om prissättningen mellan de olika modellerna.
Tyvärr kan jag bara hålla med dig, enda sättet de har att differentiera sina produkter är minnesstorlek. Minnen idag är extremt billiga, så känns fel och punga upp 1000kr extra för något som normalt sätt kostar hundralappar.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Okej, men då handlar det inte om att det är dåligt att 16 gigs modellen är den minsta modellen, mer om prissättningen mellan de olika modellerna.
Tyvärr kan jag bara hålla med dig, enda sättet de har att differentiera sina produkter är minnesstorlek. Minnen idag är extremt billiga, så känns fel och punga upp 1000kr extra för något som normalt sätt kostar hundralappar.

Jag hade gärna sett en 64GB version också.

Har 16GB på min Note 2, och ett 64GB minneskort, det känns som om det inte spelar någon roll hur mycket jag stoppar i telefonen med musik, film och spel, den sväljer allt.

Men man får anpassa sig helt enkelt.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Hej, någon som har hittat nått ställe i england el tyskland som säljer den billigt ?

Permalänk

Ska till USA över jul och funderar på att köpa med en Nexus 10. Men hur är det med garantier och så? Vad jag fattat så har Samsung världstäckande garanti och service?

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Ska till USA över jul och funderar på att köpa med en Nexus 10. Men hur är det med garantier och så? Vad jag fattat så har Samsung världstäckande garanti och service?

Man tycker ju att det inte borde spela någon roll, en Nexus 10 är likadan, oavsett var du köper den.

Själv tog jag det säkra före det osäkra och beställde via ett svenskt importföretag, så sköter de alla garantiärenden och har väldigt bra rykte på just den biten.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Har önskat mig en nexus 10 i julklapp av sambon men de verkar inte vara så lätt att få tag i den, hon är inte speciellt teknisk heller så importera själv av att glömma

Ni som köpt en, är ni nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har önskat mig en nexus 10 i julklapp av sambon men de verkar inte vara så lätt att få tag i den, hon är inte speciellt teknisk heller så importera själv av att glömma

Ni som köpt en, är ni nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

I dagsläget är det bara import som gäller då den inte säljs här.
Ge mig en vecka så kan jag uttala mig. Kolla in swedroid.se annars, finns en sektion för just denna plattan i forumet.

Permalänk
Medlem

Fick hem min nexus 10 idag.
Måste säga att jag älskar skärmen

Men vilken magnet för flåtiga avtryck! få se till att ha med sig en putsduk var man än går antar jag XD.

tog och avbokade min 16gb och tog en 32 i stället :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har önskat mig en nexus 10 i julklapp av sambon men de verkar inte vara så lätt att få tag i den, hon är inte speciellt teknisk heller så importera själv av att glömma

Ni som köpt en, är ni nöjda?

Inte alls svårt att köpa, Bazula importerar från USA, slänger in en adapter i paketet och säljer till svenskar. Inte superbilligt, men inga ockerpriser heller, särskilt då man får den några månader innan alla andra: http://www.bazula.se/Google-Nexus/Google-Nexus-10---16GB.htm?...

Mycket nöjd med min, helt underbar att läsa på.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Inte alls svårt att köpa, Bazula importerar från USA, slänger in en adapter i paketet och säljer till svenskar. Inte superbilligt, men inga ockerpriser heller, särskilt då man får den några månader innan alla andra: http://www.bazula.se/Google-Nexus/Google-Nexus-10---16GB.htm?...

Mycket nöjd med min, helt underbar att läsa på.

Skickat länken till sambon, se om hon fattar hinten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

jag har en N10 från Bazula som ligger på posten.
hämtar den nästa fredag så jag kan komma med komentarer om den då.
jag kommer även göra en riktig hårdvarukalibrering av den framöver.

är enormt kräsen vad det gäller bildkvalitet så det är det jag kommer kika efter extra noga.
har hört om lightbleed och ojämn ljusstyrka från topp till botten även gult ljusgenomsläpp,så vi får se hur den här är.
det tycks skilja rätt mycket från ex till ex så vi får hoppas man får en som är ok

för er som funderar om det är nåt att ha så läs den här länken:
http://mostly-tech.com/2012/11/02/twenty-reasons-why-youd-be-...

det finns så mycket mer fördelar med den här jämfört med en iPad4

för att se vad skärmen går för så ladda ner en 2560p video (Timescape)
8onde tipset
http://mostly-tech.com/2012/11/17/nexus-10-tips-and-tricks/
det ska tydligen vara nåt i hästväg.
dock krävs det en annan videospelare som det även länkas till

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått leka några timmar med min.

Den är mindre, tunnare, lättare och smidigare än jag trodde. Baksidan har ett "okladdigt" greppvänligt gummimaterial som känns riktigt bra.
Skärmen är helt otrolig.
Den är väldigt rapp och wifi känns också väldigt snabbt.

Jag har ganska lite erfarenhet av både platta och Android så kan inte jämföra med något direkt men jag är faktiskt riktigt imponerad. Funderar ni på att köpa så gör det.

Har inte riktigt fått det att rulla med att spela upp film från min NAS, men jag är ju rätt ny på Android så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Nu har jag fått leka några timmar med min.

Den är mindre, tunnare, lättare och smidigare än jag trodde. Baksidan har ett "okladdigt" greppvänligt gummimaterial som känns riktigt bra.
Skärmen är helt otrolig.
Den är väldigt rapp och wifi känns också väldigt snabbt.

Jag har ganska lite erfarenhet av både platta och Android så kan inte jämföra med något direkt men jag är faktiskt riktigt imponerad. Funderar ni på att köpa så gör det.

Har inte riktigt fått det att rulla med att spela upp film från min NAS, men jag är ju rätt ny på Android så...

Nån lightbleed då?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Har inte riktigt fått det att rulla med att spela upp film från min NAS, men jag är ju rätt ny på Android så...

Denna kombinationen fungerar felfritt för att spela video från min NAS på min Nexus 7:
ES File Explorer - för att bläddra på nätverket
MX Player - för att spela upp video

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Nån lightbleed då?

Jag kämpade verkligen med att upptäcka något, och ibland ser jag lite i nedre hörnen. Så, inget som stör det minsta alltså.

Skrivet av keyser:

Denna kombinationen fungerar felfritt för att spela video från min NAS på min Nexus 7:
ES File Explorer - för att bläddra på nätverket
MX Player - för att spela upp video

Tackar. Har provat den kombinationen men filmerna stängs ner efter 20-30 sekunder. Skall prova fler filmer då det troligen beror på codecs också.
VLC tycker jag gett bäst flyt och stabilitet, men det verkar inte gå att visa undertexter.

Permalänk

Vilken modell skall man satsa på? 16gb eller 32gb? Kommer bli min första platta så vet inte riktigt vad jag skall välja..

Kan lättare få tag på en beggad men oöppnad 16gb som finns här i stan där jag bor. Men frågan är om 16gb kommer räcka... Den skall nämligen ersätta min laptop..

Visst går det inte att stoppa i minneskort?

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Vilken modell skall man satsa på? 16gb eller 32gb? Kommer bli min första platta så vet inte riktigt vad jag skall välja..

Kan lättare få tag på en beggad men oöppnad 16gb som finns här i stan där jag bor. Men frågan är om 16gb kommer räcka... Den skall nämligen ersätta min laptop..

Visst går det inte att stoppa i minneskort?

Skall den ersätta en laptop helt så kommer inte ens 32gb att räcka.

Enligt mig så är en surfplatta ett komplement till en dator. Och den kan aldrig ersätta helt.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Skall den ersätta en laptop helt så kommer inte ens 32gb att räcka.

Enligt mig så är en surfplatta ett komplement till en dator. Och den kan aldrig ersätta helt.

Det är så att jag i stort sätt slutat använda laptopen sen jag flytta och sitter bara vid stationära så det känns onödigt med laptopen. Känns som det är större chans att jag plockar upp surfplattan och slösurfar eller tar med mig den när jag skall till flickvännen eller något.

MVh
Lergöken

Permalänk
Skrivet av Lergöken:

Det är så att jag i stort sätt slutat använda laptopen sen jag flytta och sitter bara vid stationära så det känns onödigt med laptopen. Känns som det är större chans att jag plockar upp surfplattan och slösurfar eller tar med mig den när jag skall till flickvännen eller något.

MVh
Lergöken

Ok du har en stationär dator iallafall, då räcker det med 16gb om du bara slösurfar och laddar ner några appar, skall lägga in filmer också så är 32gb ett minimum.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Det är så att jag i stort sätt slutat använda laptopen sen jag flytta och sitter bara vid stationära så det känns onödigt med laptopen. Känns som det är större chans att jag plockar upp surfplattan och slösurfar eller tar med mig den när jag skall till flickvännen eller något.

MVh
Lergöken

Skall du inte se på så mycket film klarar du dig bra med 16gb, speciellt då det går att koppla in disk/minnen via usb. Man kan köpa rätt mycket lagring för 1000kr.

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Ok du har en stationär dator iallafall, då räcker det med 16gb om du bara slösurfar och laddar ner några appar, skall lägga in filmer också så är 32gb ett minimum.

Hmm låter vettigt.. Tror nog det kommer bli så att jag drar in dom avsnitten/filmerna jag vill se för tillfället och har resten på den stationära..

Skrivet av Tjodd:

Skall du inte se på så mycket film klarar du dig bra med 16gb, speciellt då det går att koppla in disk/minnen via usb. Man kan köpa rätt mycket lagring för 1000kr.

Men har plattan en vanlig usb ingång så man kan kasta i ett usb minne? Har nämligen ett 32gb usb minne som jag ändå har med mig typ..

Har som sagt aldrig haft en surfplatta förut så vet inte om jag kommer se någon film :/ Tror dock det blir på tvn.

Går det att köra någon usb dongel för 3G eller är det smidigare med hotspot från mobilen ifall det skulle behövas någon gång?

Har dock en känsla av att jag kommer vilja spela lite.. Skall byta ut kontrollerna jag fick i julklapp till Bluetooth så jag kan köra dom på plattan med. Känns som 16gb kan bli lite lite om jag inte kör all film på usb minne då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Hmm låter vettigt.. Tror nog det kommer bli så att jag drar in dom avsnitten/filmerna jag vill se för tillfället och har resten på den stationära..

Men har plattan en vanlig usb ingång så man kan kasta i ett usb minne? Har nämligen ett 32gb usb minne som jag ändå har med mig typ..

Har som sagt aldrig haft en surfplatta förut så vet inte om jag kommer se någon film :/ Tror dock det blir på tvn.

Går det att köra någon usb dongel för 3G eller är det smidigare med hotspot från mobilen ifall det skulle behövas någon gång?

Har dock en känsla av att jag kommer vilja spela lite.. Skall byta ut kontrollerna jag fick i julklapp till Bluetooth så jag kan köra dom på plattan med. Känns som 16gb kan bli lite lite om jag inte kör all film på usb minne då.

Du behöver en OTG-kabel med microkontakt. Skall du se på film hemma kan du ju streama från datorn.